Hideo Kojima avslöjar att han jobbar på "en stor och en ny, utmanande titel"

Robot
Hideo Kojima avslöjar att han jobbar på "en stor och en ny, utmanande titel"

Och verkar även vilja satsa på annat än spel.

#Hideo-kojima, #Kojima-productions, #nyhetstips


Medlem

Japp ha senaste fetaste speccsen på datan för att maxxa senaste spelen är snart ett minne blott. Bara testa Geforce Now dyraste tieret. Latency delay är obefintligt också den enda flaskhalsen om något är dåligt internet

Medlem

Med bluebox hjälp går det nog att göra både silent hill och ett moln-projekt åt xbox 🙂.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Med bluebox hjälp går det nog att göra både silent hill och ett moln-projekt åt xbox 🙂.

Hoppas det är Silent Hill och inte Metal gear eller Death Stranding.

Men Bluebox känns lite som en trollstudio. Kan ju inte påstå att jag vill att de ska ha något med Silent Hill att göra. Finns ganska många trådar och artiklar om deras historik med nedlagda kickstarter-projekt och trasiga spel.

https://www.pushsquare.com/news/2021/08/abandoned_ps5_saga_so...


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Överskattad filmskapare.

Medlem
Skrivet av nils45:

Överskattad filmskapare.

Verkligen inte. Kunggubbe ju<3
Sen att han är over the top är ju en annan femma. Jag gillar det dock, kul med nån som vågar göra lite skruvade saker.

Hoppades på en uppföljare till Death Stranding innan men nu när jag börjar närma sig sluteti spelet så känner jag att det hade varit kul med något helt nytt. Karln verkar ju ha idéer så det räcker och blir över.

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Verkligen inte. Kunggubbe ju<3
Sen att han är over the top är ju en annan femma. Jag gillar det dock, kul med nån som vågar göra lite skruvade saker.

Hoppades på en uppföljare till Death Stranding innan men nu när jag börjar närma sig sluteti spelet så känner jag att det hade varit kul med något helt nytt. Karln verkar ju ha idéer så det räcker och blir över.

Håller med. Passar inte allas smak, men Kojima är inget annat än ett geni som skapar fantastiska och unika upplevelser i mina ögon.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Vet inte om jag vill att han ska göra ett silent hill han är lite för mycket action inte skräck som silent hill är vill ha ett skräck spel i tredje persons vy inte nått achion gegga i första persons vy!

SoL
Medlem
Skrivet av Vampir:

Vet inte om jag vill att han ska göra ett silent hill han är lite för mycket action inte skräck som silent hill är vill ha ett skräck spel i tredje persons vy inte nått achion gegga i första persons vy!

Det vill jag, tillsamans med del toro! PT skrämde skiten ur mig, ingen action bara läskig psykologisk skräck. Koncept bilder från silent hill visade också på väldigt skev och obehaglig stämning. Dessutom satte PT en ny standard på skräckspel som kom efteråt.

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Hoppas det är Silent Hill och inte Metal gear eller Death Stranding.

Fast det är väl Konami som äger Metal Gear och Silent Hill inte Kojima.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Fast det är väl Konami som äger Metal Gear och Silent Hill inte Kojima.

Så är det, men det finns en flod av mer eller mindre trovärdiga rykten som ändå placerar silent hill som Kojimas spel. Det senaste är från oktober i år och kommer från respekterade japanska siten Gematsu:

https://www.pushsquare.com/news/2021/10/sony-allegedly-fundin...

Har tidigare funnits många rykten om att Sony har försökt medla mellan Konami och Kojima för att han ska få göra färdigt sitt silent hill spel, så jag tänker tro på det tills motsatsen är bevisad.

Pretentiös tråkgubbe som vill sticka ut men misslyckas i mina ögon, Goichi Suda är däremot fantastisk.

1
Skriv svar