Microsoft ämnar köpa Activision Blizzard för 68 miljarder dollar

NuZ
Testpilot

Fränt! Game pass blir bara mer o mer värt. De som spelar endast på en konsol som Nintendo eller Playstation kommer ju enkelt kunna spela också via framtida smart tv app, mobilen, framtida sticka osv.

Sjuka summor är det iaf


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av miffot:

Håller med dig, Microsoft har inte levererat på länge, kul att dom köper men känns som det är deras grej "vi köper färdiga produkter"

Håller med er.
Tycker det visar mer svaghet än styrka faktiskt. Det är som en rik mobbad kille som köper sin vänner och har ingenting själv egentligen att komma med.
Patetiskt faktiskt och det sättet Microsoft håller på med..
Jag sa det vid Zenimax affären. De kommer inte sluta, det här de håller på med är det värsta som kan hända spel-industrin, de har snart monopol på alla spel om de får fortsätta. Jävla vidrigt

Medlem

Nu förstår jag varför jag blev välkomnad på Xbox forumen på reddit med inledningsfrasen "Welcome to the money team".

Skribent
Skrivet av Ribcage:

Håller tummarna för det! MS verkar noga med sin image och med det sina arbetare och hur det syns utåt.

Tror att detta är vad som behövs också, att någon kommer utifrån och pekar med hela handen. Har svårt att se att företagen själva kan lösa så stora problem som Activision Blizzard haft internt. Även om en vilja finns där så sitter det i väggarna så det behövs någon som kan komma in och bara slänga ut allt och starta om. Jag håller som du tummarna för att MS kan göra det.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av miffot:

Microsoft har inte levererat på länge

Antar att du helt missat Gamepass, den mest prisvärda tjänsten på hela marknaden. Senaste Microsoft Flight Simulator finns det ju inget motstycke till heller i resten av branchen. Du kollar verkligen på detta med väldigt färgade glasögon.

FM-guru
F.d. Sisyr

Det kan man kalla för bomb.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Antar att du helt missat Gamepass, den mest prisvärda tjänsten på hela marknaden.

De har väl även missat alla spel som också levererat och GOTY-vinster med mer med mer. Eller så är det personliga åsikter enbart helt enkelt.

Avstängd

Detta är stort (antagligen det största som skett i industrin någonsin?)!

Som wow och diablo fan så hoppas jag att de kan styra upp de serierna och göra dem bättre.

Är skeptisk dock, Activision-Blizzard har förvisso inte vart jättebra senaste åren (då syftar jag inte på de påstådda grejerna i Kalifornien utan faktiska releaser).
Bethesda ännu värre, men vi har inte sett någon release från ms där ännu- hade gärna sett Starfield och något till innan, så man vet hur ms hanterat det..

Medlem

Okay, nu är det verkligen tydligt att MS skall slåss med Netflix, Spotify, Google play stor m.m. Sony, Nintendo har gått från primär till sekundär konkurrent.
Kampen om dem mest populära mediaplatformarna kan nu börja..


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem

Snacka om att döda konkurrens... Väldigt svårt att förstå hur man kan se MS massuppköp av marknaden som ngt positivt.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Eller så är det personliga åsikter enbart helt enkelt.

Att Gamepass är en av marknadens bästa och mest prisvärda tjänster är knappast en personlig åsikt utan fakta.

Medlem

Har fantiserat om att dom skulle göra nåt sånt här men inte fan trodde jag det skulle hända, är fan imponerad MS för första gången på länge.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Och Kotick kommer undan med en fet pengapåse i slutändan. Han sitter kvar som VD fram till att pappersarbetet är avklarat och Activision Blizzard börjar rapportera åt Spencer, säger något om att "new leadership is needed, I trust Phil to take the company forward bla bla", cashar ut och försvinner från rampljuset.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Att Gamepass är en av marknadens bästa och mest prisvärda tjänster är knappast en personlig åsikt utan fakta.

Ren fakta. Du har rätt.

Medlem
Skrivet av alx242:

Snacka om att döda konkurrens... Väldigt svårt att förstå hur man kan se MS massuppköp av marknaden som ngt positivt.

Företag som inXile entertainment har sagt att Microsofts är väldigt hands off samt att spel som Wasteland 3 och deras kommande projekt aldrig skulle kunna ha blivit av utan Microsofts pengar. Det räcker för mig, bättre MS än många andra företag idag.

Medlem

Alla haters i kommentarsfältet är ju för gulliga!

Medlem
Skrivet av kaealy:

Att Gamepass är en av marknadens bästa och mest prisvärda tjänster är knappast en personlig åsikt utan fakta.

Sant, menade det övriga de skrev. "Jag har inte gillat dem på sistone" läser jag det som.

Medlem

Hur ska det sluta och vad kommer härnäst?

Nintendo köper Rockstar?

Ingen vet, allt kan hända

Avstängd
Skrivet av alx242:

Snacka om att döda konkurrens... Väldigt svårt att förstå hur man kan se MS massuppköp av marknaden som ngt positivt.

Sant, samtidigt har ju Activision-Blizzard inte gjort mycket intressant senaste åren... Visst, classic har gått jävligt bra men riktiga wow har tappat spelare, trots att de senaste expansionerna vart rätt bra imo (undantaget SL som jag knappt lirat så vet inte mycket om det) och ser man på Diablo så.. D2 remaken har jag inte ens skaffat ännu, verkade rätt meh. Immortal? lol

Medlem
Skrivet av kaealy:

Företag som inXile entertainment har sagt att Microsofts är väldigt hands off samt att spel som Wasteland 3 och deras kommande projekt aldrig skulle kunna ha blivit av utan Microsofts pengar. Det räcker för mig, bättre MS än många andra företag idag.

De flesta som utryckt sig utåt som ägs av Microsoft nämner detta så jag är inte orolig.

Ser mer snett på Sony och hur de agerar med sina IPs som inte säljer/tas emot som dom vill.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Antar att du helt missat Gamepass, den mest prisvärda tjänsten på hela marknaden. Senaste Microsoft Flight Simulator finns det ju inget motstycke till heller i resten av branchen. Du kollar verkligen på detta med väldigt färgade glasögon.

Absolut gamepass, skulle varit mera ordagrand, när det kommer till spel.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Avstängd
Skrivet av Knalle:

Hur ska det sluta och vad kommer härnäst?

Nintendo köper Rockstar?

Ingen vet, allt kan hända

Valve köper EA? 😎

Medlem
Skrivet av noreason:

Alla haters i kommentarsfältet är ju för gulliga!

Sämsta kommentaren på länge.

Medlem

Holeeey shiet!

Medlem
Skrivet av PontusT:

Håller med er.
Tycker det visar mer svaghet än styrka faktiskt. Det är som en rik mobbad kille som köper sin vänner och har ingenting själv egentligen att komma med.
Patetiskt faktiskt och det sättet Microsoft håller på med..
Jag sa det vid Zenimax affären. De kommer inte sluta, det här de håller på med är det värsta som kan hända spel-industrin, de har snart monopol på alla spel om de får fortsätta. Jävla vidrigt

Eller så sätter de bara en rik mobbare på plats. Sjuka summor ändå! Känns ändå inte som de fått förhandlat ner priserna nämnvärt trots att Bethesda och Activision Blizzard har varit mitt inne i en kris.

Medlem

Verkar som att Microsoft med denna move vill tvinga Sony att acceptera Gamepass på sin plattform eller gå under/bli en indieutvecklare lol.

Alltid föredragit Microsoft framför Sony men denna deal är en gamechanger, och blir lite oroad att det börjar leda till monopolliknande situation för Microsoft.

Aja nu får vi sitta och vänta på att Apple köper Sony och slutstriden mellan megakonglomeraten börjar.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Ja. Det är förstås en genväg för den rike att köpa upp i stället för att skapa eget. Sedan får vi se hur exkluderande det blir i slutändan, att exempelvis CoD skulle bli helt Xbox-exklusivt är svårt att föreställa sig.

Microsoft släpper väl de flesta spelen utanför sin egna butik. Så det är nog ingen risk att cod blir Xbox exklusivt. Däremot kanske Playstation konsolerna blir utan.

Medlem

Hoppas detta innebär att man slipper betala för den årliga NHL/FIFA-patchen.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

inte jätteoväntat egentligen.

MS är all-in på game pass och blev hela förra generationen mer eller mindre hånade för att de inte hade några exklusiva spel, man får det man ber om!

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Hoppas detta innebär att man slipper betala för den årliga NHL/FIFA-patchen.

Vad menar du? EA utvecklar NHL/FIFA.

Skriv svar