PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av aasecond:

Läste att Series X går att boka på Elgiganten, men iaf just nu står det "Ej köpbar" på knappen för att boka/köpa på deras webbsida. Hur kan jag boka en sådan?

Tar bara bokningar i butik och ej genom hemsidan:) Så gå in till närmaste butik och hitta en säljare och boka upp dig på en.

Medlem
Skrivet av Funkymook:

Tog ca 3 v för mig att få min från mm i Örebro.

Tack för svar!

Medlem
Skrivet av Tobbe_edw:

Har förbokat disc version ps5 på Mediamarkt, hur lång tid kan det ta innan dom får in den igen?

2 månader sen på MM i Kungens Kurva (stockholm) och fortfarande inte hört ett ord.

Medlem
Skrivet av Noctis_88:

Tar bara bokningar i butik och ej genom hemsidan:) Så gå in till närmaste butik och hitta en säljare och boka upp dig på en.

Aha, tack för infon!

Medlem
Skrivet av Tobbe_edw:

Har förbokat disc version ps5 på Mediamarkt, hur lång tid kan det ta innan dom får in den igen?

Skrivet av wololo:

2 månader sen på MM i Kungens Kurva (stockholm) och fortfarande inte hört ett ord.

Jag bokade en PS5 på MM i Växjö den 3:e november och den fanns att hämta den 23:e november så ca 3 veckor.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem
Skrivet av Mariva:

Jag bokade en PS5 på MM i Växjö den 3:e november och den fanns att hämta den 23:e november så ca 3 veckor.

blev du kontaktad på telefon eller e-post?

Medlem
Skrivet av wololo:

blev du kontaktad på telefon eller e-post?

De ringde upp mig när den fanns att hämta.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem
Skrivet av Tobbe_edw:

Har förbokat disc version ps5 på Mediamarkt, hur lång tid kan det ta innan dom får in den igen?

Skrivet av wololo:

2 månader sen på MM i Kungens Kurva (stockholm) och fortfarande inte hört ett ord.

Jag bokade min idag, vet inte till vilken grad det går att lita på men de sade att de uppskattade att det skulle dröja 2 veckor innan den kunde hämtas upp. Det här var i Stockholm för övrigt.

Skribent

X-box Series S verkar finnas i lager i många Elgigantenbutiker. Slut i onlinelager, men är du på jakt efter en så kolla om den finns i en butik nära dig.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/xbox-kons...

Medlem

Jag bokade 25/11 tror ja det var på MM Sundsvall och inte hört något än. Hoppas bara den kommer innan jul

Medlem
Skrivet av Shadee:

X-box Series S verkar finnas i lager i många Elgigantenbutiker. Slut i onlinelager, men är du på jakt efter en så kolla om den finns i en butik nära dig.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/xbox-kons...

Har aldrig varit brist på S varianten.

Medlem
Skribent
Skrivet av Dejch21:

Har aldrig varit brist på S varianten.

Aldrig var nog att ta i, men du har säkert rätt i att det finns bra tillgång nu. Letar inte själv så hade ingen koll på att den inte var bristvara något mer. Jag bara slösurfade, såg att det fanns i lager på Giganten och hoppade in här i tråden för att tipsa.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Aldrig var nog att ta i, men du har säkert rätt i att det finns bra tillgång nu. Letar inte själv så hade ingen koll på att den inte var bristvara något mer. Jag bara slösurfade, såg att det fanns i lager på Giganten och hoppade in här i tråden för att tipsa.

Nu vet jag inte hur insatt du är, men de har alltid, eller oftast om du föredrar det, funnits i lager, om inte i Elgiganten så hos någon annan butik.

Haha säger inte detta för att säga emot dig, utan bara hur det ser ut gällande S serien.

Skribent
Skrivet av Dejch21:

Nu vet jag inte hur insatt du är, men de har alltid, eller oftast om du föredrar det, funnits i lager, om inte i Elgiganten så hos någon annan butik.

Haha säger inte detta för att säga emot dig, utan bara hur det ser ut gällande S serien.

Ofan, där ser man! Jag har ingen koll på Xbox, är en PS-kille

I allt prat om brist på nya konsoller om komponenter så hade jag väl bara antagit att det var brist på allt, tvivlar inte en sekund på att du har bättre koll.

Edit: fast vi släpper sidospåret nu tycker jag, så tråden får återgå till att innehålla tips om var det går att få tag på de nya konsollerna som det faktiskt är brist på.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

And it’s gone

Medlem
Skrivet av gizm0:

And it’s gone

Tillbaka igen

Medlem

riktigt intressant! anmälde mig direkt så hoppas att man får en lagom till jul förstår inte varför inte flera gjort såhär att man bara förhhandsbokar och sedan skickas den ut allt eftersom den kommer in i lager istället för att lotta ut eller släppa helt random

Medlem

Tack för tipset .

Skägg.
10 Chambers
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Tack! Kunde inte hålla mig längre nu, drog till på en


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv

Bokade en PS5 på MM i Umeå. Handpenning på 3papp har jag aldrig varit med om förut. Får väl se när den kommer, säljaren trodde efter Jul så hoppas före nyår.

Medlem

Det finns fortfarande tio Series X kvar på Webbhallen.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av lampis:

Det finns fortfarande tio Series X kvar på Webbhallen.

Borta nu precis.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Bokade en PS5 på MM i Umeå. Handpenning på 3papp har jag aldrig varit med om förut. Får väl se när den kommer, säljaren trodde efter Jul så hoppas före nyår.

Din 2a nu totalt din buse. Hehehe, i remember me myself and i trying to buy your first PS5. Du hann få ut den på Tradera före jag hann svara typ i april-maj. Men jag förstår att du nu vill ha något att lira. Så tror inte du är en Scalper. Allvarligt alltså. Grattis iaf!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Inaktiv
Skrivet av CARTMAN:

Din 2a nu totalt din buse. Hehehe, i remember me myself and i trying to buy your first PS5. Du hann få ut den på Tradera före jag hann svara typ i april-maj. Men jag förstår att du nu vill ha något att lira. Så tror inte du är en Scalper. Allvarligt alltså. Grattis iaf!

Haha, Jo kommer ihåg det, köpte en xsx istället. Synd du inte hann svara.
Ångrat mig i slutändan och sålde xsx så nu sitter man där utan varken xsx eller PS5

Medlem

XSX finns just nu igen online på Mediamarkt

Medlem
Skrivet av P2daO:

XSX finns just nu igen online på Mediamarkt

Lääääääääääänk!

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_microsoft-xbox-series-x...

Medlem

Just nu går det att lägga förbeställning på webbhallen på PS5 - Disc Edition som ska komma innan årsskiftet (med reservation för fraktproblem)

Länk

Skriv svar