Fanskapade HD-remastern av Resident Evil 4 släppt i skarp version

Robot
Fanskapade HD-remastern av Resident Evil 4 släppt i skarp version

PC-entusiaster får sitt lystmäte, efter åtta års utveckling. “Complete graphical remaster.”

#hd-remaster, #resident-evil-4


Medlem

Fantastiskt! Har följt den här modden under flera års tid, och det är riktigt kul att de äntligen är klara (och att Capcom faktiskt lät dem släppa den) Nästa genomspelning sker helt klart med den modden installerad.


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Kul! Dock känner jag mig lite mätt på spelet då jag nyligen spelat igenom VR versionen.

Medlem

Läser alltid fanskapet, alltid...sjukligt

ELF
Medlem

Tankar och delar glatt. Det ser ju bra ut med officiella uppdateringen, men detta blir nog mysigt.
Roligt ändå att storleken ökar med en si så där 12ggr


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Så kul att den äntligen är här!
Följt projektet sen 2015-16 och testat när första delen kom ut.
Ska bli smarrigt att få piska in å köra den fulla versionen.
Helt vansinnig dedikerade fans.
Roligt att projeltet roddes i hamn och inte fick några käppar i hjulen.
Skulle nog sett annorunda ut ifall spelet gjorts av Konami eller Nintendo.

Medlem

Tankar ner innan det försvinner


signatur

no remorse

Medlem

Spännande. Blev sugen att installera Steam versionen nu o sedan denna uppdatering på det.
Lirade pirat PC versionen för många år sedan när det kom.
Ska bli sjukt mäktigt med CapCom's egna kommande totala remake av Resident Evil 4.
Där snackar vi overhaul. Om nu ryktet stämmer vilket jag personligen tror.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Frilansare
Skrivet av newlander:

Läser alltid fanskapet, alltid...sjukligt

Same same?

Medlem
Skrivet av newlander:

Läser alltid fanskapet, alltid...sjukligt

Är du dansk eller skåning?

Medlem
Skrivet av Kvadruppelmas:

Tankar ner innan det försvinner

Men detta är ju mer ett mod än en riktig remaster känns det som. Man behöver riktiga spelet för att detta ska funka så kommer de verkligen ta ner det? Nu är det iofs japaner och de kan vara hårda med sånt här men detta borde väl om något få fler människor att köpa RE4? Capcom borde vara glada över för de lär ju tjäna på det.

Om det nu inte är så att de har en egen remaster på gång men jag tror inte att detta skulle hindra folk från att köpa den officiella. Speciellt inte om det är en remake likt RE2maken som var helt fantastisk. Ett av mina favorit skräckspel.

Har aldrig lirat RE4 men funderar själv på att testa det nu bara pga denna "remaster".

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Men detta är ju mer ett mod än en riktig remaster känns det som. Man behöver riktiga spelet för att detta ska funka så kommer de verkligen ta ner det? Nu är det iofs japaner och de kan vara hårda med sånt här men detta borde väl om något få fler människor att köpa RE4? Capcom borde vara glada över för de lär ju tjäna på det.

Om det nu inte är så att de har en egen remaster på gång men jag tror inte att detta skulle hindra folk från att köpa den officiella. Speciellt inte om det är en remake likt RE2maken som var helt fantastisk. Ett av mina favorit skräckspel.

Har aldrig lirat RE4 men funderar själv på att testa det nu bara pga denna "remaster".

Jag har nu skaffat re4 på Steam pga denna mod så.. lite nytta får ju devs..

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Är du dansk eller skåning?

Östgöte med småländsk påbrå...🙂

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Men detta är ju mer ett mod än en riktig remaster känns det som. Man behöver riktiga spelet för att detta ska funka så kommer de verkligen ta ner det? Nu är det iofs japaner och de kan vara hårda med sånt här men detta borde väl om något få fler människor att köpa RE4? Capcom borde vara glada över för de lär ju tjäna på det.

Om det nu inte är så att de har en egen remaster på gång men jag tror inte att detta skulle hindra folk från att köpa den officiella. Speciellt inte om det är en remake likt RE2maken som var helt fantastisk. Ett av mina favorit skräckspel.

Har aldrig lirat RE4 men funderar själv på att testa det nu bara pga denna "remaster".

Min tanke var väl i samma banor ang. Capcoms egna remaster.
Men Capcom verkar vara rätt chill med detta, modskaparnas tråd på Steam var till och med pinnad

Spelade RE4 på Gamecube när det kom, vad jag minns så tyckte jag att det såg riktigt bra ut och var ett riktigt bra RE-spel


signatur

no remorse

1
Skriv svar