Elden Ring Network Test

Medlem
Elden Ring Network Test

Idag kommer FROMSOFT skicka ut nycklar till lyckliga personer (som skrivit upp sig) för att vara med i Network Testerna. Bara att hålla tummarna för att man får en! Signa upp er om ni är intresserade!

Medlem

Troll troll...Det går inte att signa upp sig längre tyvärr.

Medlem
Skrivet av Othelion:

Troll troll...Det går inte att signa upp sig längre tyvärr.

Okej. Jag trodde att idag var sista dagen som man kunde göra det. Tog bort länken

Medlem

Elden Ring Title Screen Theme

Musiken från menyn låter episk iallafall. Kommer undvika läckta videos från testet personligen, det är inte långt kvar nu!

Ni som kör testet får ha det så trevligt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Om någon fick test-nyckeln och tänker att äers, behöver inte testa så kan jag vara frivillig. Haha.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

fue
Medlem

Fick en nyckel, kul.

Medlem

Jag fick med en nyckel Har laddat ner på ps5an nu.


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av fue:

Fick en nyckel, kul.

Skrivet av marsson90:

Jag fick med en nyckel Har laddat ner på ps5an nu.

Grattis! Kan ni inte hålla oss uppdaterad med intryck och liknande?!

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Grattis! Kan ni inte hålla oss uppdaterad med intryck och liknande?!

Absolut Får se vilken omgång jag kan delta i bara. Har noll koll på vilken tid det är här i Sverige när det gäller deras testfönster.


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

fue
Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Grattis! Kan ni inte hålla oss uppdaterad med intryck och liknande?!

Absolut!

Medlem

Jäkla skit att man inte fick någon key Hade varit kul att testa det på Ps5an!

Medlem

Har kört 3 timmar nu och har lite spridda tankar att dela med mig av

Jag tog mig hela vägen till slutet av området man kunde spela i med en redigt svår boss. Men jag missade ett par bossar inser jag efter att ha läst online.

Gameplaymässigt känns det som dark souls 3, med hoppknapp och häst.

Visuellt är det okej, lite snyggare än DS3, men inte mycket. Designen och ljussättningen är dock grym. Prestandamässigt märkte jag ofta att det sjönk under 60fps i performance-läget på PS5, men det lär de hinna fixa innan release.

Det kändes mer "safe" än vad jag förväntat mig. Det är väldigt likt deras tidigare spel, på gott och ont.

Jag gillade aspekten i att få utforska kartan själv, samla ingredienser, crafta föremål osv. De har tagit en del inspiration från BotW i att man kan sätta ut egna markörer på kartan. Det är mycket roligare än att ha en massa automatiska markörer som pekar dit man ska.

Jag önskade att man kunde klättra runt på klippor som i BotW det hade erbjudit än mer dynamik i hur man tar sig runt kartan.


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Skribent
Skrivet av marsson90:

Jag gillade aspekten i att få utforska kartan själv, samla ingredienser, crafta föremål osv. De har tagit en del inspiration från BotW i att man kan sätta ut egna markörer på kartan. Det är mycket roligare än att ha en massa automatiska markörer som pekar dit man ska.

Jag önskade att man kunde klättra runt på klippor som i BotW det hade erbjudit än mer dynamik i hur man tar sig runt kartan.

Fan åh! Fick upp förhoppningarna om klättrandet när du nämnde BOTW. Efter det spelet har jag fått så svårt för öppna världar om man inte kan klättra fritt på något vis.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fan åh! Fick upp förhoppningarna om klättrandet när du nämnde BOTW. Efter det spelet har jag fått så svårt för öppna världar om man inte kan klättra fritt på något vis.

Jomen precis. Efter BotW och alla AC-spel så känns klättrandet som en naturlig del man nästan tar för givet i sådana spel.


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av marsson90:

Har kört 3 timmar nu och har lite spridda tankar att dela med mig av

Jag tog mig hela vägen till slutet av området man kunde spela i med en redigt svår boss. Men jag missade ett par bossar inser jag efter att ha läst online.

Gameplaymässigt känns det som dark souls 3, med hoppknapp och häst.

Visuellt är det okej, lite snyggare än DS3, men inte mycket. Designen och ljussättningen är dock grym. Prestandamässigt märkte jag ofta att det sjönk under 60fps i performance-läget på PS5, men det lär de hinna fixa innan release.

Det kändes mer "safe" än vad jag förväntat mig. Det är väldigt likt deras tidigare spel, på gott och ont.

Jag gillade aspekten i att få utforska kartan själv, samla ingredienser, crafta föremål osv. De har tagit en del inspiration från BotW i att man kan sätta ut egna markörer på kartan. Det är mycket roligare än att ha en massa automatiska markörer som pekar dit man ska.

Jag önskade att man kunde klättra runt på klippor som i BotW det hade erbjudit än mer dynamik i hur man tar sig runt kartan.

Tack för att du dela med dig! Alltid kul att läsa vad andra tycker!

Medlem

Fick varken ett ja eller nej Kanske blev fel någonstans.

Men som det skrevs lite om i tråden.
Är så himla glad och taggad att man får utforska kartan själv. Allt för många moderna spel har det mesta om inte allt utsatt i förväg med ikoner/point of interests. Det finns inge utforskarens glädje i sånt.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Någon pratade om att detta är "Easy Souls"... Typ. Hoppas inte.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Någon pratade om att detta är "Easy Souls"... Typ. Hoppas inte.

Det har ju sagts att alla valmöjligheter skulle kunna göra vissa saker enklare. Sen kommer det säkerligen vara enklare för dom som lirat deras tidigare spel. Men jag tror det kommer finnas några väggar här och där, som det alltid brukar vara.

Sen kanske balanseringen av hp/dmg på fiender/bossar, scaling och spelarens skada osv inte är satta i sten ännu.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skrivet av r4v3nl0rd:

Någon pratade om att detta är "Easy Souls"... Typ. Hoppas inte.

Har åxå oroat mej lite, tycker att det man sett så verkar ingen haft några större problem med fiender å bossar..
Jag vill ju sitta och bli sur å skylla på min kontroll när jag dött X antal gånger mot nåt


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Inte för att skryta, men jag har platinum i ds1, 2 bloodborne samt demon's souls (originalet) och jag blev brutalt smiskad flera gånger om av bossarna jag slogs mot idag så jag tror inte att ni behöver oroa er.


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Någon pratade om att detta är "Easy Souls"... Typ. Hoppas inte.

Har inte hört att nån (i alla fall inte nån av dom på yt som jag ser på) säger det. Men vi kanske hör på olika.

Medlem

Efter att ha tittat på 10+ personer spelat betan. Så hoppas jag att dom flyttar runt fiender vapen mm i orgalet när det kommer.

Geeks Gaming
Skrivet av r4v3nl0rd:

Någon pratade om att detta är "Easy Souls"... Typ. Hoppas inte.

Ja och nej…typ

Det är absolut inte lättare men skulle vilja säga att det är mer tillgängligt 🤔

Det finns ”mer för fler”, dvs det kan tilltala fler än tidigare då det är lite mer öppet kanske

Medlem

Två saker. Först en fråga.

1. Någon som testat på PS4? Och hur car det isf?

2. Frun gillar openworld spel och snubblade över det här spelet och blev jättesugen.
Jag påpekade att det är Dark souls gänget ... då blev hon mindre sugen. Det är ju en balansgång onekligen. Lättare eller svårare betyder inte automatiskt att något är bättre. Men är det soulsborne-svårt lär hon ge upp efter typ andra bossen.
Om vi inte lyckas köra soff co-op där jag tar över på alla bossar. Men en boss som tar en timma att nöta sig till framgång på kanske inte är så kul för henne. Vi får se.

Skribent
Skrivet av Snake Plissken:

Har åxå oroat mej lite, tycker att det man sett så verkar ingen haft några större problem med fiender å bossar..
Jag vill ju sitta och bli sur å skylla på min kontroll när jag dött X antal gånger mot nåt

Det kan ju vara så att de gör själva storydelen lite "lättare", men i och med att världen är öppen finns valfria bossar och områden där ute som är rejält svårat för folk som gillar sådant också.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Har åxå oroat mej lite, tycker att det man sett så verkar ingen haft några större problem med fiender å bossar..
Jag vill ju sitta och bli sur å skylla på min kontroll när jag dött X antal gånger mot nåt

Skrivet av Johan Lorentzon:

Det kan ju vara så att de gör själva storydelen lite "lättare", men i och med att världen är öppen finns valfria bossar och områden där ute som är rejält svårat för folk som gillar sådant också.

Som jag förstått det har man gjort det lite lättare för folk i denna test (ref random youtuber) men så kommer det inte vara i slutprodukten.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fan åh! Fick upp förhoppningarna om klättrandet när du nämnde BOTW. Efter det spelet har jag fått så svårt för öppna världar om man inte kan klättra fritt på något vis.

Skrivet av marsson90:

Älskar öppenheten som BotW innebar, och förstår inte varför inte fler öppna spelvärldar anammar samma mekanik då det tillför så mycket. Tycker även att New World har en fullt dugligt klättermekanik då alla man i all ärlighet inte kan förvänta sig att alla karaktärer i ett spel rimligtvis kan friklättra upp för en klippvägg.
Något man KAN förvänta sig är att ALLA karaktärer bör kunna ta sig över en rot eller sten...avskyr osynliga väggar

Skrivet av NordhNet:

Ja och nej…typ

Det är absolut inte lättare men skulle vilja säga att det är mer tillgängligt 🤔

Det finns ”mer för fler”, dvs det kan tilltala fler än tidigare då det är lite mer öppet kanske

Det är nog bra som det låter. Många verkar absolut inte ha svårighetsgraden i DS, samtidigt som andra vill ha just det. Kan man tilltala båda grupperna är det ju någonting positivt, men det leder väl till att ytterligare en grupp börjar grina över "mainstream"

Medlem

Hur fungerar förresten co-op delen? Går det att invita någon för en specifik fight/dungeon, eller är det full co-op? Och ser kompisen ut som en gyllene avatar då? Det såg lite underligt ut i videon jag såg tidigare, men det kanske inte var just co-op som visades då...

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

Har åxå oroat mej lite, tycker att det man sett så verkar ingen haft några större problem med fiender å bossar..
Jag vill ju sitta och bli sur å skylla på min kontroll när jag dött X antal gånger mot nåt

https://youtu.be/TbLcis0l0RQ

Bland annat denna video jag syftar på. Dock random Youtuber.

Sen kör han ju mycket safe med magi på avstånd. Magi har väl alltid setts som "easy mode" i DS. Han nämner även att det finns många checkpoints och att man lätt kan fly från strider med hjälp av hästen.

Men vi får se. Är inte särskilt orolig.

Moderator | Testpilot

Jag kör en stream på FZ-kanalen imorgon Söndag 12:30. Kika gärna förbi!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

12
Skriv svar