Nintendo bekräftar att Zelda: Breath of the Wild 2 ska släppas i år

Robot
Nintendo bekräftar att Zelda: Breath of the Wild 2 ska släppas i år

Förseningsgudarna blir kanske mer barmhärtiga i år.

#Breath-of-the-wild, #Zelda


Inaktiv

Spelåret 2022 tycks bli ett väldigt bra

Medlem

Jaaaaaaa!!!!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

En bra anledning till att plocka fram Switchen igen

Medlem

Switch är ju starkare än Wii-U, men utifrån gameplay-videon så känns det som skillnaderna är små rent grafiskt? Eller vad tycker ni andra?

Medlem
Skrivet av ninjalulz:

En bra anledning till att plocka fram Switchen igen

jaså har du en switch som ligger o samlar damm ? fy på dig.

Medlem

Tror ni Switch 2 hinner komma innan/samtidigt?

Medlem
Skrivet av laboule:

Tror ni Switch 2 hinner komma innan/samtidigt?

Jag tror det är möjligt att en Switch 2 kommer innan jul redan i år, ihop med BotW2. Däremot är det nog mer troligt nu att Switch 2 kommer någon gång nästa år. Förhoppningsvis under första halvåret 2023.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Inaktiv
Skrivet av laboule:

Tror ni Switch 2 hinner komma innan/samtidigt?

Om en Switch 2 kommer redan till julhandeln så är jag lite rädd för att uppföljaren till Breath of the Wild inte kommer till Switch utan bara till Switch 2.
Tänkte på det senast när jag såg trailern att det bara stod 2022 i slutet och ingenting om vilken konsol. Men förhoppningsvis har jag fel.

Moderator | Testpilot
Skrivet av anon_326145:

Om en Switch 2 kommer redan till julhandeln så är jag lite rädd för att uppföljaren till Breath of the Wild inte kommer till Switch utan bara till Switch 2.
Tänkte på det senast när jag såg trailern att det bara stod 2022 i slutet och ingenting om vilken konsol. Men förhoppningsvis har jag fel.

Det skulle nog komma till båda om så var fallet. Precis som med Botw som kom till Wii U och Switch.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Jag tänker också att de senaste konsolgenerationerna har det inte varit ovanligt att Zelda-spel släpps som crossgen. Twilight Princess kom ut till både GameCube och Wii. Och BotW kom ut till både Wii U och Switch. Så om BotW2 kommer samtidigt/ungefär samtidigt till både Switch och Switch 2 så följer det bara normen,


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det skulle nog komma till båda om så var fallet. Precis som med Botw som kom till Wii U och Switch.

Ja...kommer det i år tror jag också på båda. Men skillnaden kommer att vara större än mellan BOTW på Wii U och Switch (skillnaden där var ju minimal) för att locka till uppgradering till "Switch 2".

Har svårt att se Nintendo kasta bort Switch användarbas på 100 miljoner enheter, varav ca en fjärdedel har BOTW.

Traditionellt sett har Nintendo släppt spel till 2 generationer.

Ocarina of Time och Majoras Mask : N64 och Gamecube (via Collectors edition - så inte brett släpp, men ändå), Gamecubeversionen funkar även på Wii
Windwaker, Gamecube 2002, gick att köra Gamecube-versionen även på Wii; Wii U fick HD version
Twilight Princess - Gamecube och Wii; Wii U HD version
Skyward Sword - Wii, men gick ju att spela även på Wii U. Nyligen HD-version på Switch, den var rätt bra tycker jag och barnen.
BOTW - Wii U och Switch.

Har svårt att se BOTW 2 endast till "Switch 2"

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det skulle nog komma till båda om så var fallet. Precis som med Botw som kom till Wii U och Switch.

Skrivet av Ghost Writer:

Jag tänker också att de senaste konsolgenerationerna har det inte varit ovanligt att Zelda-spel släpps som crossgen. Twilight Princess kom ut till både GameCube och Wii. Och BotW kom ut till både Wii U och Switch. Så om BotW2 kommer samtidigt/ungefär samtidigt till både Switch och Switch 2 så följer det bara normen,

Jo, det vore ju smart att sälja den till båda.
Finns nog många som i så fall både köper sig en Switch och Switch 2 kopia av spelet.

Ännu roligare om det skulle finnas skillnader mellan de båda versionerna.
Tänker som till Twilight Princess så var ju Wii versionen spegelvänd plus att den var anpassad för Wii remotes.

Medlem

Blir perfekt till vintermörkret

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

jaså har du en switch som ligger o samlar damm ? fy på dig.

Jodå, detta var min första konsol från Nintendo sedan N64/Gameboy (vilket var sent 90-tal). Så finner det ytterst tråkigt att den har fått göra det under flera år nu (sedan 2017-18). Spenderade många timmar på BotW samt Mario i början men tycker inte riktigt att det har kommit några intressanta titlar sen dess (kikar dock inte så aktivt).

Medlem

Då var GOTY-titeln bekräftad då! Hoppas på trailer+titel-avslöjande på E3 och sedan släpp till typ Oktober-november kanske.

Medlem
Skrivet av laboule:

Tror ni Switch 2 hinner komma innan/samtidigt?

Verkligen inte. Nintendos nya konsol kommer förmodligen tidigast 2024. Med tanke på pandemi och komponentbrist så é det ingen idé att lansera en ny konsol för tidigt och dessutom säljer Nintendo switch fortfarande otroligt bra. Den där pro konsolen verkar bortkastad, förmodligen pga pandemi och komponentbrist. Det skulle bara vara svårt att ha tillräckligt många att sälja. Annars tror jag faktiskt det hade varit ett bra alternativ innan en ny konsol.

Medlem
Skrivet av Kapten N:

Verkligen inte. Nintendos nya konsol kommer förmodligen tidigast 2024. Med tanke på pandemi och komponentbrist så é det ingen idé att lansera en ny konsol för tidigt och dessutom säljer Nintendo switch fortfarande otroligt bra. Den där pro konsolen verkar bortkastad, förmodligen pga pandemi och komponentbrist. Det skulle bara vara svårt att ha tillräckligt många att sälja. Annars tror jag faktiskt det hade varit ett bra alternativ innan en ny konsol.

Ja, första spelet laggade ju lite bara det blev någon fiende för mycket så en Pro-modell som kunde fixa det vore inte fel. En uppföljare ser jag dock som långt borta också då det går så bra för Switch nu. De har ingen anledning att stressa vidare som efter Wii U direkt.

Medlem

Metroid prime 4 kommer nog lämpligt till jul 2025 med Switch 2.
Jag kan eventuellt tänka mig ett nytt Mariospel eller Mariokart 9 i samband med Switch 2 release.

Idag så är det switch oled man satsar på.
Jag gissar att Nintendo släpper Breath of the wild 2 till sommaren eller november/december.

Pikmin 4 är fortfarande helt otilltänkt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar