Snart landar Discord på din Playstation

Robot
Snart landar Discord på din Playstation

Rullas ut i USA idag. Vi andra får tjänsten - "soon".

#discord, #playstation


Medlem

Hmm märkligt, idag när jag startade Discord fick jag en popup om att ansluta mitt PSN-konto. Testade dock inte.

NuZ
Testpilot

Så än så länge exakt som det är på Xbox just nu. Man ser vad man spelar men ingen applikation än?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jag blev erbjuden att ansluta mitt PSN konto till Discord idag, det var väldigt smidigt att göra. Har ett svenskt/europeiskt konto på båda tjänsterna 🤔

Medlem
Skrivet av NuZ:

Så än så länge exakt som det är på Xbox just nu. Man ser vad man spelar men ingen applikation än?

Jag förstår det som det. Man kan ju länka alla möjliga konton, även Spotify. Blev överraskad av att PS ej fanns med i ekvationen redan.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Lirilesh:

Jag förstår det som det. Man kan ju länka alla möjliga konton, även Spotify. Blev överraskad av att PS ej fanns med i ekvationen redan.

Hmm får hoppas det kommer officiella applikationer till konsolerna snart. Den på xlådan funkar sådär halvbra tycker jag.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Frilansare
Skrivet av ClockWise:

Hmm märkligt, idag när jag startade Discord fick jag en popup om att ansluta mitt PSN-konto. Testade dock inte.

"Soon", kanske är... nu? Rapportera gärna vidare om ni kan ansluta redan idag.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

"Soon", kanske är... nu? Rapportera gärna vidare om ni kan ansluta redan idag.

Kan hända att det ännu bara är tillgängligt i USA, men dyker upp på Discord globalt. Jag kopplade ihop Discord och PSN-kontot för några timmar sedan, men det visade inget i Discord när jag startade ett spel på min PS5.

Inga uppdateringar i sikte på konsolen heller.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Jag kopplade ihop Discord och PSN-kontot för några timmar sedan, men det visade inget i Discord när jag startade ett spel på min PS5.

Du behöver ändra Privacy settings för att få det att fungera i nuläget.
“Who can see your online status and what you’re currently playing” måste vara inställd på Anyone.

Medlem

Jag blev erbjuden men tacka nej.

Jag vill ha lite privatliv, inte att alla på hela Discord ska veta exakt vad, hur och när jag spelar något. Jag har stängt av samma funktion i Discord på PC med. Vill någon veta kan de fråga… eller bara kolla på Steam/PS.

Jag har ändå Discord på mobilen om jag behöver skriva eller svara på något.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Dischange:

Du behöver ändra Privacy settings för att få det att fungera i nuläget.
“Who can see your online status and what you’re currently playing” måste vara inställd på Anyone.

Det funkade, tack för tipset!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Funkar redan idag 😀

Medlem

Xbox egna app funkar utmärkt att prata mellan Xbox och pc.

Medlem

Ah, jag tänkte det var en möjlighet att slippa den ganska sunkiga partyfunktionen på ps. Jaha.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Ah, jag tänkte det var en möjlighet att slippa den ganska sunkiga partyfunktionen på ps. Jaha.

Partyfunktionen kommer senare (hoppas jag 😜 ).

Together, our teams are already hard at work connecting Discord with your social and gaming experience on PlayStation Network. Our goal is to bring the Discord and PlayStation experiences closer together on console and mobile starting early next year, allowing friends, groups, and communities to hang out, have fun, and communicate more easily while playing games together.

https://www.sie.com/en/blog/announcing-playstations-new-partn...

Medlem

Har också lyckats länka discord med psn @Joakim Bennet


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Använder inte Discord så mig berör det inte...har typ inga vänner jag lirar online med...snyft.

Medlem

Jag har ändå inga vänner som spelar PS5 eller ps4.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Inaktiv

Blev erbjuden att koppla ihop discord och PS5 idag, väldigt enkelt.

Medlem

Inte fått det än, men förstår inte meningen med detta. Vem bryr sig om statusen som visar vad man spelar? Det är ju chattfunktionen man vill åt.

På Xbox har denna funktionen funnit länge, där finns också ett bra alternativ till discord som funkar med att chatta osv. Quarrel heter den och alltid funkat fint när jag använt den.

Har väntat på att Discord ska lösa detta med Sony och Microsoft länge nu, problemet verkar inte vara det tekniska utan diverse rättigheter och patent tydligen. Bra segt är det, speciellt när vi mer och mer går mot crossplay.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag har ändå inga vänner som spelar PS5 eller ps4.

Skrivet av Marooned:

Inte fått det än, men förstår inte meningen med detta. Vem bryr sig om statusen som visar vad man spelar? Det är ju chattfunktionen man vill åt.

På Xbox har denna funktionen funnit länge, där finns också ett bra alternativ till discord som funkar med att chatta osv. Quarrel heter den och alltid funkat fint när jag använt den.

Har väntat på att Discord ska lösa detta med Sony och Microsoft länge nu, problemet verkar inte vara det tekniska utan diverse rättigheter och patent tydligen. Bra segt är det, speciellt när vi mer och mer går mot crossplay.

De har gått ut med att det jobbar med att integrera Discord till Playstation Network ytterligare, så gissningsvis innebär detta att man kan använda Discord som app när man spelar PS5, och det borde innebära att man kan sitta med folk som spelar på andra platforms eftersom discord servers skiter fullständigt i vilken platform du sitter på. Något annat hade såklart varit helt värdelöst.

@Marooned eftersom Sony numera äger Discord så borde det inte vara problem utöver det tekniska längre. Edit: Ser ut som att de endast köpte stakes i Discord och inte själva bolaget. Då är det lite mer flyktigt kanske...

1
Skriv svar