Uncharted 4- och Lost Legacy-remasters släpps till både pc och PS5

Robot
Uncharted 4- och Lost Legacy-remasters släpps till både pc och PS5
Medlem

Snart finns ingen mening att skaffa ps5.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Snart finns ingen mening att skaffa ps5.

Nej precis, varje gång ett PS-exklusivt spel visas så kan du utropa och skrocka "Det där får jag KANSKE spela om 2-5 år! Hoppas portningen blir bra!". Är man nöjd med det så finns ingen anledning att skaffa PS5 nej...

Trodde först det vara alla spelen, men icke, bara 4:an och Legacy, så nu får man hänga läpp lite. Aldrig blir man nöjd.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Udda att inte trilogin också kom med, likadant med Gears 2, 3 och Judgement.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Trodde först det vara alla spelen, men icke, bara 4:an och Legacy, så nu får man hänga läpp lite. Aldrig blir man nöjd.

Ja, känns random att ta de två sista spelen men inte de tre första. Får hoppas de kommer senare då.

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Snart finns ingen mening att skaffa ps5.

För att de släpper spel från ps4 till PC?

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Trodde först det vara alla spelen, men icke, bara 4:an och Legacy, så nu får man hänga läpp lite. Aldrig blir man nöjd.

Jag skulle tippa att det är så eftersom de här två optimeras för Ps5 också. Men jag håller med, det är lite som att bara få läsa det sista kapitlet i en bok...

Medlem
Skrivet av Thane:

För att de släpper spel från ps4 till PC?

4-5 år efter att det först släpptes på konsol. Ja, nu har Sony verkligen borrat hål i sin egna skuta.

Avstängd

Sony fattar numera enkom konstiga beslut. Det är som att de har interna konflikter konstant. I annat fall är den som fattade beslut om att släppa Uncharted 4 till PC en stor jävla skitstövel. De kunde i varje fall släppt hela samlingen till PC. Att förvänta sig kvalité när det kommer till sony är numera önskedrömmar. Icke att blanda ihop med exklusiva spel till PS4 där en del är fantastiska.

Medlem

Undrar om dom inte släpper de tidigare spelen för att ettan har åldrats ganska illa och det kanske skulle ge ett dåligt första intryck av hela serien.

Medlem

för dom som aldrig spelat dom första 3 är det konstigt dom bara ska släppa loss fyran till pc...

Gen
Medlem

Tycker det räckt om de släppt en 60fps patch till spelet på PS5 och släppt remastern bara på PC.

Medlem

Nog för det är trevligt att det kommer fler Playstation-spel till PC så skulle det ha varit trevligt med alla spelen som nämnts redan, har bara lirat 3an förut förövrigt. Gissar på att det är den tekniska biten som gör det svårare att få dom till PC som inte gör det värt mödan(för Sony då).


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

för dom som aldrig spelat dom första 3 är det konstigt dom bara ska släppa loss fyran till pc...

Ja de har man också kliat sig i huvudet över. 🙁


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Dex
Medlem
Skrivet av Chrille_H:

Sony fattar numera enkom konstiga beslut. Det är som att de har interna konflikter konstant. I annat fall är den som fattade beslut om att släppa Uncharted 4 till PC en stor jävla skitstövel. De kunde i varje fall släppt hela samlingen till PC. Att förvänta sig kvalité när det kommer till sony är numera önskedrömmar. Icke att blanda ihop med exklusiva spel till PS4 där en del är fantastiska.

Att det är ett konstigt beslut att bara släppa 4:an och dess expansion till PC och PS5 håller jag med är ett konstigt beslut, men att du tycker deras kvalité bara är önskedrömmar är ju rätt intressant. Jag gissar på att du gillade dom exklusiva spelen till PS4 eftersom du säger så och då förstår jag verkligen inte hur du menar. Kvalitén på Demon's Souls, Returnal och R&C som har kommit och dom kommande exklusiva spelen som visades igår så är där väl inget som talar om kvalitén på något sätt sjungit?
Eller hur menar du?

Medlem

Vill man verkligen spela visa konsol spel så får man helt enkelt köpa dom konsolerna. Annars så kan man köpa det man vill och överleva endå. Finns ju hur mycket spel som helst. Eller är det gräset som är grönare på andra sidan som lockar så mycket att dom spelen man kan köpa inte känns lika bra? Själv så föredrar jag faktiskt att betala 700+ för ett spel istället för att få det genom ps+. Känns mycket mer värt att spela då.

Medlem

Läste på ett annat forum att dom första tre spelen använder en annan grafikmotor än dessa två som kommer till PC. Det är alltså ett helt annat projekt att få dom att funka bra på PC. Påminner om Red Dead Redemption som inte finns på PC men uppföljaren finns ju.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Vill man verkligen spela visa konsol spel så får man helt enkelt köpa dom konsolerna. Annars så kan man köpa det man vill och överleva endå. Finns ju hur mycket spel som helst. Eller är det gräset som är grönare på andra sidan som lockar så mycket att dom spelen man kan köpa inte känns lika bra? Själv så föredrar jag faktiskt att betala 700+ för ett spel istället för att få det genom ps+. Känns mycket mer värt att spela då.

Köpa det man vill när diverse spel är exklusiva till en viss platform? que cosa?. Det här faller på sin egen orimlighet, det är svårt att köpa det man vill när diverse spel är låsta till en viss platform.

Förstår inte riktigt heller hur det kan vara mer värt att betala fullpris för ett spel än att få det igenom ps+.. Enda anledningen till att digitala licenser till konsolspel ligger så högt i pris i jämförelse med PC är att det finns bara 1 affär att vända sig till.

På pc har du en rad olika affärer du kan vända dig till för att köpa spel, det här skapar konkurrens vilket i slutändan gynnar konsumenten och inte företaget som står för platformen som det är just nu när det gäller konsoller.

Helt ärligt säg nej till absurda priser för halvfärdiga spel och lobba för en sund marknad istället, det gynnar ALLA och inte enbart platformsägaren som det är just nu.

/end rant

Medlem

Ser hellre Uncharted 1-2, fyran var skräp. Rolig utveckling dock, då kan man gott skippa konsol helt denna generationen.

Medlem

Var sugen att installera Uncharted 4 till min PlayStation 5 för nån vecka sedan men såg att det inte patchats till 60 frames som många andra spel redan har gjorts. Så jag skippade att installera det o tänkte satsa på PC versionen. Men så utannonserades denna dubbla version till PS5 även så då blir det ett givet köp dit istället. Då kommer ju båda spelen självklart att kunna spelas i 60 fps vilket blir guld.

Skrivet av kebbe:

Ser hellre Uncharted 1-2, fyran var skräp. Rolig utveckling dock, då kan man gott skippa konsol helt denna generationen.

Jaså du gillade inte Uncharted 4. Själv tycker jag det var ett grymt spel. Gillade även Uncharted: The Lost Legacy.

Uncharted 1 har åldrats väldigt illa. Där tycker jag det skulle behövas en total remake.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Kul. Får se om det blir köp eller ej - brukar spelar 1-2 gånger per år ngn av Uncharted spelen på PS4an.
Gillar 3:an och 4:an, bl.a. grafiken och gameplay är lite mera modernt. I 2:an och 1:a finns vissa delar och mini-games som inte har åldrats på ett bra sätt (men inget hemskt). Lost Legacy är också bra, vet inte varför folk gnäller.
Det finns områden där jag bara kunde stå och njuta - allt från en häftig bibliotek tills ett skepsvrak till ett ö med palmer omgiven av blå vatten. Nästan som semester XD

Skrivet av Rh3nium:

Kul. Får se om det blir köp eller ej - brukar spelar 1-2 gånger per år ngn av Uncharted spelen på PS4an.
Gillar 3:an och 4:an, bl.a. grafiken och gameplay är lite mera modernt. I 2:an och 1:a finns vissa delar och mini-games som inte har åldrats på ett bra sätt (men inget hemskt). Lost Legacy är också bra, vet inte varför folk gnäller.
Det finns områden där jag bara kunde stå och njuta - allt från en häftig bibliotek tills ett skepsvrak till ett ö med palmer omgiven av blå vatten. Nästan som semester XD

Ja, det finns många bra stunder i alla spelen; ser framemot att spela om dem varje år, vilket jag också gör.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Som Sony fan känns det trist att Sony inte supportar mer bakåtkompabilitet utan allting ska vara remakes och remasters som film industrin, för det är redan beprövade cash cows och nostalgi.. Börjar faktiskt bli lite väl löjligt nu ändå kan man tycka. Ingen vågar ta risker i gamingindustrin längre. Triple A spelen känns alla stela och har oftast tomma öppna världrar känns det som. När kommer nästa spelindustri krasch egentligen?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

4-5 år efter att det först släpptes på konsol. Ja, nu har Sony verkligen borrat hål i sin egna skuta.

Men du kommer ändå behöva ett ps5 för att spela ps5-spel

Medlem
Skrivet av Thane:

Men du kommer ändå behöva ett ps5 för att spela ps5-spel

Ja?

It's not a lake, it's an ocean

Helt onödigt. Jag spelade nyss ut Uncharted: The Lost Legacy och det ser fortfarande riktigt bra ut. Det är gameplayet som har åldrats, och det kommer de väl inte göra något åt här. Uncharted-formulan känns förbrukad, och TLL kändes därför väldigt gammalt.

Detta känns mer och mer som Nintendo, som släpper samma spel om och om igen fast till olika format.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Helt onödigt. Jag spelade nyss ut Uncharted: The Lost Legacy och det ser fortfarande riktigt bra ut. Det är gameplayet som har åldrats, och det kommer de väl inte göra något åt här. Uncharted-formulan känns förbrukad, och TLL kändes därför väldigt gammalt.

Detta känns mer och mer som Nintendo, som släpper samma spel om och om igen fast till olika format.

Nu släpps ju denna främst för pc men passar på att släppa för ps5 för dom som inte spelat dessa än.

Hade dom inte släppt för pc så hade detta inte kommit.

Precis som Alan Wake släpps främst för playstation då inte finns där sen tidigare och då passar man på att släppa till xbox och pc också.

Medlem
Skrivet av Qrush:

Helt ärligt säg nej till absurda priser för halvfärdiga spel och lobba för en sund marknad istället, det gynnar ALLA och inte enbart platformsägaren som det är just nu.

/end rant

Nu släpper ju inte Sony halvfärdiga spel så skönt man slipper det.

Släpps inte mycket dlc heller utan du får hela spelet direkt.

Säg nej till att köpa massa spel där det görs 3-5 dlc hela tiden. Där utvecklare går ut med dlc innan spelet ens släppts.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Nej precis, varje gång ett PS-exklusivt spel visas så kan du utropa och skrocka "Det där får jag KANSKE spela om 2-5 år! Hoppas portningen blir bra!". Är man nöjd med det så finns ingen anledning att skaffa PS5 nej...

3 barnsförälder med väldigt lite egentid har en ganska stor backlog över alla format.

Hade tänkt skaffa uncharted 4 men hade ingen ps4 så inväntade ps5 när den ändå var runt hörnet.

Scalpers förstörde min plan och jag vann en splitt ny PC i FZ-tävlingen så använder PC mer idag.

Så förlåt om jag skrev som jag skrev, jag visste inte att enbart dina åsikter betyder något.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

12
Skriv svar