Call of Duty: Modern Warfare 2 blir detta års CoD-release

Robot
Call of Duty: Modern Warfare 2 blir detta års CoD-release

Kapten Price och gänget återvänder i en uppföljar-remake på remaken.

#Activision, #Call-of-duty, #Modern-warfare-2


Medlem

Äntligen. Hoppas det fortsätter i samma spår som MW19. Cold War och Vanguard var usla i jämförelse så det är dags för en bra titel igen.

Medlem

Jag är ändå positiv till förra remaken. Ser fram emot detta. Infinity Ward är den klart bästa COD studion, med hästlängder. Gött att det äntligen är deras tur, jag gillade inte heller Cold War eller Vanguard särkilt mycket.

Medlem

Kul! MW2 hade många riktigt bra, roliga varierande banor, till skillnad från senare versioner som i princip bara körde på ruiner eller industri lokaler vilket gjorde att jag sluta lira. Blir definitivt ett köp på denna.

fue
Medlem

Vilket nytänkande 😃

Skribent
Skrivet av maq777:

Jag är ändå positiv till förra remaken. Ser fram emot detta. Infinity Ward är den klart bästa COD studion, med hästlängder. Gött att det äntligen är deras tur, jag gillade inte heller Cold War eller Vanguard särkilt mycket.

Jag anser att hus-uppdraget i MW 1019 är den bästa level de gjort i hela CoDs historia.

En rolig idé hade varit om de gjorde ett "Best of"-spel där de samlar alla bra singelplayerbanor från CoDs historia och remastrar dem till ny modern grafik. Skulle kunna kallas Warstories eller något?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ser fram emot detta. MW2019 var riktigt kul med grymt bra vapenkänsla och customization.

Medlem

Det blir en remake på mw2? har jag fattat det rätt?

Skribent
Skrivet av ecHo!:

Det blir en remake på mw2? har jag fattat det rätt?

Ja och nej? En uppföljare på MW 2019, vilket var i stort en remake/re-imagination på MW 1. Så det blir väl en uppföljare som kommer heta MW2, men följa story på MW 2019 och inte storyn på MW 2.

Ja...det är sjukt förvirrande med namnen...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av fue:

Vilket nytänkande 😃

Som hela branschen. Har blivit lite Hollywood över det hela. Man är så rädd att filmen/spelet inte ska sälja, så man gör reboots/remakes av spelen som varit succé.
Men trenden vara säkert bara en 10 år eller nåt...

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja och nej? En uppföljare på MW 2019, vilket var i stort en remake/re-imagination på MW 1. Så det blir väl en uppföljare som kommer heta MW2, men följa story på MW 2019 och inte storyn på MW 2.

Ja...det är sjukt förvirrande med namnen...

Tack! För det var så jag tolkade det också.
Men gud vad det är förvirrande!

Medlem

Fattar ingenting.. Hur många Call of Duty: Modern Warfare 2 finns det? 3-4 st nu?

Medlem

Gilla Cold War MP men blir så repretivt efter ett tag. Men är väl hela poängen. Shoot,miss,die,respawn.. 5sekunder senare repeat.
En rolig co-op campaign hade varit coolt dock. Med bra npc intelligens och slagfält i Hollywood anda. Vet inte vart nytänkande skall starta i denna serie. Känns som allt är redan gjort. Hur bör allt förbättras... Jag har inga svar

Medlem

Kul för de som gillar CoD, helt klart.

Själv saknar jag Medal of Honor-serien :/


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Blev taggad men insåg sedan att det redan gjorts en remaster på riktiga MW2

Skribent
Skrivet av showerguy:

Fattar ingenting.. Hur många Call of Duty: Modern Warfare 2 finns det? 3-4 st nu?

Jag tror vi har originalet, en remaster och nu en re-make/re-imagination?

Någonstans här borde de fattat att de borde göra något åt namnet med tanke på på hur förvirrande allt är.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Är MW2019 en remake eller remaster?? Tycker mig hitta ett spel som heter MW remaster också


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Skribent
Skrivet av Issue:

Är MW2019 en remake eller remaster?? Tycker mig hitta ett spel som heter MW remaster också

MW 2019 är en remake/reboot/re-imagination. Sen finns det en remaster på orginalspelet också.

MW remaster:

MW 2019


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

MW 2019 är en remake/reboot/re-imagination. Sen finns det en remaster på orginalspelet också.

MW remaster:

https://youtu.be/l-eMi1xJ2dM

MW 2019

https://youtu.be/bH1lHCirCGI

Haha, känns ju glasklart för någon som mig som aldrig spelat eller direkt brytt mig om dessa spel förut


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Kan inte bli sämre än Vanguard. Utgår ifrån att de gör en remake av terminal-banan.

Skribent
Skrivet av Issue:

Haha, känns ju glasklart för någon som mig som aldrig spelat eller direkt brytt mig om dessa spel förut

Du kan ju tänka hur det är att skriva om, Vi får en uppföljare på Modern Warfare, men det är inte uppföljaren till första spelet utan remaken, som inte var remastern.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Du kan ju tänka hur det är att skriva om, Vi får en uppföljare på Modern Warfare, men det är inte uppföljaren till första spelet utan remaken, som inte var remastern.

Förstår det
Känns ju som att de borde ha gjort något åt namnet, men samtidigt så förstår jag väl om de vill rida på de gamla namnen om de nu var framgångsrika. Kanske får testa MW2019 sen när det dyker upp på Game Pass


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Skribent
Skrivet av Issue:

Förstår det
Känns ju som att de borde ha gjort något åt namnet, men samtidigt så förstår jag väl om de vill rida på de gamla namnen om de nu var framgångsrika. Kanske får testa MW2019 sen när det dyker upp på Game Pass

Det som slänger skiftnycklar i hjulet här är ju att de även släppte remasters av 1an och 2an (orginalen). Hade de inte gjort det så hade väl saker varit rätt enkla. Lite som DOOM när det spelet rebootades 2016. Men kan tycka att om man nu ska använda samma namn så släng i alla fall in årtalet, vi kommer ju ändå måsta benämna spelet så för att folk ska fatta.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag anser att hus-uppdraget i MW 1019 är den bästa level de gjort i hela CoDs historia.

En rolig idé hade varit om de gjorde ett "Best of"-spel där de samlar alla bra singelplayerbanor från CoDs historia och remastrar dem till ny modern grafik. Skulle kunna kallas Warstories eller något?

Warstories skulle kunna vara ett roligt DLC. Det hade jag betalat ngn hundralapp för. Men jag skulle lätta betala i blod för ett nytt fräsht CoD med varierade uppdrag, fast där storyn faktiskt håller ihop. Och där storyn utmanar mina känslor att faktiskt känna saker igen.

Medlem

MW 2019 måste väl räknas som en reboot och inte en remake av Modern Warfare spelet? Helt annan campaign, det är ju inte som om att dom tog originalet och sedan byggde upp från grunden igen fast med moderna inslag. 🤨


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Gnällkuk

Kampanjen för 2019s MW var riktigt bra! Länge sedan jag hade så kul med en fps sp-kampanj, hoppas det är samma klass på uppdragen i denna. Spännande med ny 3D-motor också.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av YmerXE:

MW 2019 måste väl räknas som en reboot och inte en remake av Modern Warfare spelet? Helt annan campaign, det är ju inte som om att dom tog originalet och sedan byggde upp från grunden igen fast med moderna inslag. 🤨

Jo, det var det som förvirrade det för mig när jag försökte förstå artikeln. CoD 2019 är ju inte en remake, utan en reboot. Att kalla den för en remake/reboot fungerar ju inte alls när de är två olika saker. Original-MW har ju fått en remaster och en reboot, men inte en remake.

Oavsett...

Medlem

Vad innebär ny 3d-motor? Är lite skeptisk när COD pratar om sånt.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Kan vi inte få en ordlista på forumet vad remaster/reboot/remake betyder? #förvirrad

Medlem
Skrivet av Pihraija:

Kan vi inte få en ordlista på forumet vad remaster/reboot/remake betyder? #förvirrad

remaster = billig cash grab
remake = sälj samma sak igen
reboot = sälj samma gamla idé igen

12
Skriv svar