Robot
Sifu

Föräldrar till pojke mördas. Pojke blir vuxen, söker hämnd. Kung fu-kickar underhuggare i jakt på de ansvariga. Ditt tålamod ställs på hårda prov.

#sifu


Medlem

Snyggt Mike! har suttit och väntat på detta, nästan lika ivrigt som när du tittade förbi syrran och dumpade av Resident Evil 2 för hundra år sedan

FM-guru
F.d. Sisyr

Synd att det inte lyckades skapa mer kött runtomkring själva fajtandet. Ska dock kika närmare på spelet någon gång framöver - februari är emellertid fullspäckat!

Medlem

På vilket sätt är storyn tunn? Och hur lång tid tog det att klara ut spelet ungefär?

Ett spel jag väntat på, men kommer vänta ett tag till för där e just nu några st spel som jag e nöjd med i februari, så kommer nog vänta med den tills en rea. Men ser framemot att spela det


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Spelet funkar ju inte och ladda hem har betalat för deluxe edition och man skulle få early access idag men tyvärr har dom problem med att få ut spelet på playstation. Det var en timer först och nu står det bara 00:00:00

Medlem
Skrivet av ItsmrD:

Spelet funkar ju inte och ladda hem har betalat för deluxe edition och man skulle få early access idag men tyvärr har dom problem med att få ut spelet på playstation. Det var en timer först och nu står det bara 00:00:00

Spelet släpps den 8e.

Medlem

Ja men inte för deluxe edition, den 6:februari får du spelet då

Skrivet av Deekar:

Spelet släpps den 8e.

Skribent
Skrivet av ItsmrD:

Spelet funkar ju inte och ladda hem har betalat för deluxe edition och man skulle få early access idag men tyvärr har dom problem med att få ut spelet på playstation. Det var en timer först och nu står det bara 00:00:00

De skrev något på Twitter om att de jobbar för att lösa problemet för er med early access.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

De skrev något på Twitter om att de jobbar för att lösa problemet för er med early access.

Hoppas...har verkligen sett fram emot detta spel haha får inte spela vidare på dying light 2 för man måste vänta på vänner

Skribent
Skrivet av epson55:

På vilket sätt är storyn tunn? Och hur lång tid tog det att klara ut spelet ungefär?

Storyn får aldrig någon särskilt bredare utveckling än i inledningen. Och det är en historia jag sett 100 ggr tidigare.

Total speltid landade runt 13-15 timmar skulle jag gissa. Det finns säkert de som kan göra det mycket snabbare än vad jag gjorde.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Vad allt ska vara roguelite nu för tiden, har väldigt svårt för den skiten. Blir så uttråkad.

Medlem

Är det många olika knappkombinationer man behöver lära sig för att bli bättre och klara spelet? Iom att man inte bara kan buttonmasha? Tycker spelet verkar intressant men är inte bra på att lära mig sånna kombinationer utantill så osäker på om det är något för mig eller ej

Skribent
Skrivet av Morti:

Är det många olika knappkombinationer man behöver lära sig för att bli bättre och klara spelet? Iom att man inte bara kan buttonmasha? Tycker spelet verkar intressant men är inte bra på att lära mig sånna kombinationer utantill så osäker på om det är något för mig eller ej

Det är en del knappcombos, tänk fyrkant, fyrkant, triangel osv. Sedan finns det särskilda moves som utförs med styrspaken, upp, ned knapptryck, ned ned, knapptryck. Jag har inte lärt mig alla combos, utan jag hittade de som funkade bra för mig.

Många är relativt beroende på vad man jämför med. Men, ja. Det är en del. Det finns iofs en träningsbana i ditt "hus" innan du startar varje kapitel där du kan öva på nya moves som du låser upp permanent och combos och liknande.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fr0gg0.:

Vad allt ska vara roguelite nu för tiden, har väldigt svårt för den skiten. Blir så uttråkad.

Ja eller hur, det ska ju vara propert roguelike och inte lite!

Medlem

blir ett köp lite längre fram efter Elden Ring

Medlem

"Poängen kan användas vid skrin"

Shrines? Eller är det några som skriker vederbörande i ansiktet?

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

De skrev något på Twitter om att de jobbar för att lösa problemet för er med early access.

Någon som vet om nedladdningen funkar nu för pre order?

Medlem
Skrivet av ItsmrD:

Ja men inte för deluxe edition, den 6:februari får du spelet då

Jahaa, okej!:)

Inaktiv

Varför är videon så lågkontrast?

Medlem

Har kollat på lite streams och recensioner och tycker det verkar vara ett roligt spel. Älskar verkligen designen! Ser fram emot att prova lite längre fram.

Skrivet av Siggesvenskas:

"Poängen kan användas vid skrin"

Shrines? Eller är det några som skriker vederbörande i ansiktet?

Skrin som i ask, etui eller smyckeskrin kanske?

Medlem

Är sjukt trött på den här typen av filmer, va kul när man va ung tonåring typ, värdelös story som som bara existera som ursäkt för vad man tyckte då va fräna action/fight scener. Som spelform är intresset ännu lägre.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Är sjukt trött på den här typen av filmer, va kul när man va ung tonåring typ, värdelös story som som bara existera som ursäkt för vad man tyckte då va fräna action/fight scener. Som spelform är intresset ännu lägre.

Instämmer, däremot är jag väldigt intresserad av att se hur bra det känns att lira. Ifall de kan hitta en bättre narrativdesigner så hade det varit toppen inför en eventuell uppföljare. :3


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Han pröva en runda igår faktiskt. Det är ett fel ovanför. För man kan välja att spela som kvinna om man vill. Jag blev positivt överraskad. Men valde inte att vara kvinna till att börja med. För alla bilder är ju på en snubbe. Så det kändes som det självklara första valet för mig. Klarade nästan första bossen på första genomspelningen och är väldigt nöjd med det.

Skribent
Skrivet av anon_119148:

Varför är videon så lågkontrast?

Bra fråga. När jag spelar upp det på PS5 ser det bra. Sedan blir det något knas i exporten. Jag har testat olika inställningar (stänga av HDR) och dylikt.

Så nu vänder jag mig till läsarna på FZ. Har ni stött på problemet? Och isf, hur löste det ni det?
Help me Obi Wan-Fz, you're my only hope.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skribent
Skrivet av Alienshade:

Han pröva en runda igår faktiskt. Det är ett fel ovanför. För man kan välja att spela som kvinna om man vill. Jag blev positivt överraskad. Men valde inte att vara kvinna till att börja med. För alla bilder är ju på en snubbe. Så det kändes som det självklara första valet för mig. Klarade nästan första bossen på första genomspelningen och är väldigt nöjd med det.

Det är bättre än vad jag gjorde första gången.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Loggade in på steam i förhoppning om att köpa spelet.

tyvärr är detta precis som Hitman 3, Epic store exklusivt, sen om det är 1 år eller kortare vet jag tyvärr inte.

Men denna exklusivitet förstör mer tycker jag.

Konsolexklusivt i all ära, men för oss som huvudsakligen spelar på PC, det är lite segt att behöva 100 olika launchers för att spela och/eller köpa spel, alternativt vänta 1 år om man inte vill installera ytterligare en launcher och skapa ett konto.

Inväntar ett steam-släpp, så kanske nästa år får man prova på´t


signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Medlem
Skrivet av Mahkizmo:

Loggade in på steam i förhoppning om att köpa spelet.

tyvärr är detta precis som Hitman 3, Epic store exklusivt, sen om det är 1 år eller kortare vet jag tyvärr inte.

Men denna exklusivitet förstör mer tycker jag.

Konsolexklusivt i all ära, men för oss som huvudsakligen spelar på PC, det är lite segt att behöva 100 olika launchers för att spela och/eller köpa spel, alternativt vänta 1 år om man inte vill installera ytterligare en launcher och skapa ett konto.

Inväntar ett steam-släpp, så kanske nästa år får man prova på´t

Hur är det ett problem? Förr i tiden, behövde du ju installera en "launcher" för varje spel. Du behöver verkligen inte 100 launchers, inte ens tio, kanske inte ens fem. Motsätter du dig att skapa nya konton om det är för en webbsida också? Vägrar du se på någonting om det inte finns på Netflix?

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Hur är det ett problem? Förr i tiden, behövde du ju installera en "launcher" för varje spel. Du behöver verkligen inte 100 launchers, inte ens tio, kanske inte ens fem. Motsätter du dig att skapa nya konton om det är för en webbsida också? Vägrar du se på någonting om det inte finns på Netflix?

Problemet i sig ar inte att installera en launcher, men att att behova registrera nya konton, jag undviker det jag anser att det ar smidigare att saker och ting distribueras mellan steam, origin, uplay etc.

Att det ar exklusivt till vissa tjanster tycker jag personligen att det forstor mer an vad det underlattar.

Personligen sa har jag bara netflix och disney+ och cmore (mestadels for att dottern ska ha mojlighet att se saker pa svenska da vi bor utomlands), har ingen tanke pa att registrera flera konton och skapa fler 2FA for varje ny tjanst som lanseras.

Dessutom sa har man inte ekonomi att betala for netflix, hbo, disney+, amazon prime etc etc

Detsamma galler med med de andra tjansterna, jag har steam, uplay, rockstar launcher, origin, battle.net och tanker inte skaffa ytterligare en bara for 1 spel, inte ens om det ar gratis.

Detta ar dock min personliga asikt och jag anser att det farsot. Andra kanske tycker att det ar kul att registrera sig for nya tjanster hela tiden och mata in kortuppgifter med mera. Men det ar som sagt inte vad jag tycker.

Om det var mojligt sa hade jag tagit bort allt om t ex alla filmer och serier fanns samlade pa en tjanst, eller alla spel fanns samlade pa ett stalle.

Less is more som man brukar saga


signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Inaktiv

Drygt att verkligen all progression försvinner. Missuppfattade nog beskrivningen av spelet.
Trodde inte det skulle vara riktigt så oförlåtande.

De skills man låser upp permanent är kvar. Nu fattar jag.

Man känner sig riktigt cool när man mosar ner en hel klubb med skurkar.
Sen blir det en kalldusch när någon får in en lyckoträff för att gubbfan duckar åt fel håll och man faller ihop.
Motsatsen till Doom-känslan haha

Lär inte orka köra klart det.
Kanske orkar köra genom det nu. Är på tredje banan, men som gammal gubbe.

12
Skriv svar