Next-gen-versionen av GTA V försenad till 2022

Robot
Next-gen-versionen av GTA V försenad till 2022

Släpps i mars tlll Playstation 5 och Xbox Series.

#gta-v


Medlem
Medlem

Så GTA 6 kommer typ 2032?

Medlem

Gissar på att GTA 6 kommer när de mjölkat klart 5:an eller när ps5 pro släpps (om det kommer en sådan).
Alltså 2023 eller senare.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Med risk för att låta edgy har jag aldrig riktigt förstått storheten med GTA, inte de senaste delarna i serien i alla fall.

Ettan spelade jag otroligt mycket på PC. Älskade det. Blir nostalgisk när jag tänker på det. Dock var man inte så gammal då och "moderna" GTA är ju nästan helt andra spel med tanke på grafiken. Tvåan var också kul.

Sen tycker jag det mest har gått utför, eller så har man bara blivit äldre. Känns inte lika häftigt och spännande längre att stjäla bilar, köra över oskyldiga fotgängare och köpa horor.

Missförstå mig rätt. Välgjorda och snygga spel, visst, men jag är mätt nu. Extra mätt då Rockstar ska mjölka femman ÄNNU mer.

Edit: Älskade Vice City btw!

Medlem

Är mer sugen på att köpa en remaster av GTA IV än att köpa ännu en kopia av GTA V.
Har fortfarande inte spelat The Lost and Damned eller The Ballad of Gay Tony vilka jag hört mycket gott om.

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Med risk för att låta edgy har jag aldrig riktigt förstått storheten med GTA, inte de senaste delarna i serien i alla fall.

Ettan spelade jag otroligt mycket på PC. Älskade det. Blir nostalgisk när jag tänker på det. Dock var man inte så gammal då och "moderna" GTA är ju nästan helt andra spel med tanke på grafiken. Tvåan var också kul.

Sen tycker jag det mest har gått utför, eller så har man bara blivit äldre. Känns inte lika häftigt och spännande längre att stjäla bilar, köra över oskyldiga fotgängare och köpa horor.

Missförstå mig rätt. Välgjorda och snygga spel, visst, men jag är mätt nu. Extra mätt då Rockstar ska mjölka femman ÄNNU mer.

Edit: Älskade Vice City btw!

Jepp, ettan och tvåan är nåt eöhelt annat. Av de moderna är vice City min favorit också, sen femman, trean, San Andreas och sist fyran. Så håller nästan med dig om den nedåtgående spiralen, där sa va KLART sämre än VC och fyran var ännu sämre. Femman bröt dock den trenden och var riktigt riktigt bra. Inget som helst sug att spela om det dock, körde igenom en gång och det räckte.

Medlem

Om inte det här är en gratis uppdatering så känns det ganska meh. Men känner jag Rockstar rätt så kommer de ta fullpris för denna basic-uppdatering där de tar PC-versionens Ultra-modeller och texturer och kallar det next gen. När man släpper en next gen-uppdatering till ett 8 år gammalt AAA-spel så ska det banne mig ha stöd för ray tracing.

Skribent
Skrivet av r4v3nl0rd:

Med risk för att låta edgy har jag aldrig riktigt förstått storheten med GTA, inte de senaste delarna i serien i alla fall.

Ettan spelade jag otroligt mycket på PC. Älskade det. Blir nostalgisk när jag tänker på det. Dock var man inte så gammal då och "moderna" GTA är ju nästan helt andra spel med tanke på grafiken. Tvåan var också kul.

Sen tycker jag det mest har gått utför, eller så har man bara blivit äldre. Känns inte lika häftigt och spännande längre att stjäla bilar, köra över oskyldiga fotgängare och köpa horor.

Missförstå mig rätt. Välgjorda och snygga spel, visst, men jag är mätt nu. Extra mätt då Rockstar ska mjölka femman ÄNNU mer.

Edit: Älskade Vice City btw!

Trodde jag var den enda i hela världen som inte håller GTA-spelen som några GOTY-spel. Precis som dig älskade jag 1an, men tror det var just för att jag var i rätt ålder. Sen gillade jag även GTA3 och Vice City, men 5an tex har jag så svårt att relatera till huvudkaraktärerna. Tycker alla är as, utom möjligen Franklin, och bryr mig inte ett skit hur det går för dem. Nico i 4an var intressantare, men hade även svårt där att engagera mig. San Andreas hade hela den där LA-gänggrejen som inte eller klickar för mig. Däremot Vice City med sina 80-talsvibbar satt bra.

Med det sagt är det väldigt välgjorda spel och samhällssatiren funkar ibland, men många gånger känns det som de missar målet även med den. Får väl helt enkelt slå fast att GTA inte är en spelserie för mig.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kommer såklart sälja som smör bland småungar och edgy-bois som tycker GTA är lite "farligt och häftigt" som man själv gjorde när man var typ 10.

Kan verkligen inte tänka mig någon annan som skulle köpa detta spelet för en tredje (!!!) konsolgeneration, helt absurt. Är så trött på att se skit om detta spelet nu.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Är bara intresserad av online. Men är rätt sugen på nästa del online(GtaVl online) endå och hoppas på att den är tillräckligt stor redan från början.

Medlem

Hur pass mycket nextgen* är denna uppdatering jämfört med PC-versionen på ett GTX 3080?

* När ska vi börja kalla PS5/OneX currentgen?

Skribent
Skrivet av Johan Lorentzon:

San Andreas hade hela den där LA-gänggrejen som inte eller klickar för mig. Däremot Vice City med sina 80-talsvibbar satt bra.

Jag är tvärtom. Älskade Boys in the Hood-GTA (San Andreas), men hade svårt för Scarface-GTA (Vice City). Nico tycker jag hade mest potential även R* schabblade bort det. Michael, Trevor & Franklin-grejen lyfter aldrig riktigt. Trevor känns helt klart som ett test i: hur långt kan vi dra det innan folk blir äcklade på riktigt.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skribent
Skrivet av Mike Stranéus:

Jag är tvärtom. Älskade Boys in the Hood-GTA (San Andreas), men hade svårt för Scarface-GTA (Vice City). Nico tycker jag hade mest potential även R* schabblade bort det. Michael, Trevor & Franklin-grejen lyfter aldrig riktigt. Trevor känns helt klart som ett test i: hur långt kan vi dra det innan folk blir äcklade på riktigt.

Ja jag kan helt förstå de som gillar Boys in the Hood. Rent spelmässig var San Andreas riktigt nice och fyllt med saker att göra, även staden var fin, dock var det gänggrejen som inte klickade för mig. Men håller med om allt det andra du säger om följande delar. Har du förresten tänkt på att Michael och Trevor i princip är kopior av karaktärer Kane and Lynch i Eidos Kane & Lynch-serien?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det såg hiskeligt föråldrat ut av det de visade igår.,


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

GTA VI är på g, den kommer strax efter Playstation 8 versionen släppts...så håll ut grabbar/tjejer!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skribent
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja jag kan helt förstå de som gillar Boys in the Hood. Rent spelmässig var San Andreas riktigt nice och fyllt med saker att göra, även staden var fin, dock var det gänggrejen som inte klickade för mig. Men håller med om allt det andra du säger om följande delar. Har du förresten tänkt på att Michael och Trevor i princip är kopior av karaktärer Kane and Lynch i Eidos Kane & Lynch-serien?

Aldrig ens tänkt på. Men nu när du säger det. Ja. Det finns skrämmande många likheter.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skribent
Skrivet av SunShine:

Det såg hiskeligt föråldrat ut av det de visade igår.,

Jag missade den grafiska uppdateringen..


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Quake-konnässsör

GTAV börjar bli lika memevänligt som Skyrim snart

Om spelet har överlevt två konsoler, lägg ned det då istället för att släppa nya versioner hela tiden.

Skribent
Skrivet av Mike Stranéus:

Aldrig ens tänkt på. Men nu när du säger det. Ja. Det finns skrämmande många likheter.

Ja, både utseendet och deras beteende är rätt lika.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Jag missade den grafiska uppdateringen..

Det tror jag flesta av oss gjorde hehe. Endast visade de fel trailer eller så är det dags o gå vidare nu o satsa på ett nytt GTA spel istället.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Avstängd
Skrivet av Edvin:

Så GTA 6 kommer typ 2032?

Som någon kommenterade på nätet: "GTA 6 kommer när folk slutar spela GTA 5" så typ aldrig!

Medlem

Pinsamt, vilket skämt. Borde nästan ingå ett Singleplayer DLC kan man tycka då isåfall, som det faktiskt lovades när spelet släpptes - FÖRSTA GÅNGEN.

Medlem

lol Konsol issues,
Spelet funka båda på min gamla och nya dator xD

Medlem
Skrivet av Dralion:

Hur pass mycket nextgen* är denna uppdatering jämfört med PC-versionen på ett GTX 3080?

* När ska vi börja kalla PS5/OneX currentgen?

Det vet vi inte än, förhoppningsvis så är i alla fall popins löst och laddningstider borttagna.
Jag såg en video häromdagen där det bland annat ser ut som att däck och explosioner är omgjorda.

Går alltså inte jämföra med PC versionen, det finns modifieringar.

Medlem

kunde inte brytt mig mindre om GTA V next-gen version

Medlem

Det börjar nästan bli skrattretande hur mycket man kan mjölka ett och samma gamla spel..


signatur
Medlem
Skrivet av Ankh:

GTA VI är på g, den kommer strax efter Playstation 8 versionen släppts...så håll ut grabbar/tjejer!

Nice, jag kanske lever då!

Medlem

Herre gud vad rockstar har mjölkat GTA V. Minns att jag stod och väntade i regnet för att hämta ut den när den kom ut på ps3. Det är 8 år sen dess.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Tycker nog skillnaden när det gäller god of war på ps4 och ps5 var större än gta v på ps3 och ps5. Är jag bara tjurig eller var det så illa?


signatur

Drömmer om att pyssla med spelmedia
PC/PS5
@trevligaspel Instagram/twitter

12
Skriv svar