Quantic Dreams tillkännager action-äventyrsspelet Star Wars Eclipse

Robot
Quantic Dreams tillkännager action-äventyrsspelet Star Wars Eclipse

Och de verkar satsa på en lite mörkare ton.

#Quantic-dream, #Star-wars-eclipse


Medlem
Medlem

Håller tummarna för att det blir bra.

Medlem

Härligt med så mycket Star Wars nyheter.

Medlem

Jag hade hellre sett en fortsättning på Detroit: become human då jag är så fruktansvärt trött på star wars, men förhoppningsvis blir det riktigt bra! 😊

Medlem

Oj Tau från Warhammer 40k är med i trailern. Skämt å sido, jäkligt nice att de börjar lämna Skywalker eran bakom sig. Hoppas de gör det med filmerna också.

Medlem

Hoppas det här blir riktigt bra, snyggt är det då.

Medlem

Tonen som detta sätter är ju riktigt grym, med tanke på hur nöjd jag ändå varit med Quantic Dreams tidigare spel så har jag höga förhoppningar på detta. Det blir att avvakta lite tills vi har faktiskt gameplay men... jag är väldigt optimistisk.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Oj Tau från Warhammer 40k är med i trailern. Skämt å sido, jäkligt nice att de börjar lämna Skywalker eran bakom sig. Hoppas de gör det med filmerna också.

Är ju inte Skywalker Eran i sig det är fel på. Hade inte Disney varit såna jävla tölpar hade vi haft det bästa som star wars har att erbjuda i film/spelformat.

Medlem
Medlem

Längesedan jag blev så här taggad av en trailer!
Snälla, krossa inte mina drömmar.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Namnamnam pewpewpew

Medlem

Cool trailer, men är försiktig med förväntningarna.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

gillar detroit och heavy rain, men ett star wars spel i samma stil känns inte lika lockande. Får väl se hur det blir

Medlem

Gillar starkt! Ser ut som att de tänkt vara ambitiösa.

Skönt med massa projekt. Massive gör sitt, Aspyr gör Kotor samt så Jedi Fallen Order 2 och nu detta. Så här mycket Star Wars har nog inte varit i startgropen sen 2002-2004.

Medlem

Hehe, den trailern så inte mycket men Quantic Dream är en av mina favoritutvecklare så jag vet att jag kommer tycka om det. Förmodligen..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Hade ju kunnat vara något faktiskt om det inte utspelade sig i High Republic, men med lite tur kanske man kan spela Geod. High Republic är inte StarWars det är dravel, där man gör allt för att smeta ned alls som Star Wars har stått för och all kanon och alla klassiska hjältar.

The force is female! Kathleen Kennedys remake av hela universumet efter hennes politiska narrativ är inte intressant för huvudtaget. Detta tar bort att förväntningar helt på detta spelet tyvärr. Wokeness är inte Star Wars det är något helt annat.

Medlem
Skrivet av Gandir:

Hade ju kunnat vara något faktiskt om det inte utspelade sig i High Republic, men med lite tur kanske man kan spela Geod. High Republic är inte StarWars det är dravel, där man gör allt för att smeta ned alls som Star Wars har stått för och all kanon och alla klassiska hjältar.

The force is female! Kathleen Kennedys remake av hela universumet efter hennes politiska narrativ är inte intressant för huvudtaget. Detta tar bort att förväntningar helt på detta spelet tyvärr. Wokeness är inte Star Wars det är något helt annat.

Jag känner inte till någonting om detta, på vilket sätt smetar de ner all kanon och alla klassiska hjältar? Vad menar du med "the force is female"?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Gandir:

Hade ju kunnat vara något faktiskt om det inte utspelade sig i High Republic, men med lite tur kanske man kan spela Geod. High Republic är inte StarWars det är dravel, där man gör allt för att smeta ned alls som Star Wars har stått för och all kanon och alla klassiska hjältar.

The force is female! Kathleen Kennedys remake av hela universumet efter hennes politiska narrativ är inte intressant för huvudtaget. Detta tar bort att förväntningar helt på detta spelet tyvärr. Wokeness är inte Star Wars det är något helt annat.

För mig som inte är så jätteinsatt i Star Wars men sett många av filmerna. Vad är "High Republic".?

På vilka vis har hon ändrat i serien? Bara frågor då jag inte har en aning.

God Jul och trevlig helg.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Gandir:

Hade ju kunnat vara något faktiskt om det inte utspelade sig i High Republic, men med lite tur kanske man kan spela Geod. High Republic är inte StarWars det är dravel, där man gör allt för att smeta ned alls som Star Wars har stått för och all kanon och alla klassiska hjältar.

The force is female! Kathleen Kennedys remake av hela universumet efter hennes politiska narrativ är inte intressant för huvudtaget. Detta tar bort att förväntningar helt på detta spelet tyvärr. Wokeness är inte Star Wars det är något helt annat.

För det första är High Republic en tidsera på ungefär 900 år där det inte existerade en endaste story av något slag i något medium. Helt tomt mellan Darth Banes tredje bok och Darth Plagueis boken.

Sen vad finns det för "wokeness" i verk som Rogue One, Jedi Fallen Order, Star Wars Visions, The Mandalorian eller alla Darth Vader tidningar?

Medlem
Skrivet av Gandir:

Hade ju kunnat vara något faktiskt om det inte utspelade sig i High Republic, men med lite tur kanske man kan spela Geod. High Republic är inte StarWars det är dravel, där man gör allt för att smeta ned alls som Star Wars har stått för och all kanon och alla klassiska hjältar.

The force is female! Kathleen Kennedys remake av hela universumet efter hennes politiska narrativ är inte intressant för huvudtaget. Detta tar bort att förväntningar helt på detta spelet tyvärr. Wokeness är inte Star Wars det är något helt annat.

Men high republic betyder ju inte att det måste vara dåligt.
de har bara satt ett annat namn på epoken där Jedis regerade. Phantom menace tar vid i slutet av denna epok.

Skrivet av CARTMAN:

För mig som inte är så jätteinsatt i Star Wars men sett många av filmerna. Vad är "High Republic".?

På vilka vis har hon ändrat i serien? Bara frågor då jag inte har en aning.

God Jul och trevlig helg.

Darth Kennedy aka the big boss har the High republic som sitt personliga projekt att styra över i princip.
De har sagt att de ska fokusera på att ha queer och transgender karaktärer i sina berättelser, så det är väl det han pratar om.

Personligen tycker jag sånt fokus oftast leder till dåliga manus, men det återstår väl att se.

Medlem

Det här såg sjukt coolt ut. Är inte insatt i High Republic men trailern såg bra att ut och jag älskade Detroit som Quantum Dream skapat så har försiktiga men lite småhöga förväntningar har jag nog ändå.

Aldrig varit en Star Wars fanboy så jag bryr mig inte vilken era eller vilka karaktärer det handlar om, jag gillar bara sci-fi och fantasy vilket SW är. Blir det bra så blir det bra

Medlem

Det kan inte ha varit bara jag som fick Dune-vibbar va?

ELF
Medlem

Snygg trailer (med låg upplösning).
Tvingar ned hypen. Vill hoppas att detta blir något riktigt bra, men har inga stora förhoppningar.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Skribent
Skrivet av lars_kongo:

gillar detroit och heavy rain, men ett star wars spel i samma stil känns inte lika lockande. Får väl se hur det blir

För mig är det tvärt om, det finns redan så många actionbetonde spel med ljussvärd och laserskjutande i SW-världen. Så jag välkomnar ett mer storydrivet äventyrsspel i SW-kostym.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Är försiktigt optimistik som med alla spel nu för tiden.


signatur

^Katten, idle extreme.

Medlem

Älskar Quantic Dream som utvecklare. Tycker dom gör suveräna spel så jag ser fram emot det här. Vill också ha en "uppföljare" på Star Wars Jedi Fallen Order då jag nyligen spelade igenom det för första gången.
Huvudsaken är att man kan välja att vara god eller ond, jag vill utforska den mörka sidan också

Medlem

Har inget till övers för cinematic trailers och väldigt lite tilltro för Cage så har absolut inga förväntingar förrän spelet är släppt.

Medlem
Skrivet av Gandir:

Hade ju kunnat vara något faktiskt om det inte utspelade sig i High Republic, men med lite tur kanske man kan spela Geod. High Republic är inte StarWars det är dravel, där man gör allt för att smeta ned alls som Star Wars har stått för och all kanon och alla klassiska hjältar.

The force is female! Kathleen Kennedys remake av hela universumet efter hennes politiska narrativ är inte intressant för huvudtaget. Detta tar bort att förväntningar helt på detta spelet tyvärr. Wokeness är inte Star Wars det är något helt annat.

Det skall alltid finnas dessa som ser "Woke" i varenda buske. Ni kan antagligen inte ens gå utanför huset utan att gnälla på att varje hus är "Woke" för att det är byggt i röd-brunt tegel..

Medlem
Skrivet av Dizzz:

Det skall alltid finnas dessa som ser "Woke" i varenda buske. Ni kan antagligen inte ens gå utanför huset utan att gnälla på att varje hus är "Woke" för att det är byggt i röd-brunt tegel..

Det är ingen idé att uppmuntra dessa personer. Håller på läsa High Republic böckerna, hittills inte märkt något som kan anses vara "woke". Folk gnäller ju när de göra samma sak som tidigare samtidigt som de gnäller när de prövar nya grejer.

12
Skriv svar