Uncharted 4- och Lost Legacy-remasters släpps till både pc och PS5

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Snart finns ingen mening att skaffa ps5.

Ser absolut ingen anledning att göra det i dagsläget, förr eller i framtiden. Sjukt onödig konsol.

Avstängd
Skrivet av Dex:

Att det är ett konstigt beslut att bara släppa 4:an och dess expansion till PC och PS5 håller jag med är ett konstigt beslut, men att du tycker deras kvalité bara är önskedrömmar är ju rätt intressant. Jag gissar på att du gillade dom exklusiva spelen till PS4 eftersom du säger så och då förstår jag verkligen inte hur du menar. Kvalitén på Demon's Souls, Returnal och R&C som har kommit och dom kommande exklusiva spelen som visades igår så är där väl inget som talar om kvalitén på något sätt sjungit?
Eller hur menar du?

Med kvalité syftas inte "spelen i sig", dessa är ofta väldigt bra, utan snarare det större och längre perspektivet i form av explicita beslut från Sony och förändringar i deras plattformar och fokusområden. Jag har varit ett riktigt fan av Playstation länge och alltid haft playstation-konsoler.

Men de senaste två-tre åren har jag mer och mer börjat känna att Sony inte bryr sig om att säkra en kvalité. Jag ska ge några exempel...

Efter en Ddos-attack för några år sedan i Dec, kompenserar sony sina kunder med 10% rabatt på valfritt spel, släpphänt kan tyckas.

Deras kunder blir ett anant år även identitetskapade efter en säkerhetsbrist som de känt till länge.

De hade en tjänst för filmer, i vilket man kunde köpa och hyra film. Denna tjänsten kunde man använda i webläsaren, mobilappen och på sin playstation-enhet. Smidigt, eller hur?

Helt plötsligt slutade den fungera via webläsare och ingen uppdatering släpptes på flera månader... Sedan dök ett meddelande upp efter ca 1.5 år att tjänsten inte längre var kompatibel med webläsare.

Detsamma hände med mobilappen, den bara slutade fungerar och negativa recensioner haglade in... Jag kontaktade playstation suppory som inte ens visste om att ett problem existerade... Det tog 6 månader utan någon info från Sony Playstation och helt plötsligt började appen fungera, delvis. En del filmer fungerade, andra inte. Appen fungerade ibland med Google Chrome, ibland inte.

Spola fram ett år och sony meddelar att de ska stänga ned ps3-delen på PS-Store. Något som skapade missnöje... De meddelar kort därefter att de drar tillbaka beslutet.

Utannonsering av PS5 där inget stöd för bakåtkompatibilitet för ps1,ps2 och ps3 spel.

För nästan ett år sedan går de ut med att en del av deras nästa generations spel kommer gå att spela på ps4 pch att uppgradering av dessa blir gratis till utvalda titlar, däribland Horizon Forbidden West. Spola fram några månader och de lägger upp förbokningserbjudanden som går emot vad de först sa. Det går några dagar och Sony backar sitt beslut.

Det är uppenbart för mig att de har en bristfällig ledning som fattar beslut på ett slapphänt sätt och de skiter fullständigt i infrastrukturella kvalitéer och support.

Medlem
Skrivet av Kimpur:

3 barnsförälder med väldigt lite egentid har en ganska stor backlog över alla format.

Hade tänkt skaffa uncharted 4 men hade ingen ps4 så inväntade ps5 när den ändå var runt hörnet.

Scalpers förstörde min plan och jag vann en splitt ny PC i FZ-tävlingen så använder PC mer idag.

Så förlåt om jag skrev som jag skrev, jag visste inte att enbart dina åsikter betyder något.

Har aldrig sagt att du inte får ha din åsikt. Men skriver du ett sådant ganska kontroversiellt uttalande på ett forum så får du nog räkna med att du får mothugg.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ser hellre Uncharted 1-2, fyran var skräp. Rolig utveckling dock, då kan man gott skippa konsol helt denna generationen.

Du verkar ha spelat ett eller högst två chapters av A Thief's End.

Medlem

Enligt mig världens bästa spel, Uncharted 4, får den remaster som det förtjänar. Blir ett köp (till PC) dag 1, oavsett pris. Framför allt ska det bli så skönt att spela med bra flyt istället för 30 fps. Får se om jag kommer upp i 240 fps på min dator, men med fet grafik bör jag kunna komma upp i minst 120 fps (spelar i 1080p). Har klarat spelet 7-8 gånger på PlayStation och det lär bli några gånger till fast på PC då jag vill maxa achievments i Steam-versionen. Blir nog att spela om igen i framtiden också den dagen jag har en ännu bättre skärm och ännu bättre dator (hoppar över GeForce 4000-serien och lär nog slå till på ett GeForce 5090-kort i framtiden).

Får räcka att se nån resume då så man hänger med från 1-3 med.Eller är 4 :an rätt fristående ??


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Såg inte att du var en annan person än den jag svarade från början så missade ironin

Medlem
Skrivet av Thane:

Såg inte att du var en annan person än den jag svarade från början så missade ironin

Haha, tyckte det var lite märkligt då jag bara byggde vidare på ditt inlägg
Men men, misstag kan göras. No harm done.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Har aldrig sagt att du inte får ha din åsikt. Men skriver du ett sådant ganska kontroversiellt uttalande på ett forum så får du nog räkna med att du får mothugg.

Jag ser inte det kontroversiella i mitt inlägg?
Släpper de alla ”intressanta” PS-titlar till PC så finns väl ingen anledning att skaffa en?


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Har aldrig sagt att du inte får ha din åsikt. Men skriver du ett sådant ganska kontroversiellt uttalande på ett forum så får du nog räkna med att du får mothugg.

"kontroversiellt uttalande" haha va fan...

PS-fanboys i åratal:
Finns ingen anledning att skaffa Xbox! Playstation har exklusiva titlar! Finns ingen anledning att skaffa Xbox! Playstation har exklusiva titlar! Finns ingen anledning att skaffa Xbox! Playstation har exklusiva titlar!

*PS-Exklusiva titlar börjar komma till PC*

Någon med PC: Snart finns ingen mening att skaffa ps5.

Dex
Medlem
Skrivet av Kimpur:

Jag ser inte det kontroversiella i mitt inlägg?
Släpper de alla ”intressanta” PS-titlar till PC så finns väl ingen anledning att skaffa en?

Kan ju finnas flera anledningar ändå? Det är väl inte alla som har intresset av att köpa en pc för betydligt mer pengar och istället bara köpa en konsol och koppla in till sin tv och sitta i soffan t.ex.?

Själv föredrar jag att både ha dator och konsol, men inte alls som vill kan det.

Medlem

Anledningen till att köpa PS5, trots att allt fler Sony-titlar hittar till PC, är helt enkelt för att konsolspelande är mycket billigare än PC gaming. En 3090-dator, 360 Hz- eller i.a.f. minst 144 Hz-skärm och lite lyxigare högtalare, tangentbord, mus och musmatta går på ett antal tusenlappar. Många är studenter, eller småbarnsföräldrar, och då har man inte hur mycket pengar över som helst i slutet av månaden. Själv är jag singel för tillfället, har tack gode Gud ett bra jobb med bra lön och sparar undan pengar varje månad. Jag har råd att köpa en monsterdator med monstertillbehör, men många andra skulle aldrig vilja bränna de pengar som jag bränner på PC gaming. Därför kommer konsoler alltid vara aktuella och mer passande för många miljoner människor världen över.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

"kontroversiellt uttalande" haha va fan...

PS-fanboys i åratal:
Finns ingen anledning att skaffa Xbox! Playstation har exklusiva titlar! Finns ingen anledning att skaffa Xbox! Playstation har exklusiva titlar! Finns ingen anledning att skaffa Xbox! Playstation har exklusiva titlar!

*PS-Exklusiva titlar börjar komma till PC*

Någon med PC: Snart finns ingen mening att skaffa ps5.

Det är ju dock en stor skillnad mellan PS5 och Xbox, där den sistnämnda mer ingår i ett ekosystem där spelsläpp sker simultant samma dag och strategin är "det viktiga är inte var de spelar våra spel, bara de spelar dem" än Playstation som lämnar ifrån sig sina exklusiviteter åratal efter att de sålt i miljoner, redan gett bra press för systemet etc. Sen är det ju ytterst få titlar som faktiskt släpps iväg så majoriteten förblir ju faktiskt exklusiviteter. Men tycker man att typ 10% av ett spelutbud flera år senare gör en konsol överflödig får man såklart ha den inställningen, men det är väldigt ignorant. Men PC Master Racer's har ju ett behov av att sitta på sina höga hästar och klanka ned på konsoler och dess användare. Väldigt tråkigt imo.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Det är ju dock en stor skillnad mellan PS5 och Xbox, där den sistnämnda mer ingår i ett ekosystem där spelsläpp sker simultant samma dag och strategin är "det viktiga är inte var de spelar våra spel, bara de spelar dem" än Playstation som lämnar ifrån sig sina exklusiviteter åratal efter att de sålt i miljoner, redan gett bra press för systemet etc. Sen är det ju ytterst få titlar som faktiskt släpps iväg så majoriteten förblir ju faktiskt exklusiviteter. Men tycker man att typ 10% av ett spelutbud flera år senare gör en konsol överflödig får man såklart ha den inställningen, men det är väldigt ignorant. Men PC Master Racer's har ju ett behov av att sitta på sina höga hästar och klanka ned på konsoler och dess användare. Väldigt tråkigt imo.

Tror inte ens det kommer komma upp i 10% av Sonys ps4 exclusiva titlar som släpps till pc.
När dessa Uncharted släpps så är det ungefär 1% som släppt till pc.

Så tycker det är konstigt att pc master race tycker en ps konsol är onödig.

Ändå sitter dom och dagdrömmer om Sonys titlar.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Tror inte ens det kommer komma upp i 10% av Sonys ps4 exclusiva titlar som släpps till pc.
När dessa Uncharted släpps så är det ungefär 1% som släppt till pc.

Så tycker det är konstigt att pc master race tycker en ps konsol är onödig.

Ändå sitter dom och dagdrömmer om Sonys titlar.

Nä, det var bara en låg siffra jag drog till med. Men håller med dig, mycket märkligt.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Nog för det är trevligt att det kommer fler Playstation-spel till PC så skulle det ha varit trevligt med alla spelen som nämnts redan, har bara lirat 3an förut förövrigt. Gissar på att det är den tekniska biten som gör det svårare att få dom till PC som inte gör det värt mödan(för Sony då).

Skrivet av Oxide:

Läste på ett annat forum att dom första tre spelen använder en annan grafikmotor än dessa två som kommer till PC. Det är alltså ett helt annat projekt att få dom att funka bra på PC. Påminner om Red Dead Redemption som inte finns på PC men uppföljaren finns ju.

Fast Bluepoint gjorde ju en remaster av 1-3 till PS4 (som i princip är en PC) så det borde inte vara lika problematiskt som RDR.

Medlem

Jag kom säkert halvvägs in i 4:an men slutade av någon anledning. Nu för tiden vill jag inte plocka fram PS4:an igen för att fortsätta, även om jag ofta är lite sugen, så det blir skönt att kunna spela färdigt på PC:n, och även ta mig an Lost Legacy

Medlem
Skrivet av Sapiens:

"kontroversiellt uttalande" haha va fan...

PS-fanboys i åratal:
Finns ingen anledning att skaffa Xbox! Playstation har exklusiva titlar! Finns ingen anledning att skaffa Xbox! Playstation har exklusiva titlar! Finns ingen anledning att skaffa Xbox! Playstation har exklusiva titlar!

*PS-Exklusiva titlar börjar komma till PC*

Någon med PC: Snart finns ingen mening att skaffa ps5.

Spännande det här. Folk säger "finns ingen anledning att skaffa en xbox" och de med xbox tänker "jaja, låt dom tycka det".

En människa säger "finns ingen anledning att skaffa ps5" och direkt är sony fanboys där och ska försvara "sin" konsol. Precis som de ska försvara sina exklusiva spel om någon, gud förbjude, inte skulle tycka att ett av spelen inte är bra 🤣


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Issue:

Spännande det här. Folk säger "finns ingen anledning att skaffa en xbox" och de med xbox tänker "jaja, låt dom tycka det".

En människa säger "finns ingen anledning att skaffa ps5" och direkt är sony fanboys där och ska försvara "sin" konsol. Precis som de ska försvara sina exklusiva spel om någon, gud förbjude, inte skulle tycka att ett av spelen inte är bra 🤣

Har i stort sett redan svarat på detta - men ändå. & då jag just nu har XSX och Nintendo Switch, och tidigare haft både Xbox 360, One, Playstation 3&4 (samt Pro), kan jag lova dig att jag inte är fanboy av något läger utan bara gillar TV-spel överlag. Så det är inte av försvar av "min" konsol över huvud taget. Sen har väl ingen ändå påstått att du inte får ogilla ett PS-spel? Men gör billiga poänger utan verklighetsförankring du.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Har i stort sett redan svarat på detta - men ändå. & då jag just nu har XSX och Nintendo Switch, och tidigare haft både Xbox 360, One, Playstation 3&4 (samt Pro), kan jag lova dig att jag inte är fanboy av något läger utan bara gillar TV-spel överlag. Så det är inte av försvar av "min" konsol över huvud taget. Sen har väl ingen ändå påstått att du inte får ogilla ett PS-spel? Men gör billiga poänger utan verklighetsförankring du.

Jo du, både här eller på andra sidor har jag fått mothugg.


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Issue:

Spännande det här. Folk säger "finns ingen anledning att skaffa en xbox" och de med xbox tänker "jaja, låt dom tycka det".

En människa säger "finns ingen anledning att skaffa ps5" och direkt är sony fanboys där och ska försvara "sin" konsol. Precis som de ska försvara sina exklusiva spel om någon, gud förbjude, inte skulle tycka att ett av spelen inte är bra 🤣

Lite skillnad när alla xbox spel kommer till pc och typ 1-2% utav exklusiva ps spel kommer till pc.
Samt ps spelen dröjer några år medans är direkt från xbox.

Men ni pc master race kan ju försöka inbilla er att det är samma sak.

Ett spel jag hoppas pc får är Dreams, vore skoj att se vad alla skulle hitta på.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Lite skillnad när alla xbox spel kommer till pc och typ 1-2% utav exklusiva ps spel kommer till pc.
Samt ps spelen dröjer några år medans är direkt från xbox.

Men ni pc master race kan ju försöka inbilla er att det är samma sak.

Ett spel jag hoppas pc får är Dreams, vore skoj att se vad alla skulle hitta på.

Jag är knappast en "pc master race", de få fps jag spelar spelar jag på pc (i dagsläget endast overwatch), annars xbox eller ps som gäller. Jag bara reflekterar över hur de olika fanboysen låter, å de som skriker mest är utan tvekan sony fanboys


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Tror inte ens det kommer komma upp i 10% av Sonys ps4 exclusiva titlar som släpps till pc.
När dessa Uncharted släpps så är det ungefär 1% som släppt till pc.

Så tycker det är konstigt att pc master race tycker en ps konsol är onödig.

Ändå sitter dom och dagdrömmer om Sonys titlar.

Med Uncharted blir det väl 3st spel nu. 1% av det, dvs då blir det 297st Sonys ps4 exklusiva titlar kvar.

Tja, kanske finns om man räknar med varenda skräpspel och shovelware-titel, men det känns aningen desperat.

Är väl främst AAA-spel likt God of War, Uncharted, TLOU, Horizon, Bloodbourne, Days Gone osv folk oftast bry sig om.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Med Uncharted blir det väl 3st spel nu. 1% av det, dvs då blir det 297st Sonys ps4 exklusiva titlar kvar.

Tja, kanske finns om man räknar med varenda skräpspel och shovelware-titel, men det känns aningen desperat.

Är väl främst AAA-spel likt God of War, Uncharted, TLOU, Horizon, Bloodbourne, Days Gone osv folk oftast bry sig om.

Finns drygt 500 exklusiva spel.
Alla är inte topp spel men finns något för alla.
Mycket jrpg och vr.

Men säg att du skulle vilja spela 50st, är du då nöjd att bara få spela 5 då dom kommit till pc?

Här på fz ser man ju massa dom inte spelar AAA spel utan bara indies och finns nog en hel del såna också.

12
Skriv svar