Robot
Fifa 22

Hur rund är en next-gen-boll? Fifa 22 ger svaret.

#fifa-22


Inaktiv

Fifa hade nog mått bra av att släppas vartannat år istället.

Medlem
Skrivet av anon_78917:

Fifa hade nog mått bra av att släppas vartannat år istället.

Var 5e år iaf... de kan ju DLCa in spelare i stället.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Var 5e år iaf... de kan ju DLCa in spelare i stället.

Frågan är vilket pris alla DLC skulle få? Känns som att det är licenserna som kostar och vad man betalar för. Kanske är lika bra att släppa det som ett nytt spel.

Skribent
Skrivet av anon_78917:

Fifa hade nog mått bra av att släppas vartannat år istället.

Ja, de behöver nog lite tid på sig att faktiskt göra en mer ordentlig omdesign av inramningen av särskilt de olika karriärlägena, så att det känns lite fräscht igen. Lite nya, passiva sekvenser där tränare sitter och skakar surt på huvudet under förhandlingarna förtar liksom inte känslan av att jag har sett detta om och om igen i ganska många år nu.

Men så länge det säljer så lär de inte sluta med de årliga utgåvorna. Och säljer gör det ju.

Medlem

Vad ska fifa 2095 heta, det finns ju redan ett fifa 95. Tycker det är oklart.

Testpilot

Jag undrar om EA kommer gå åt free-to-play hållet som Konami har gjort nu? Det är ju ändå på FUT som de drar in pengarna.

Skribent
Skrivet av kanshira:

Vad ska fifa 2095 heta, det finns ju redan ett fifa 95. Tycker det är oklart.

Den som lever får se, som det heter...

Skrivet av kanshira:

Vad ska fifa 2095 heta, det finns ju redan ett fifa 95. Tycker det är oklart.

Bara att göra som med ditt personnummer när du blir äldre än 100 år.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Dödgrävaren

Tråkigt att The Journey verkar vara borta, hade gärna spelat ett fullfjädrat fotbollsRPG.

Medlem

Hoppar detta och inväntar rea eller när det kommer till ea play

Medlem
Skrivet av kanshira:

Vad ska fifa 2095 heta, det finns ju redan ett fifa 95. Tycker det är oklart.

Fifa 95 remake.

Medlem

Jag kan fortfarande inte förstå varför man försummar PC genom att släppa en annan version till det potentiellt kraftfullaste mediet.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Ja, de behöver nog lite tid på sig att faktiskt göra en mer ordentlig omdesign av inramningen av särskilt de olika karriärlägena, så att det känns lite fräscht igen. Lite nya, passiva sekvenser där tränare sitter och skakar surt på huvudet under förhandlingarna förtar liksom inte känslan av att jag har sett detta om och om igen i ganska många år nu.

Men så länge det säljer så lär de inte sluta med de årliga utgåvorna. Och säljer gör det ju.

Anser du då att PC Fifa är helt okey fast att det bygger på en äldre version? Skulle betyget hamna lika tror du?

Medlem
Skrivet av Mutumba:

Jag undrar om EA kommer gå åt free-to-play hållet som Konami har gjort nu? Det är ju ändå på FUT som de drar in pengarna.

Kommer inte hända. De tjänar ju otroligt mycket pengar på att folk måste bygga upp sina lag från noll varje år. Man betalar alltså massa pengar för att få spelare varje år. Förstår mig verkligen inte på folk som spelar FUT.

Medlem

Är det bara jag, eller ser spelarna ut att vara mer inklippta än människor i konceptbilder för byggnader? Ljuset på spelarna och planen ser inte ut att matcha.

Skrivet av ecHo!:

Jag kan fortfarande inte förstå varför man försummar PC genom att släppa en annan version till det potentiellt kraftfullaste mediet.

Det är inte där deras kunder finns, så varför slänga pengar på något med dålig ROI?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skribent
Skrivet av Maysay:

Anser du då att PC Fifa är helt okey fast att det bygger på en äldre version? Skulle betyget hamna lika tror du?

Svårt att säga, då jag inte har testat pc-versionen. Men som regel anser jag att det är sopigt när utvecklare släpper pc-versioner baserade på de gamla versionerna. Det var ju flera år där runt skiftet mellan 00-tal och 10-tal som FIFA-serien till PC laggade efter som fan, och byggde på den gamla motorn. Även PES har gjort sig skyldig till detta i några utgåvor.

Medlem

Vad hände med den snygga boxarten som förra instansen hade? Fick "designern" sparken...? ;););)

Skribent
Skrivet av Bojkott:

Är det bara jag, eller ser spelarna ut att vara mer inklippta än människor i konceptbilder för byggnader? Ljuset på spelarna och planen ser inte ut att matcha.

https://cdn.fz.se/artikel/bild/1431289?l=eyJyZXNvdXJjZSI6Ilwv...

Det ser lite skumt ut på den bilden, det får jag erkänna, men det ser bra ut på min tv, i rörelse, tycker jag.

Medlem
Skrivet av kanshira:

Vad ska fifa 2095 heta, det finns ju redan ett fifa 95. Tycker det är oklart.

Fifa 95 2

Medlem

Måtte det var fler riktiga licenser av landslagen runt om i världen. FiFA 21 missade några viktiga som Portugals äkta matchställ. Kroatien som lag fanns inte ens med i spelet. Bedrövligt..

Sedan fanns flera afrikanska landslag inte med.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Testpilot
Skrivet av abshari:

Kommer inte hända. De tjänar ju otroligt mycket pengar på att folk måste bygga upp sina lag från noll varje år. Man betalar alltså massa pengar för att få spelare varje år. Förstår mig verkligen inte på folk som spelar FUT.

Precis det jag menar, därför kan grundspelet vara free-to-play för att få in fler folk som börjar spela och upptäcker FUT. Sen kan det när nya säsongen börjar släppa en ny version där man behöver börja om från början som du skriver.

Inaktiv
Skrivet av Mutumba:

Precis det jag menar, därför kan grundspelet vara free-to-play för att få in fler folk som börjar spela och upptäcker FUT. Sen kan det när nya säsongen börjar släppa en ny version där man behöver börja om från början som du skriver.

Hoppas det inte händer, rent ekonomiskt kan det säkert fungera. Men det är illa nog som det är, FUT behöver försvinna inte upphöjas.

Medlem

Tycker tyngden i spelarna är bättre nu, står man på fel fot så gör man. Mer flipper i spelet om det beror på bättre boll fysik eller kollisiondetection är frågan men känns bättre. Sen känns spelarna smartare i de flesta situationer även om man ibland undrar hur de tänkt i vissa dueller. Men överlag känns det kul att spela.

Medlem
Skrivet av kanshira:

Vad ska fifa 2095 heta, det finns ju redan ett fifa 95. Tycker det är oklart.

Ganska uppenbart att det blir Fifa 95 II eller 95 2.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Nu tog jag mig några sekunder och faktiskt tittade på spelet... shit vad fult det är ändå. Men det är väl inte direkt AAA detta så...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av kanshira:

Vad ska fifa 2095 heta, det finns ju redan ett fifa 95. Tycker det är oklart.

FIFA 2K95

/Homie


signatur

Sometimes there is a moment as you are awakening
When you become aware of the real world around you
But you are still dreaming.
You may think you can fly but you do better not try.

Medlem
Skrivet av kanshira:

Vad ska fifa 2095 heta, det finns ju redan ett fifa 95. Tycker det är oklart.

Jorden har tyvärr gått under sedan några år tillbaka då så det blir inte ett problem på den fronten.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

"Ibland kan en till synes enkel fysisk kontakt mellan två spelare få båda att tvärstanna eller till och med liksom studsa bakåt på ett sätt som känns lite överdrivet." Jaha så precis som IRL fotboll då?!

12
Skriv svar