Nintendo varnar för Switch-brist under de kommande månaderna

Robot
Nintendo varnar för Switch-brist under de kommande månaderna
Medlem

Scalpers incomming.

Medlem

Oled Switch är slut i stora delar av världen sen den släpptes, Light kan man hitta ändå. 93 miljoner är säkert över 100 miljoner nu, snabbast säljande konsolen någonsin bakom Nintendo DS.

Medlem

Sån tur att jag har min Super Mario Edition Switch.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Passa er för deras urusla kontroller dock. Nu har jag 6 st switch kontroller varav 2 har helt slutat fungera med knappar/dioder/batterier som slutat fungera, samt 2 st som visar samma symtom som de övriga.
Driftning som är ett vanligt problem är inte något jag räknat med här för det går ofta lösa med Isopropanol.

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Sån tur att jag har min Super Mario Edition Switch.

En sån har jag med, köpte en till mig och farsan var när Switchen släpptes Även om det endast är kontrollerna som är unika så är det rätt häftigt.

Medlem
Skrivet av Pippolei:

Passa er för deras urusla kontroller dock. Nu har jag 6 st switch kontroller varav 2 har helt slutat fungera med knappar/dioder/batterier som slutat fungera, samt 2 st som visar samma symtom som de övriga.
Driftning som är ett vanligt problem är inte något jag räknat med här för det går ofta lösa med Isopropanol.

Mina 4 joy-cons fungerar helt utan problem. Men jag använder dom i stort sett bara när jag spelar tillsammans med andra personer, som Mario Party med släkten i julas osv. Om jag är ensam så använder jag en Switch Pro Controller då det är rätt få spel som kräver joy-cons.

Qus
Medlem

Det verkar ju inte ha varit någon brist i Sverige iallafall, någonsin. Alla stora sidor i Sverige har massvis i lager. Jag är nöjd med min Switch men vill verkligen se fler topptitlar som ett nytt Mario och Zelda.

Medlem

Jag kan tänka mig att de som ville ha en switch har den redan så tror inte Nintendo behöver oroa sig.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Qus:

Det verkar ju inte ha varit någon brist i Sverige iallafall, någonsin. Alla stora sidor i Sverige har massvis i lager. Jag är nöjd med min Switch men vill verkligen se fler topptitlar som ett nytt Mario och Zelda.

den vanliga ja, men inte den nya oled?

Medlem
Skrivet av lasselason:

Oled Switch är slut i stora delar av världen sen den släpptes, Light kan man hitta ändå. 93 miljoner är säkert över 100 miljoner nu, snabbast säljande konsolen någonsin bakom Nintendo DS.

Känner ändå att jag har haft många tillfällen att köpa switch oled, jag avbokade en gång till och med. Jag har ju original switch och insåg att jag nästan aldrig spelar handhållet så då känns det onödigt att byta.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Med tanke på att jag ägde både Wii och Wii U, och dessa sög getpung, så kommer jag inte köpa Switch. Kommer aldrig köpa Nintendos skit mer.

Så för mig är detta ett icke-problem.
Skönt då sparade man 5000kr.

Medlem
Skrivet av Matsamoto:

Med tanke på att jag ägde både Wii och Wii U, och dessa sög getpung, så kommer jag inte köpa Switch. Kommer aldrig köpa Nintendos skit mer.

Så för mig är detta ett icke-problem.
Skönt då sparade man 5000kr.

Jag har inte heller varit jätteimponerad av wii-konsolerna men switchen ångrar jag inte att jag köpt. 👌🏼

Medlem
Skrivet av Matsamoto:

Med tanke på att jag ägde både Wii och Wii U, och dessa sög getpung, så kommer jag inte köpa Switch. Kommer aldrig köpa Nintendos skit mer.

Så för mig är detta ett icke-problem.
Skönt då sparade man 5000kr.

Då är det ändå imponerande att du läste artikeln och kommenterade, det tackar vi för.

Medlem

Med tanke på Omikron-varianten av Corona, oavsett om den är mildare, så kommer ju spridningen att ta fart, det kommer säkert att bli karantän på det ena och de andra och de närmsta månaderna blir skakiga. Turligt nog har jag köpt all teknik jag troligen behöver närmsta året. Peppar peppar. Hoppas inget går sönder. Nåja, har lagt vantarna på ännu en Wii U att ge bort till brorsbarnen i julklapp, den jag har själv har mina egna barn haft stor glädje av, även Switchen. Jag köper gärna begagnat, i bra skick, och pyntar för ett par nya kontroller. Har inte köpt en splitter ny spelkonsoll sedan typ 1993.

Medlem
Skrivet av Pippolei:

Passa er för deras urusla kontroller dock. Nu har jag 6 st switch kontroller varav 2 har helt slutat fungera med knappar/dioder/batterier som slutat fungera, samt 2 st som visar samma symtom som de övriga.
Driftning som är ett vanligt problem är inte något jag räknat med här för det går ofta lösa med Isopropanol.

Min ena joycon har börjat leva sitt eget liv (spaken rör sig av sig själv). Går det att lösa med rengöring alltså?

Medlem
Skrivet av lonian:

Känner ändå att jag har haft många tillfällen att köpa switch oled, jag avbokade en gång till och med. Jag har ju original switch och insåg att jag nästan aldrig spelar handhållet så då känns det onödigt att byta.

Så kanske det är i Sverige på sina ställen. En vän skulle köpa en oled till sin son i julklapp men kunde inte hitta någon, han var iofs sent ute innan jul.

Medlem

Köpte en OLED här om dagen online, inte fått den ännu men det står att den skickats. Såg att det var väldigt svårt att få tag i den i butik dock.

Medlem
Skrivet av KimiKiwi:

Köpte en OLED här om dagen online, inte fått den ännu men det står att den skickats. Såg att det var väldigt svårt att få tag i den i butik dock.

Såg att den fanns på El-giganten i Trollhättan, INNAN mellandagsrean.

Medlem
Skrivet av Flower Knight:

Min ena joycon har börjat leva sitt eget liv (spaken rör sig av sig själv). Går det att lösa med rengöring alltså?

Inget säkert, men två av mina Joycons har slutat helt med drifting sedan jag lyfte på gummit under spaken med en pincett och droppade i rikligt med isopropanol och sedan roterade runt spaken i någon minut.

Medlem

hur kan trasiga joycons fortfarande vara ett problem? hur kommer dom undan med detta.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

hur kan trasiga joycons fortfarande vara ett problem? hur kommer dom undan med detta.

Det är förbättrade kontroller sen nåt år tillbaka, köper du en Switch eller nya Joycon idag är de av en uppgraderad sort. Detta är besvärligt och inte unikt för Nintendo, jag och många med med mig har haft drifting på DualSense, det fick vi efter 3 månader, trist. När det kommer till Nintendo så finns det enkla sätt att fixa det men det man ska göra är att skicka de till Bergsala som fixar det åt dig, för mig var det gratis.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Det är förbättrade kontroller sen nåt år tillbaka, köper du en Switch eller nya Joycon idag är de av en uppgraderad sort. Detta är besvärligt och inte unikt för Nintendo, jag och många med med mig har haft drifting på DualSense, det fick vi efter 3 månader, trist. När det kommer till Nintendo så finns det enkla sätt att fixa det men det man ska göra är att skicka de till Bergsala som fixar det åt dig, för mig var det gratis.

Det är väldigt omständigt att emballera och posta kontroller samt vänta flertalet veckor på att få tillbaka dem. Detta gäller bara under garantitiden och efter det så får du glatt betala kalaset själv. I USA är väl Nintendo rädda för class action lawsuite och där lagas kontroller gratis utanför garantin.

Problemet som jag har med Nintendos agerande är hur i hvete dem inte tog fram bättre joycons med högre kvalitet tidigare.

Medlem
Skrivet av Pippolei:

Det är väldigt omständigt att emballera och posta kontroller samt vänta flertalet veckor på att få tillbaka dem. Detta gäller bara under garantitiden och efter det så får du glatt betala kalaset själv. I USA är väl Nintendo rädda för class action lawsuite och där lagas kontroller gratis utanför garantin.

Problemet som jag har med Nintendos agerande är hur i hvete dem inte tog fram bättre joycons med högre kvalitet tidigare.

Håller med. Jag fick iofs lagat min joycon efter garantin, inte nåt snack så det var bra. Det tog 10 dagar sen hade jag fräscha joycons.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Håller med. Jag fick iofs lagat min joycon efter garantin, inte nåt snack så det var bra. Det tog 10 dagar sen hade jag fräscha joycons.

Detta är faktiskt väldigt viktigt!
Att man alltså kan säkerligen få dem fixade efter garantin. Kontakta Nintendo support så får ni säkerligen instruktioner vilken firma i Sverige ni skall skicka kontrollerna till. Så har ni fungerande kontroller igen efter ett par veckor eller så.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Så kanske det är i Sverige på sina ställen. En vän skulle köpa en oled till sin son i julklapp men kunde inte hitta någon, han var iofs sent ute innan jul.

Vilken tur man bor i Sverige då.
Enligt prisjakt finns den på 9 onlinebutiker just nu.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Vilken tur man bor i Sverige då.
Enligt prisjakt finns den på 9 onlinebutiker just nu.

Själv bor jag i London för tillfället.

Medlem
Skrivet av Mahakali-85:

Jag har inte heller varit jätteimponerad av wii-konsolerna men switchen ångrar jag inte att jag köpt. 👌🏼

Om jag får fråga, vad är det med Switch som gör den bättre än tex Wii U?
Är det bättre spel, snyggare grafik eller vad tycker du?

Medlem
Skrivet av Matsamoto:

Om jag får fråga, vad är det med Switch som gör den bättre än tex Wii U?
Är det bättre spel, snyggare grafik eller vad tycker du?

Antar att det handlar främst om att den är bärbar och stationär i ett. Även om Wii U var lite åt det hållet så var den inte ens nära att vara riktigt bärbar. Hade man dock ingen användning för bärbart så framstår skillnaderna som väldigt små. De 2 absolut bästa och snyggaste spelen på Switchen, Mario Kart 8 och Zelda BOTW fungerar nästan lika väl på Wii U, skillnaderna finns men är små.

Medlem
Skrivet av Supra8:

Antar att det handlar främst om att den är bärbar och stationär i ett. Även om Wii U var lite åt det hållet så var den inte ens nära att vara riktigt bärbar. Hade man dock ingen användning för bärbart så framstår skillnaderna som väldigt små. De 2 absolut bästa och snyggaste spelen på Switchen, Mario Kart 8 och Zelda BOTW fungerar nästan lika väl på Wii U, skillnaderna finns men är små.

Ja...Zelda BOTW är ett fantastiskt spel till Switchen men ett helt otroligt fantastiskt spel till Wii U. Missförstå mig inte, det är liite bättre på Switchen vid direkt jämförelse, men Wii U är ju en konsoll från 2012, och redan då var den inte snabbast i stan. Ryktet sade väl också att Wii U-versionen under utvecklingsfasen använde Gamepaden på ett kreativt sätt (som "Sheikah slate"?) men att det sedan togs bort för att inte ge fördelar över BOTW som launch title på Switch.

Ett problem med Wii U är att en del spel kräver gamepad i onödan. Ett problem med Switch är att man inte har någon touchgamepad när man spelar på TV. . Det har sina fördelar att ha olika bild och funktion på TV respektive gamepad ibland.

12
Skriv svar