Läsarnas årets spel 2021 - dags att rösta!

Medlem

Castlevania Advance Collection, har inte spelat nått av dom på den listan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Är inte orcs must die 3 från 2020? Det har funnits på stadia bra länge.

Redaktör
Skrivet av DarkSvenn1002:

Är inte orcs must die 3 från 2020? Det har funnits på stadia bra länge.

Stämmer - release 2020 på Stadia, övriga plattformar i somras. Jag missade det. Spel borttaget. Tack för uppmärksamma ögon.


signatur
Medlem

Hårfint mellan Psychonauts 2 och It takes two för min del. Men Psychonauts 2 får förstaplatsen på grund av att Double Fine lyckats med ett rent mästerverk till uppföljare trots fansens skyhöga förväntningar och att utvecklingen finansierades via crowdfunding. Dvs en finansieringsmetod som vi har sett misslyckade exempel på tidigare (Shenmue 3, jag tittar på dig!).

Avstängd
Skrivet av Oxide:

Så ingen nominering av Age of Empires IV? Men Crab Game duger?

Crab Game oironiskt bäst på listan

Medlem

The Forgotten City är en bubblare, riktigt mysigt litet spel som har rötterna i en Skyrim-mod.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Ratchet eller Kena så klart.

Medlem

Har inte spelat ett enda från i år men Returnal är jag sugen på. Kena och It takes two likaså.
Köpte iof Lost in Random i oktober nån gång som ju är från i år som jag tycker ser fantastiskt ut men har inte hunnit med det än. Sitter fast med Death Stranding Directors Cut som är mitt GOTY för i år ^^.

Medlem

Ett svagt år med intressanta titlar för mig.

Medlem

Årets kalkoner är iaf New World och Battlefield 2042.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Av alla spelen på listan som jag har spelat, vilket bara är Returnal, måste jag säga Returnal. Kanonspel!

Jaha, så rätt 😂
Jag har själv bara spelat hell Let loose, så givetvis går rösten till det spelet 😁


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Måste säga att det är uppfriskande att läsa kommentarer från alla som haft andra upplevelser än vad jag haft med vissa spel. Spel är ett fantastiskt media där det verkligen finns något för alla smaker.

Årets spel från min del måste ändå vara Village, det var allt det jag önskade och lite till. Precis lagom långt dessutom.

Medlem

Bästa jag spelat i år som inte är remake är nog Forza Horizon 5 och Metroid Dread

Medlem

Andra svaga spelåret i rad. Räknade det till att jag spelat 7 av spelen på listan och av dem fick det bli Psychonauts 2. Forza Horizon 5 hade varit given förstaplats om det släppts i bättre skick. Fortfarande stora problem med online och kan inte ens spela med min sim-setup än...

It's not a lake, it's an ocean

Halo Infinite är årets spel, vilket jag aldrig hade trott. Men ett stort shout out till Kaze and the Wild Masks.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Returnal, 100 %. Fantastisk atmosfär och beroendeframkallande gameplay.


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem

Inser nu att jag inte spelat något av dessa


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av lasselason:

Gör det, det ser skitbra ut på Switch men om du inte spelar på den så är det ju PC som gäller när det nu släpps.

Köpte det faktiskt på Switch nu. Elgiganten hade det för 299kr...

Medlem

Lägger min röst på Age of Darkness: Final Stand. Fast det är ett early access spel.

Är ett survival rts spel, har också nya age of empire och tycker detta är roligare.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av robbis:

Köpte det faktiskt på Switch nu. Elgiganten hade det för 299kr...

Bra pris! Nu har du och göra ett tag, riktigt matigt och riktigt bra. Hoppas du tycker om det!

Medlem

Returnal.

Känts mest nextgen av allt jag körde i år.

* Bra soundtrack
* 3D ljudet i detta spel gjorde mig övertygad att det är en grej, och inte en larvig PS5 gimmick (headset)
* Utmanande till en början sen mästrade man gameplayet.
* Intressanta vapen
* Cool fysik
* Mystiskt

Avstängd

Hell Let Loose!

Medlem
Skrivet av lasselason:

Menar du att det varit ett dåligt spelår baserat på kandidaterna? Det kan du väl isåfall inte veta om du bara spelat ett av spelen?

Det kan vara ett dåligt spelår då endast ett spel har skapat intresse.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Vet inte hur folk kan tycka det är ett dåligt spelår. Själv har jag fått massvis av nöje med många spel i år.

Hitman 3
Bowser's Fury
Monster Hunter Rise
It Takes Two
Neo: The World Ends With You
The Great Ace Attorney Chronicles
Returnal
Shin Megami Tensei V
Metroid Dread
Persona 5 Strikers

Bara för att nämna några jag kommer på just nu från huvudet. Utmärkt år måste jag säga. Min personliga favorit är nog dock Returnal för hur nytt, fräscht och utmanande det kändes. Önskar bara det fanns på PC så man slapp precisionssikta med handkontroll.

Medlem

Förvånad att inte Valheim är med, men det kanske är för det var ett Early Access spel? Jag fick mer timmar och nöjde från Valheim än något annat spel i listan. På andra plats kommer nog It Takes Two, efter att ha spelat det med min flickvän som inte är en gamer, så är det mitt val, otroligt, otroligt kreativt och underbart spel som alla spelfantaster borde spela.

Redaktör
Skrivet av Prixm:

Förvånad att inte Valheim är med, men det kanske är för det var ett Early Access spel? Jag fick mer timmar och nöjde från Valheim än något annat spel i listan. På andra plats kommer nog It Takes Two, efter att ha spelat det med min flickvän som inte är en gamer, så är det mitt val, otroligt, otroligt kreativt och underbart spel som alla spelfantaster borde spela.

Ja, bara spel som haft en officiell release är med. Men jag håller med om Valheim, bra underhållning tillsammans med vänner. Liksom it Takes Two.


signatur
Medlem
Skrivet av Oxide:

Så ingen nominering av Age of Empires IV? Men Crab Game duger?

Håller med! Age of Empires IV borde vara med på den listan. Halo Infinite var också toppen.
Valheim är nog flest speltimmar.
Metroid dread var okej tidsfördriv.

Annars håller jag med om att det har varit ett fattigt år, har mest kört gamla indi spel som jag missat. Det beror väl så klart på vilka spel man gillar. För mig har det varit väldigt dött iallafall.
Köpte en ps5 som jag inte använt på hela året för det inte kommit ett spel jag varit intresserad av. Vill prova returnal men det är lite för dyrt än så länge.

Medlem
Skrivet av Fredede:

Vet inte hur folk kan tycka det är ett dåligt spelår. Själv har jag fått massvis av nöje med många spel i år.

Hitman 3
Bowser's Fury
Monster Hunter Rise
It Takes Two
Neo: The World Ends With You
The Great Ace Attorney Chronicles
Returnal
Shin Megami Tensei V
Metroid Dread
Persona 5 Strikers

Bara för att nämna några jag kommer på just nu från huvudet. Utmärkt år måste jag säga. Min personliga favorit är nog dock Returnal för hur nytt, fräscht och utmanande det kändes. Önskar bara det fanns på PC så man slapp precisionssikta med handkontroll.

Det är när det inte kommit stor hits från Sonys studios eller övriga AAA som det anses som dåligt spelår.
Det är väll snarare att folk har "dålig smak" helt enkelt
Kunde tex inte bry mig mindre om nästa "stor spel" som till 99% är en 3rd person action adventure.

Returnal verkar riktigt bra, jag hoppas det släpps på PC snart.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har haft roligast med Guardians of the galaxy. Trodde spelet skulle vara superdåligt men ack vad fel jag hade!
Även Halo, Forza Horizon 5 och Spiderman Miles Morales ligger högt på min lista.

Redaktör
Skrivet av bronie:

Saknar Deathloop

Skrivet av lyrael:

Håller med! Age of Empires IV borde vara med på den listan. Halo Infinite var också toppen.
Valheim är nog flest speltimmar.
Metroid dread var okej tidsfördriv.

Annars håller jag med om att det har varit ett fattigt år, har mest kört gamla indi spel som jag missat. Det beror väl så klart på vilka spel man gillar. För mig har det varit väldigt dött iallafall.
Köpte en ps5 som jag inte använt på hela året för det inte kommit ett spel jag varit intresserad av. Vill prova returnal men det är lite för dyrt än så länge.

Ingen av er läsare nominerade dem, därför är de inte med i omröstningen.


signatur
Skriv svar