Rekommendation på bra singleplayer FPS-spel?

Medlem
Rekommendation på bra singleplayer FPS-spel?

Hej!

Som rubriken beskriver så är jag i behov av ett bra äldre eller nyare FPS-spel! Det ska ha en bra singleplayer kampanj.

Några spel som jag redan spelat de senaste åren är BF1 & 5, Doom Eternal, Far Cry 6 (samt alla äldre FC).

Gärna krigsspel typ första/andra världskriget, och helst inte alltför mycket sci-fi. Jag är öppen för det mesta. Det kan vara men behöver inte vara open-world.

Tacksam för alla tips!

Mvh

Medlem

Gillar du att smyga runt i buskarna med ett prickskyttegevär så är Sniper Elite 4 överlägset. Kommer även en 5:a snart.

NuZ
Testpilot
Skrivet av waverider:

Hej!

Som rubriken beskriver så är jag i behov av ett bra äldre eller nyare FPS-spel! Det ska ha en bra singleplayer kampanj.

Några spel som jag redan spelat de senaste åren är BF1 & 5, Doom Eternal, Far Cry 6 (samt alla äldre FC).

Gärna krigsspel typ första/andra världskriget, och helst inte alltför mycket sci-fi. Jag är öppen för det mesta. Det kan vara men behöver inte vara open-world.

Tacksam för alla tips!

Mvh

Half-life 1 & 2! Kanske lite för scify inspo, men riktigt riktigt bra 👍

Nya COD kanske passar dig? Hyffsad SP kampanj och rätt rolig MP för att levla camo och vapen till Warzone


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skribent

Metro 1-3?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Medlem

Kan rekommendera Enemy Front som släpptes lite under radarn 2014. Stabil WW2-fps som går lite i mallen av Ravens Wolfenstein med halvöppen värld men ändå tydlig struktur på uppdragen, gameplay går att likna med Call of Duty fast med vapen istället för ärtpistoler.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Metro 1-3?

This! Och kanske Deus EX? Lite Sci-fi och cyberpunk vibbar visserligen men kan kanske var värt att kolla upp?

Medlem

Titanfall 2, Titanfall 2 och Titanfall 2.
Sen får man inte glömma Titanfall 2.

Men ja... spela Titanfall 2, det är helt otroligt i mitt tycke. Bättre än HL2 (även om HL2 ligger bra nära).

Sen har du ett spel som heter Singularity, inte så jättekänt spel. Men rätt intressant och rolig tids relaterad mekanik.

Medlem

Även om dom är lite sci-fi så kan jag rekommendera två Wolfenstein spel: New World Order och The Old Ones. Jag spelade igenom dom för några år sen och tänker fortfarande på det då och då.

Ett äldre spel som jag tycker är fantastiskt är Stalker: Call of Pripyat. Det är så sjukt stämningsfullt med sina vädereffekter och dygns cykel. Kommer ihåg stressen när man varit ute och utforskat och skymningen börjar närma sig och ett regnoväder blåser in. Mest för att det är sjukt läskigt att vara ute i mörkret och höra en fiende du inte ser.

Ett spel som jag inte har testat än men som jag tycker ser coolt ut är Industria. Det är också sci-fi tyvärr.


signatur

PSN: OAKTHYR

Testpilot

Rekommenderar Prey, det verkar tyvärr rätt underskattat.

Medlem

Borderlands i Coop tillsammans är underbara trots lite sci-fi 🤩


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Bioshock borde ju alla spela, lite spejsigt men väl värt en genomspelning.

Red Dead Redemption 2 går ju alltid att spela som ett fps.

Rebooten av Wolfenstein borde ju passa som handen i handsken, även om det är en alternativ tidslinje.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Slår ett slag för No one lives forever 1 och 2, De är klassiker som alla borde uppleva.

Annars är Rage 1 ganska bra. Tycker jag faktiskt det är ett lagom linjärt och faktiskt väldigt roligt FPS spel. Bra miljöer och känsla.

Fragtjuv

Quake 1 och 2!


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

RmK
Medlem

Bulletstorm är ett fantastiskt single player FPS som jag fortfarande spelar någon gång ibland när man vill känna sig lite badass.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Borderlands i Coop tillsammans är underbara trots lite sci-fi 🤩

Broderlands är ett riktigt skönt spel, co-op är verkligen superskoj och förmodligen det bästa och roligaste co-op spelet jag spelat.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Izuel:

Slår ett slag för No one lives forever 1 och 2, De är klassiker som alla borde uppleva.

Annars är Rage 1 ganska bra. Tycker jag faktiskt det är ett lagom linjärt och faktiskt väldigt roligt FPS spel. Bra miljöer och känsla.

Jag slår också på NOLF-trumman, då det finns att ladda ner gratis med patchar för moderna datorer. Man kan inte köpa det nånstans längre, så det är bara att slanga ner och spela från fanprojektet NOLFRevival!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

It's not a lake, it's an ocean

Metro Exodus
Inte direkt WWI/WWII, men miljömässigt är det fantastiskt välgjort och känns realistiskt.

BioShock Infinite
Fantastiskt. Än i dag. Men jag spelar det framför allt för berättelsen och miljöerna, inte för dess gameplay.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag hade jäkligt kul med min Gears of War genomspelning. Rekommenderar att du börjar på ettan, men klarar du ej av spelmekaniken/grafiken så börja på 4an och kör 5an efter.

Annat alternativ är Prey. Bland det bästa jag spelat någonsin.

Call of Duty brukar ha bra campaigns.

Fallout kanske?

Skribent

Kom på, Resistance-serien på Playstation är ju något om du har tillgång till PS2 eller PS3? WW2, men även aliens.

Sen, har du spelat Brothers in Arms-serien?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Postal 👍


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Många bra tips här, tack alla!

1
Skriv svar