Grand Theft Auto V har nu sålts i över 160 miljoner exemplar

Robot
Grand Theft Auto V har nu sålts i över 160 miljoner exemplar

Och då har next gen-versionerna inte släppts än.

#Grand-theft-auto-v, #Gta, #Rockstar


Medlem

Oh herre jä.... visste det va mycket men jisses, välförtjänt dock

Medlem

Kom aldrig in i gta v riktigt så blir perfekt o köra det på ps5

KoP
Medlem

Nuvarande version utav spelet är ju next gen versionen då spelet först kom på PS3/Xbox 360. Så då måste kommande bli next-next gen versionen. :'D

Och skulle dom mot förmodan utav ren slapphet fortsätta släppa GTA V till efterkommande generation så blir det next-next-next gen versionen.

Men ärligt talat så tycker jag det är smått sorgligt att dom håller på och harvar runt GTA V fortfarande. Det känns som ett dåligt skämt.

Medlem

Kommer det bli snyggare än vad man kan ställa in på PC?

Medlem

Många ex blir'e...

Medlem

Det är imponerande på alla sätt och vis. Jag förstår dem att de fortsätter att mjölka spelet när den fortfarande säljer bättre än vad nya spel gör, vilka andra spel har sålt 10m exemplar det senaste halvåret?


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av KoP:

Men ärligt talat så tycker jag det är smått sorgligt att dom håller på och harvar runt GTA V fortfarande. Det känns som ett dåligt skämt.

Håller med. Dessvärre bidrog jag till sorligheterna som köpte PS4-versionen av spelet. Det vore kanske bättre om folk avstod, för då hade vi säkert fått ett GTAVI under förra generationen.

Medlem

Det är nästan 10 år sen GTA V släpptes..."börjar bli" gammal skåpmat nu, Jättekul för Rockstar och välförtjänt, men vafan....nu är det dags att släppa ett nytt GTA!

Inaktiv

Tänker osökt på flugor och skit.

Inaktiv
Skrivet av Mortyman:

Håller med. Dessvärre bidrog jag till sorligheterna som köpte PS4-versionen av spelet. Det vore kanske bättre om folk avstod, för då hade vi säkert fått ett GTAVI under förra generationen.

Om de inte hade kommit på vad bra de tjänar på GTA Online så hade vi säkert även gått expansioner till GTA V.
Dock tror jag att expansionerna i så fall inte hade kommit till PS3 eller Xbox 360.

Medlem

Köpte gta 5 på ps4 första gången. Lirade aldrig ut det då och när jag sålde skivan fick jag mer betalt än jag köpte det för. Helt galet.

Spelade ut det på xbox series x via gamepass för ett halvår sedan och då gick det ju i 4k 60fps.

För mig finns ingen anledning för något mer spelande och vad förbättras egentligen i nästa version? Är det ljuset och detaljer eller?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Välförtjänt älskar GTA V det är såå kul 😊 Ser sjukt mycket fram emot next-gen versionen 🔥🤗

Medlem
Skrivet av KoP:

Men ärligt talat så tycker jag det är smått sorgligt att dom håller på och harvar runt GTA V fortfarande. Det känns som ett dåligt skämt.

Men det är ju vi spelare som håller igång spelet så varför skulle dom inte fortsätta pumpa ut innehåll? Tråkigt för oss som vill spela GTA 6 men som företag hade det ju varit rent idiotiskt att ge upp GTA 5 när det betalar så bra.
För övrigt nästan 100 tusen aktiva spelare på Steam just nu.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Issue:

Det är imponerande på alla sätt och vis. Jag förstår dem att de fortsätter att mjölka spelet när den fortfarande säljer bättre än vad nya spel gör, vilka andra spel har sålt 10m exemplar det senaste halvåret?

Roliga är ju att de gett bort spelet gratis också på Epic store, men spelet fortsätter sälja ändå:D

Medlem

Trodde aldrig något riskerade att säljas i fler versioner än Skyrim. Men det skulle väl vara GTA5 då

Medlem
Skrivet av Gaara:

Roliga är ju att de gett bort spelet gratis också på Epic store, men spelet fortsätter sälja ändå:D

Epic betalar för de licenserna så de är inräknade oavsett om du fått det gratis,
Själv betalade jag 4,99 € för Premium Edition på Epic.

Medlem
eld
Medlem

Jag tror ni skrev fel, skulle stå:

FiveMP har nu sålts i över 160 miljoner exemplar.

Gen
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Det är nästan 10 år sen GTA V släpptes..."börjar bli" gammal skåpmat nu, Jättekul för Rockstar och välförtjänt, men vafan....nu är det dags att släppa ett nytt GTA!

Tur att ett nytt är på G då Sen om det dröjer två eller tre år vet vi inte.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Kommer det bli snyggare än vad man kan ställa in på PC?

Jag undrar också det, dvs kommer nextgen-versionerna vara snyggare än vad man kan ställa grafiskt på PC nu? I sådant fall undrar jag varför, blir det som vanligt att det väntar flera år med att släppa det till PC? Menar, det släpptes ju till pc 2015, samt varit gratis på Epic-store så kan då inte förstå vad den stora skillnaden med denna "next-gen" release skulle vara


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av lonian:

Köpte gta 5 på ps4 första gången. Lirade aldrig ut det då och när jag sålde skivan fick jag mer betalt än jag köpte det för. Helt galet.

Spelade ut det på xbox series x via gamepass för ett halvår sedan och då gick det ju i 4k 60fps.

För mig finns ingen anledning för något mer spelande och vad förbättras egentligen i nästa version? Är det ljuset och detaljer eller?

Har gamepass en speciell version? för jag äger GTA V och Xbox Series X och det är INTE 60fps. fps boost finns inte heller till spelet.
EDIT: GTA 5 kör för den delen säkerligen inte i 4K heller. fick aldrig en Xbox One X patch ens.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Undrar om det kommer vara snyggare än remastern av GTA-trilogin?

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Kommer det bli snyggare än vad man kan ställa in på PC?

"new graphics modes with up to 4K resolution, up to 60 frames per second, texture and draw distance upgrades, HDR options and ray-tracing"

Låter som det iaf

ELF
Medlem

Det finns ju helt klart en målgrupp som tycker att rp är kul, men jag har aldrig förstått det.
Tröttnade när alla fusk/greifing fordon började läggas till. Det var redan tråkigt med jetplanen. Folk kom och sprängde en i bitar utan att äns bry sig om paketet eller vad det var man hade.
Ge mig allt detta content i singleplayer så spelar jag igen.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

"new graphics modes with up to 4K resolution, up to 60 frames per second, texture and draw distance upgrades, HDR options and ray-tracing"

Låter som det iaf

Ok, har inte spelet så skall erkänna att jag har dålig koll på det... Antog faktiskt att det var minst 60fps, bra draw distance och kanske tom 4k upplösning redan... Men kanske inte finns i PC versionen

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Ok, har inte spelet så skall erkänna att jag har dålig koll på det... Antog faktiskt att det var minst 60fps, bra draw distance och kanske tom 4k upplösning redan... Men kanske inte finns i PC versionen

Jo just dom grejerna finns på pc.
Men bättre textures, ray tracing och hdr är dom intressanta uppdateringarna

Medlem

Inte ett dugg förvånad då FiveM är så populärt. Lillebrorsan spelar det hela tiden.

Medlem

GTA 5 släpptes till nextgen Playstation 4 2014..just saying

1
Skriv svar