Nej, CD Projekt är inte till salu

Robot
Nej, CD Projekt är inte till salu

Den polska studion värnar om sitt oberoende.

#cd-projekt, #cyberpunk-2077, #the-witcher


Medlem

CD Projekt: Värnar om oberoende

Också CD Projekt: Börsnoterat

Avstängd

Spel för galleriet 🤣

Medlem
Skrivet av Rakoon:

CD Projekt: Värnar om oberoende

Också CD Projekt: Börsnoterat

Ja, tänkte precis säga det... I den meningen typ Valve eller Epic är oberoende så är ju CD Projekt redan inte det, alls.


signatur

subterranean homesick alien

Jag är ledsen, men jag tror inte ett ord på någonting om vad de snackar om. De har förbrukat sitt förtroendekapital, jag stödjer hellre en studio som inte försöker stjäla mina pengar med bedrägliga metoder.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

De besitter ordentlig kompetens, och sålänge de gör det klarar de sig bättre på egen hand.

Medlem
Skrivet av Miindz:

De besitter ordentlig kompetens, och sålänge de gör det klarar de sig bättre på egen hand.

Tycker det saknas ganska mycket kompetens hos dem också.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Tycker det saknas ganska mycket kompetens hos dem också.

Helt klart. Men vågar inte ens föreställa mig ett ägande under exempelvis Ubisoft, EA eller Activision. Ryser i hela kroppen.
Kompetensen de saknar bör de kunna skaffa på egen hand, även om det kan vara kostsamt i tid och pengar.

Medlem

Fattar inte varför folk är så jävla less på CDPR helt plötsligt dock - bara för dom gjorde ett spel som var buggigt och så?

Det känns som folk har en uppfattning av att CDPR gjorde Cyberpunk buggigt osv med flit?

Det är jävligt svårt att göra ett (jävla cp) stort spel osv. Det är inte så konstigt om man gör ett magplask.

Det skulle väl vara om man tänkte att dom inte ens försökte, typ? Men man gör inte ett spel på Cyberpunks ambitionsnivå över typ 8 år av utvecklingstid om man inte försöker/bryr sig

Är brottet att dom i sin marknadsföring fått spelet att framstå som bra?
Holy shit call SWAT

Hur det blev med Cyberpunk är en tragiskt och man kan argumentera en tabbe från CDPR. Men det är ju inget brott eller något som någon gjort med uppsåt?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Men sitt rykte var de snabba med att sälja ut.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Fattar inte varför folk är så jävla less på CDPR helt plötsligt dock - bara för dom gjorde ett spel som var buggigt och så?

Det känns som folk har en uppfattning av att CDPR gjorde Cyberpunk buggigt osv med flit?

Det är jävligt svårt att göra ett (jävla cp) stort spel osv. Det är inte så konstigt om man gör ett magplask.

Det skulle väl vara om man tänkte att dom inte ens försökte, typ? Men man gör inte ett spel på Cyberpunks ambitionsnivå över typ 8 år av utvecklingstid om man inte försöker/bryr sig

Är brottet att dom i sin marknadsföring fått spelet att framstå som bra?
Holy shit call SWAT

Hur det blev med Cyberpunk är en tragiskt och man kan argumentera en tabbe från CDPR. Men det är ju inget brott eller något som någon gjort med uppsåt?

Buggigt är väldigt snällt sagt.
Rättare sagt ospelbart på konsol och dom försökte dölja det genom att inte ge ut nå koder för konsol.
Samt att folk fick inte visa egna bilder eller videos utan bara CD projekt reds egna.

Dom skulle behövt skjuta på spelet typ 2 år till.

Nu va ju även Witcher 3 buggigt och mycket problem i början men det har många glömt bort.

Dom har en tendens att släppa spel för tidigt och vi får se om dom lyckas rädda Cyberpunk.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Det känns som folk har en uppfattning av att CDPR gjorde Cyberpunk buggigt osv med flit?

..//..

Men det är ju inget brott eller något som någon gjort med uppsåt?

Faaaast.... spelet släpptes ju med massa buggar, ooptimerat, oplerat? Det togs ju även ner från PS store, sedan fick Gaben gå ut och prata om att han verkligen tror att det kommer bli bättre, som någon sorts försvar till deras fördel, cdpr har ju till och med själva bett om ursäkt... så något var ju fel uppenbarligen?

De har så klart inte lagt till buggar med flit, men släppt det vetandes om att det fanns massa problem med spelet. Dessutom var det massa saker med Witcher som var fel med, speciellt grafiskt när det kom, det vill ingen kännas vid längre. Det har alla glömt.

Om spelet hade kommit ut 2035 när det var meningen så kanske det hade varit helt buggfritt...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Dunder:

Men sitt rykte var de snabba med att sälja ut.

Tog väl runt 25 år.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Tog väl runt 25 år.

Njae, det kan jag inte hålla med om. De var grymma för bara några år sedan.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Tog väl runt 25 år.

Mja jag tycker de sålde ut sig när de nerfa Witcher 3 en generation bakåt.

Medlem

De har också släppt Gwent


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Hade varit nice om dom fortsatte vara ett PC företag, och inte började smörja för värdelösa konsoler

Medlem

Älskar när man kommer in i en sån här tråd och ser hur folk som tidigare hyllat cdpr som det bästa företaget i spel branschen för att sedan säga att dom helt tappat förtroendet, spel för galleriet osv. Hade högre tankar om dig Walter S.A. Iego som brukar ha bra åsikter, och är bra på att skriva annars att kasta ur sig något som att dom har förbrukat ditt förtroende. För en liten miss? Vad spelar du isåfall? Alla har väl gjort misstag i denna bransch? Det bra dom gjort innan då? försvann det direkt då?

Cdpr är större än bara witcher och cyberpunk. Bojkottar ni gog.com nu oxå?

Skärpning


signatur

1# FZ Troll

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Hade varit nice om dom fortsatte vara ett PC företag, och inte började smörja för värdelösa konsoler

Haha, ja. Faktiskt 😁 Tyvärr kommer väl den största delen av deras inkomster från konsolerna.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

It's not a lake, it's an ocean

Äsch, jag har ändå inte råd just nu. Måste köpa julklappar.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Rakoon:

CD Projekt: Värnar om oberoende

Också CD Projekt: Börsnoterat

Spelar väll ingen roll.
Beror ju på hur ägarbilden ser ut.
"Folk inom CDPR", kan ju fortfarande vara sk majoritetsägare


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av robbis:

Älskar när man kommer in i en sån här tråd och ser hur folk som tidigare hyllat cdpr som det bästa företaget i spel branschen för att sedan säga att dom helt tappat förtroendet, spel för galleriet osv. Hade högre tankar om dig Walter S.A. Iego som brukar ha bra åsikter, och är bra på att skriva annars att kasta ur sig något som att dom har förbrukat ditt förtroende. För en liten miss? Vad spelar du isåfall? Alla har väl gjort misstag i denna bransch? Det bra dom gjort innan då? försvann det direkt då?

Cdpr är större än bara witcher och cyberpunk. Bojkottar ni gog.com nu oxå?

Skärpning

Det är väl snarare skönt att se att folk faktiskt kan ändra uppfattning och åsikter om det som tidigare låg en varmast om hjärtat, det visar på karaktär och mognad. Att som du likt en verklighetsfrånvänd miljöpartistisk fanboy blundar för fakta och rationalitet är både tragiskt och möjliggör för företag att leva på sitt namn istället för sina produkter.

Skärpning!

Medlem

Att vara oberoende och börsnoterade går inte riktigt ihop. Visst, de må äga majoritet av aktierna och kan bestämma som de vill. Men det är inte så enkelt, resten har ändå en del att säga till om, inte minst när det gäller marknadspriset.

CDPRs första och största ansvar är gentemot marknaden, tro inget annat. Det visade de utan tvivel med Cyberpunk. De visste att spelet inte fungerade som det skulle. De visste att deras marknadsföring var falsk. De valde ändå att släppa det. Det var en kalkylerad risk.

Jag tycker att man ska vara kritisk mot alla företag tills de bevisar annat. CDPR har nu bevisat att de inte går att lita på. Att bojkotta etc. är onödigt dock. Släpper de ett nytt bra spel, så ska de få chansen. Men vänta och se. Sluta att förboka spel!

Företag är inte dina kompisar. Sluta att försvara deras tillvägagångssätt som är dåligt för konsumenter. Ha lite sunt förnuft!

Medlem
Skrivet av LeifGGPersson:

Det är väl snarare skönt att se att folk faktiskt kan ändra uppfattning och åsikter om det som tidigare låg en varmast om hjärtat, det visar på karaktär och mognad. Att som du likt en verklighetsfrånvänd miljöpartistisk fanboy blundar för fakta och rationalitet är både tragiskt och möjliggör för företag att leva på sitt namn istället för sina produkter.

Skärpning!

verklighetsfrånvänd miljöpartistisk fanboy, ja den var bra! 😎


signatur

1# FZ Troll

Medlem

Stor skillnad på att vara börsnoterade eller ägda av ett annat företag.

Samma trötta gnäll som vanligt så fort CDPR nämns.

Medlem
Skrivet av robbis:

Älskar när man kommer in i en sån här tråd och ser hur folk som tidigare hyllat cdpr som det bästa företaget i spel branschen för att sedan säga att dom helt tappat förtroendet, spel för galleriet osv. Hade högre tankar om dig Walter S.A. Iego som brukar ha bra åsikter, och är bra på att skriva annars att kasta ur sig något som att dom har förbrukat ditt förtroende. För en liten miss? Vad spelar du isåfall? Alla har väl gjort misstag i denna bransch? Det bra dom gjort innan då? försvann det direkt då?

Cdpr är större än bara witcher och cyberpunk. Bojkottar ni gog.com nu oxå?

Skärpning

Det är mycket, mycket större än en liten miss.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av robbis:

Cdpr är större än bara witcher och cyberpunk. Bojkottar ni gog.com nu oxå?

Skärpning

En spelutvecklare är inget mera än spelen de gör och hur de bemöter sina kunder. Dessutom är det knappt någon som köper spel på gog mot epic och steam, gog är bara en marknadsmotor för att cdpr skall ha lite good-will vid sidan.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Dunder:

Njae, det kan jag inte hålla med om. De var grymma för bara några år sedan.

Ja, precis? De har hållt på sen 1994 och det är först nu deras rykte sabbats. Var så jag menade.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Ja, precis? De har hållt på sen 1994 och det är först nu deras rykte sabbats. Var så jag menade.

Jo, jag förstod det, men innan Cyberpunk tror jag inte de försökte sälja sitt rykte för lite snabba cash. Var så jag menade


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Dunder:

Jo, jag förstod det, men innan Cyberpunk tror jag inte de försökte sälja sitt rykte för lite snabba cash. Var så jag menade

Ja nä, tror inte de försökte nu heller. Det landade där bara.

12
Skriv svar