Söker ett spel. Spel från 90talet på TV4 Nyhetsmorgon. [LÖST]

Medlem
Söker ett spel. Spel från 90talet på TV4 Nyhetsmorgon. [LÖST]

UPPDATERING - Fallet är löst

Svaret på frågan var Joe Razz! - https://www.youtube.com/watch?v=DxiWWp0u_3M

Tusen tack till alla som engagerat sig!

Nu kan jag nästan sova gott om natten. Endast ett frågetecken kvarstår. Jag är på jakt efter ytterligare ett spel...

UPPDATERING

Tjenis!

Som många är varse om körde TV4 tv-spel på morgonen där personer kunde ringa in och spela via sin knapptelefon.

Spel jag kommer ihåg att de körde var Sonic, Castle of Illusion, och Hugo.

Men, jag är tvärsäker på att de även körde ett annat spel.

Här är några detaljer jag tror mig komma ihåg.

  • TV4(?)

  • 90 talet

  • Dinosaurietema

  • Förstapersonsperspektiv

  • Minispel / enskärms-spel

  • Samla myggor(?!) i en burk

  • Springa genom en dino-hord

  • Flat shaded 3D-vector-grafik

  • Jag tror inte man ser karaktären fören du har gjort ett val i spelet. Då körs en animation där karaktären visar sig eller gör något. Sen återgår spelet till en loopande bakgrund och inväntar nästa val.

Snälla hjälp mig sova om natten!

Följande spel är det inte:


signatur

//Schmoo

Medlem
Skrivet av Schmoo:

Tjenis!

Som många är varse om körde TV4 tv-spel på morgonen där personer kunde ringa in och spela via sin knapptelefon.

Spel jag kommer ihåg att de körde var Sonic, Castle of Illusion, och Hugo.

Men, jag är tvärsäker på att de även körde ett annat spel.

Här är några detaljer jag tror mig komma ihåg.

  • TV4(?)

  • 90 talet

  • Dinosaurietema(?!)

  • Minispel / enskärms-spel

  • Samla myggor(?!) i en burk

  • Springa genom en dino-hord

  • Flat shaded 3D-vector-grafik

Snälla hjälp mig sova om natten!

Har för mig att det fanns ett spel som hette Loophole, kan det vara det du menar? 🙂


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Medlem

Woodii Den svarta diamanten tror jag det är du menar!

https://m.youtube.com/watch?v=LShRLJo6f1s


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Tyvärr ingen av dessa spel. Men helt klart mycket bra gissningar!

Jag uppdaterar orginalposten med inkorrekta spel.

Jag lägger även till följande minnesbild som jag tror är korrekt. Jag är inte helt säkert dock: "Jag tror inte man ser karaktären fören du har gjort ett val i spelet. Då körs en animation där karaktären visar sig eller gör något. Sen återgår spelet till en loopande bakgrund och inväntar nästa val."


signatur

//Schmoo

Medlem
Medlem

Fan vad irriterande, vet exakt vilket spel du pratar om men kan inte komma ihåg namnet! Jag kommer ihåg att jag alltid ville spela det där spelet istället för Hugo, men detta spel är som du säger ett first person spel och man skulle springa igenom benen på dinosaurier som rörde sig från ena sidan till den andra i bilden.

Medlem
Skrivet av ace84:

Tyvärr inte.
Spelet var dessvärre inget plattformspel.

Skrivet av AndrewN:

Fan vad irriterande, vet exakt vilket spel du pratar om men kan inte komma ihåg namnet! Jag kommer ihåg att jag alltid ville spela det där spelet istället för Hugo, men detta spel är som du säger ett first person spel och man skulle springa igenom benen på dinosaurier som rörde sig från ena sidan till den andra i bilden.

JA! Å, fyfasen vad skönt att höra någon mer som kommer ihåg!
Kommer du ihåg fler detaljer?


signatur

//Schmoo

Medlem

Lejonkungen? 90-tal. Du springer genom ett gäng gnuer. Visserligen inte dino-tema…

Medlem
Skrivet av Aggur:

Lejonkungen? 90-tal. Du springer genom ett gäng gnuer. Visserligen inte dino-tema…

Hehe, nej. Tyvärr inte Lejonkungen.
Hade varit nice om det var så lätt!


signatur

//Schmoo

Medlem

Fattar typ inte... kan det vara detta?

https://www.youtube.com/watch?v=MxL0MR-ltjI


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Jag bidrar med en länk till GameGamer! Finns inte spelet där vet jag inte vad.

https://www.youtube.com/c/GameGamer/videos


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Kanske är ute och cyklar, men kan det varit detta?

Har det spelet på cd-skiva någonstans i förrådet.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Schmoo:

Tjenis!

Som många är varse om körde TV4 tv-spel på morgonen där personer kunde ringa in och spela via sin knapptelefon.

Spel jag kommer ihåg att de körde var Sonic, Castle of Illusion, och Hugo.

Men, jag är tvärsäker på att de även körde ett annat spel.

Här är några detaljer jag tror mig komma ihåg.

  • TV4(?)

  • 90 talet

  • Dinosaurietema

  • Förstapersonsperspektiv

  • Minispel / enskärms-spel

  • Samla myggor(?!) i en burk

  • Springa genom en dino-hord

  • Flat shaded 3D-vector-grafik

  • Jag tror inte man ser karaktären fören du har gjort ett val i spelet. Då körs en animation där karaktären visar sig eller gör något. Sen återgår spelet till en loopande bakgrund och inväntar nästa val.

Snälla hjälp mig sova om natten!

Följande spel är det inte:

https://youtu.be/K0PuZJDR2CE?t=4

Det enda jag kan säga är att jag googlade typ 4 timmar igår för att det kändes så bekant för mig också. Men jag hittade inte nått förutom att det är minst två andra som frågat efter vad jag tror är samma spel på andra forum (inte svenska forum), om det inte är du också.
Det kan ju vara en Mandela Effect, och det är ett spel som fanns i ett parallellt universum.

Backloggens befriare
Skrivet av Schmoo:

Tyvärr inte.
Spelet var dessvärre inget plattformspel.

JA! Å, fyfasen vad skönt att höra någon mer som kommer ihåg!
Kommer du ihåg fler detaljer?

Jag minns också spelet du menar, hafe helt glömt bort det..


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fattar typ inte... kan det vara detta?

https://www.youtube.com/watch?v=MxL0MR-ltjI

Nej, tyvärr inte.

Skrivet av Gustav Höglund:

Jag bidrar med en länk till GameGamer! Finns inte spelet där vet jag inte vad.

https://www.youtube.com/c/GameGamer/videos

Skumma genom hela listan 2 gånger, tyvärr ingen hit av vad jag kan se.
Men jag hittade ett annat spel jag klurat på. Ett svenskt mystlike från 97 som kallas Requiem!

Skrivet av magma:

Kanske är ute och cyklar, men kan det varit detta? https://www.youtube.com/watch?v=EryANyRgxn8

Har det spelet på cd-skiva någonstans i förrådet.

Tyvärr inte. Jag har skummat genom spelet några gånger och hittar inget som liknar min minnesbild. Utöver att det är dinosaurier då.


signatur

//Schmoo

Medlem
Skrivet av waeress:

Det enda jag kan säga är att jag googlade typ 4 timmar igår för att det kändes så bekant för mig också. Men jag hittade inte nått förutom att det är minst två andra som frågat efter vad jag tror är samma spel på andra forum (inte svenska forum), om det inte är du också.
Det kan ju vara en Mandela Effect, och det är ett spel som fanns i ett parallellt universum.

Hehe, eller hur! Och nej, har har inte hittat info på andra språk. Dela gärna länkar om du fortfarande har tillgång.

Skrivet av keffkebab:

Jag minns också spelet du menar, hafe helt glömt bort det..

YES! Kommer du ihåg några andra detaljer eller kanske stryka eller styrka några av mina?


signatur

//Schmoo

Skribent

Jag följer med intresse


signatur

I am the black wizards.

Inaktiv

Vad svårt.
Kommer bara ihåg att jag tittade på Hugo samt Rummel och Rabalder.
Hoppas du hittar det du söker.

Inaktiv

Försöker själv be om hjälp med det här så får vi se hur det går

Medlem
Skrivet av Schmoo:

Hehe, eller hur! Och nej, har har inte hittat info på andra språk. Dela gärna länkar om du fortfarande har tillgång.

Hade en länk kvar. Jag gissade att det kunde vara samma spel som personen nämner som det andra spelet. Allt stämmer inte, men likt dig (och mig) så är minnesbilderna svaga.:
https://www.reddit.com/r/tipofmytongue/comments/461xqh/tomt_t...

Medlem

Lite OT kanske men skulle det vara vettigt att skapa en tråd som heter Speldetektiverna/Efterlysning där man akna lägga ut sånt´?

Facebook har en grupp, biblioteksdeckarna kanske(?) där medlemmar frågar om böcker som de har glömt namnet "det var en bok om nån, inte människa, som skulle göra sig av med en ring. och så blir han förföljd" (det där är inte ett riktigt exempel).

och med det sagt, jag letar efter ett spel från millennieskiftet. Flygplats-arkadspel, man flög med miniatyrplan i ett hus och attackerade baser. Tror olika rum var olika levels för det blev riktigt fort svårt med alla tanks om man flög ner i källaren.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av demagog:

och med det sagt, jag letar efter ett spel från millennieskiftet. Flygplats-arkadspel, man flög med miniatyrplan i ett hus och attackerade baser. Tror olika rum var olika levels för det blev riktigt fort svårt med alla tanks om man flög ner i källaren.

Det där låter RIKTIGT bekant, misstänker att det nog fanns som demo på nån CD-gamer om det är spelet jag tänker på, så att börja leta i arkiven där kanske är nåt?

Medlem
Skrivet av demagog:

Lite OT kanske men skulle det vara vettigt att skapa en tråd som heter Speldetektiverna/Efterlysning där man akna lägga ut sånt´?

Facebook har en grupp, biblioteksdeckarna kanske(?) där medlemmar frågar om böcker som de har glömt namnet "det var en bok om nån, inte människa, som skulle göra sig av med en ring. och så blir han förföljd" (det där är inte ett riktigt exempel).

och med det sagt, jag letar efter ett spel från millennieskiftet. Flygplats-arkadspel, man flög med miniatyrplan i ett hus och attackerade baser. Tror olika rum var olika levels för det blev riktigt fort svårt med alla tanks om man flög ner i källaren.

Airfix Dogfighter?

Jag känner igen det du beskriver, jag ser att man kör slalom mellan dinosauriefötter som trampar ner runt en?

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Airfix Dogfighter?

jamen visst är det så! Tackar tackar och trevlig helg!


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Soffans inhopp som "värd" är ju fruktansvärt under spelets gång

Grafikfejs
Paradox Interactive
Skrivet av Schmoo:

Här är några detaljer jag tror mig komma ihåg.

  • TV4(?)

  • 90 talet

  • Dinosaurietema

  • Förstapersonsperspektiv

  • Minispel / enskärms-spel

  • Samla myggor(?!) i en burk

  • Springa genom en dino-hord

  • Flat shaded 3D-vector-grafik

  • Jag tror inte man ser karaktären fören du har gjort ett val i spelet. Då körs en animation där karaktären visar sig eller gör något. Sen återgår spelet till en loopande bakgrund och inväntar nästa val.

Är det Joe Razz du tänker på?

https://www.youtube.com/watch?v=DxiWWp0u_3M


signatur

När jag blir stor ska jag också ha dubbelskägg!

Medlem

Nu hann @MaxC precis före mig, men min gissning är också Joe Razz. Minns fortfarande hur jingeln lät.

Spelets namn är för övrigt en rolig blinkning till Jurassic Park, men jag har för mig att programledarna i Nyhetsmorgon totalt missade den och trodde han hette "Joe Ragg" (mest troligt pga logotypen).

12
Skriv svar