Sonys nya CAPTCHA

Medlem
Sonys nya CAPTCHA

Vad är det här?! Det räcker tydligen inte längre att klicka på en buss eller två, utan nu är det nån form av lågupplöst kluring som gäller:

Förlåt, sa jag kluring - jag menar kluringar(!):

20 st! Och råkar en klicka fel så är det till att börja om. Inte direkt smidigt och användarvänligt.


signatur

Konsolgubbe

Medlem

Den första är väl den rutan nere i högra hörnet, eller fattar jag fel ?

Edit: Oh, missförstod vad det hela handlade om. Av någon outgrundlig anledning så fick jag för mig att det var ett spel. Det låter onödigt och omständigt att ha ett sådant stort verifikationstest.

Medlem

Hade något liknande på någon sida för ett par veckor sedan. Var någon "känd" sida så att säga. Så inge fuffens scam sida eller nått (minns inte vilken nu bara). Som bad mig checka 5 saker, gjorde dom rätt. De visade 1/5, 2/5 osv. När jag nådde 5/5 så hoppade den då upp till 5/20 eller nått. Då stängde jag ner skiten och gick inte vidare på sidan jag skulle köpa något på.

*Två tummar upp*

Medlem

Det är ju inget man tar sig igenom för lite klassiskt slösurfande...
Jäklar vad less jag blev när den hoppade från 5/5 till 6/20!

Medlem

AI blir bättre och bättre på att lära sig hur man kommer förbi CAPCHA därför måste den väl utvecklas. Dock är just CAPCHA till för att just träna AI att bli bättre på det vi människor är bra på. CAPCHA kollar ju även hur du surfat innan för att avgöra om du är en människa eller maskin när du ska in på en sida. Problemet är att man blockar cookies tex så kommer den testa dig varje gång.

Medlem
Skrivet av Mcord:

Det är ju inget man tar sig igenom för lite klassiskt slösurfande...
Jäklar vad less jag blev när den hoppade från 5/5 till 6/20!

Hahaha, PRECIS så! 😂


signatur

Konsolgubbe

1
Skriv svar