Medlem

Inte coop? Seriöst? Deta hade undgått mig helt. Det ÄR ju Halokampanjen.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av MulletDeluxe:

Inte coop? Seriöst? Deta hade undgått mig helt. Det ÄR ju Halokampanjen.

Kommer i början av 2022. De skyller har för mig de skyller förseningen på open world.

Medlem
Skrivet av zogez:

Det är ju snarast tvärtom.. ett av det svåraste spelen om man kör på Heroic tex

För de som varit med ett tag (inklusive mig) så ses Heroic som skitlätt. MEN!!! Legendary eller LASO (Legendary All Skulls On) är fan en utmaning på riktigt...

Medlem

Nån som lyckats starta kampanjen än? Den skulle öppnats för drygt en kvart sen men jag kommer fortfarande bara till en preorder-skärm när jag försöker gå in på den. Jag kör med Game Pass, om det nu spelar nån roll.

Medlem
Skrivet av Nashandra:

Nån som lyckats starta kampanjen än? Den skulle öppnats för drygt en kvart sen men jag kommer fortfarande bara till en preorder-skärm när jag försöker gå in på den. Jag kör med Game Pass, om det nu spelar nån roll.

Yes, fick en update på krysslådan. Men på min PC har inte patchen dykt upp än, så där är det fortfarande preorder-skärm. Sitter och därför själv och hammrar F5 i Windows Update...

Medlem

Nu verkar patchen ha dykt upp! 3.9 GB

Edit: Och sen ytterligare 20.09 GB för att ladda ner själva kampanjen inne i spelet.

Medlem

Nu smäller det till!

Nu smäller det till ordentligt med ytterligare 20gb att ladda hem.
Vafan...


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem
Skrivet av Nashandra:

Edit: Och sen ytterligare 20.09 GB för att ladda ner själva kampanjen inne i spelet.

Skrivet av pskjonte:

Nu smäller det till!

Nu smäller det till ordentligt med ytterligare 20gb att ladda hem.
Vafan...

Hehe. Det där med "component packs" inne i spel som bärjat bli så populärt tycker jag suger pung. Kan man inte, som på den gamla goda tiden, bara välja vad som skall installeras under installationsprocessen...

Medlem

Kan inte starta kampanj i xbox gamepass

Skrivet av Cyberz:

Kan inte starta kampanj i xbox gamepass

Samma här, det står bara "Preorder". Går inte att starta nytt spel, och jag ser inte var man ska ladda ned kampanjen. I Xbox-appen står det ingenting vad jag kan se just nu.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Samma här, det står bara "Preorder". Går inte att starta nytt spel, och jag ser inte var man ska ladda ned kampanjen. I Xbox-appen står det ingenting vad jag kan se just nu.

Nä men det står (Campaign) bakom så det borde gå. men det gör inte det

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Kan inte starta kampanj i xbox gamepass

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Samma här, det står bara "Preorder". Går inte att starta nytt spel, och jag ser inte var man ska ladda ned kampanjen. I Xbox-appen står det ingenting vad jag kan se just nu.

Ni måste ladda hem senaste patchen som släpptes för någon timma sedan.

Den är dock på 20+gigabyte 😳

Medlem

Det är så typiskt Xbox Appen på PC att strula...

Game Pass i all ära, men appen är verkligen under all kritik.
Önskar det fungerade lika bra / bättre än Steam...

Hade bekymmer med Forza 5 också, även några vänner hade problem med att köra igång det.


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Ni måste ladda hem senaste patchen som släpptes för någon timma sedan.

Den är dock på 20+gigabyte 😳

Jag ladda ner prick allt precis så den borde vara med.
Och så laddar den väl patchar av sig själv?

edit

fick starta om appen så nu laddar den ner nåt... ZZZzz....

Medlem
Skrivet av pskjonte:

Det är så typiskt Xbox Appen på PC att strula...

Game Pass i all ära, men appen är verkligen under all kritik.
Önskar det fungerade lika bra / bättre än Steam...

Hade bekymmer med Forza 5 också, även några vänner hade problem med att köra igång det.

Den suger!!! Men jag har ett trix. Starta Windows Store, tryck på library fliken (näst längst ner till vänster). Sen spammar du "Get updates" knappen uppe till höger...

Skrivet av maq777:

Den suger!!! Men jag har ett trix. Starta Windows Store, tryck på library fliken (näst längst ner till vänster). Sen spammar du "Get updates" knappen uppe till höger...

Tack, det verkar funka.

Så Microsoft tycker inte man ska ha denna information tillgänglig bredvid spelet i den dedikerade appen. Det verkar inte som om de testar sitt GUI själva. Suck!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nu är mitt igång.

Verkar starta, men alla menyer är på Tyska....!
Lol.


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Skrivet av pskjonte:

Nu är mitt igång.

Verkar starta, men alla menyer är på Tyska....!
Lol.

Du har nog råkat installera tyska som språk, stod inne i spelet när man skulle ladda ned.

Välj "manage game", och klicka bort "tyska" som språk, fast, nu måste du ju kunna tyska om du ens ska hitta dit


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av pskjonte:

Nu är mitt igång.

Verkar starta, men alla menyer är på Tyska....!
Lol.

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Du har nog råkat installera tyska som språk, stod inne i spelet när man skulle ladda ned.

Välj "manage game", och klicka bort "tyska" som språk, fast, nu måste du ju kunna tyska om du ens ska hitta dit

Mitt blev också på tyska, system default var valt på både menyer och tal. Jag minns att jag hade samma problem med Halo Master chief collection.

Medlem

Inte helt otippat att Xbox-appen skulle ställa till det igen. Min vill "bara" tanka ner 47 GB och påstår att det är "hela" spelet med SP etc. Hur stor var nedladdningen för er andra?

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Du har nog råkat installera tyska som språk, stod inne i spelet när man skulle ladda ned.

Välj "manage game", och klicka bort "tyska" som språk, fast, nu måste du ju kunna tyska om du ens ska hitta dit

Laddade ner en lang. patch så funkade sen.

Kört första uppdraget nu, verkar riktigt bra!


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Inte helt otippat att Xbox-appen skulle ställa till det igen. Min vill "bara" tanka ner 47 GB och påstår att det är "hela" spelet med SP etc. Hur stor var nedladdningen för er andra?

65Gb, inkl HD textures pack låg mitt på.


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem

Tycker inte att prestandan direkt imponerar.
Visst FPS är högt men det är nån micro stuttering eller vad man ska kalla det.
Det är inte lika fin flyt som i t ex Destiny 2

Medlem
Skrivet av pskjonte:

65Gb, inkl HD textures pack låg mitt på.

Okej och du kunde bara tanka ner allt med en gång via Xbox-appen?

Medlem

Stött på en skum bugg eller något.
Lirade och allt fungerade bra tills jag gick in i en hiss, då kraschade spelet och när jag försöker starta det nu i xbox appen (spelar via gamepass) så öppnar den bara upp windows store och speltjänster.

Någon som varit med om något liknande och vet hur man fixar det?

Hitta en lösning om någon annan får samma problem:
https://www.reddit.com/r/halo/comments/qvjx12/opening_the_gam...

Medlem

Spelat fram till man kommer till "öppna världen" nu! Tycker det verkar lovande, i linje med vad man förväntat sig. Lite snyggare än jag först trodde det skulle vara faktiskt. Fortfarande inget som får en att trilla av stolen, men ändå. Bra inledning. Bra ljud. Skön känsla i vapnen. Kommer ha riktigt kul med detta känner jag. Ska bli spännande att utforska kartan och samla allt. #OCD

Medlem

Hade förtankat spelet sedan länge och nu kom patchen. MP delen blev på ryska, och SP delen händer inget när man klickar, utan går till nån omdöme sida...

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Kommer i början av 2022. De skyller har för mig de skyller förseningen på open world.

Lustigt att jag helt missat det, tillsammans med personerna jag skulle lirat det med. Gått från "det här skall vi köra direkt" till att inte ens startat det.


signatur

1338 - One Step Above

It's not a lake, it's an ocean

Men alltså... Det måste ha blivit något fel med Game Pass-installationen, både menyer och tal är på tyska och jag kan f-n inte ändra det. Jag har valt engelska i inställningarna men tyskan är också förinstallerad och jag blir inte av med den.

Jag kan bara inte spela Halo när Master Chief (och alla andra pratar) tyska. Det går inte!

Måste jag avinstallera och göra om hela installationen?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Men alltså... Det måste ha blivit något fel med Game Pass-installationen, både menyer och tal är på tyska och jag kan f-n inte ändra det. Jag har valt engelska i inställningarna men tyskan är också förinstallerad och jag blir inte av med den.

Jag kan bara inte spela Halo när Master Chief (och alla andra pratar) tyska. Det går inte!

In i menyn och tryck Y. Där kan du välja att installera engelska språkpaketet. Väldigt märkligt att det inte finns där från början.

Skriv svar