Optimera prenumerationer på speltjänster

Medlem
Optimera prenumerationer på speltjänster

Hej!

Jag hoppas någon är i min sits och har orkat utröna vilken kombo av prenumerationer som ger mest bang for the bucks.
Först vad jag spelar på; PC och Stadia. FPS kör jag bara på PC. Allt annat på PC eller (gärna) Stadia.

Idag har jag:
- EA Play pro (999.-/år)
- Xbox Game Pass Ultimate (135.-/månad)
- Stadia pro (99.-/mån)

PS. Varför frågan dök upp var att jag läste i Stadia-tråden att Ubisoft+ skulle komma till Stadia. Jag gillar ju Ubisoft, men har ingen prenumeration där, och den kommer då kosta 149.-/mån.

Medlem

Dom flesta skulle säga xbox gamepass ultimate och för nu så ingår ea play basic i det.

Du pröjsar nu 3807 spänn om året får hoppas du får speltimmar nog för det

Men bara du kan säga om det är värt det eller ej, personligen kör jag xbox gamepass ultimate, men är ju mer konsoll spelare nuförtiden än pc


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Det blir en hiskelig mängd pengar per år, nästan fyra tusen. När du ändå lägger så mycket, är det inte bättre att bara köpa det du vill ha istället för att prenumerera? Hur många nya spel spelar du per år?

Medlem

Tack, inser nu orimligheten. Jag skulle tippa på att jag aldrig kommit över att köra fler än fyra nya spel per år.

Medlem

Har man råd så har man råd. Alltså ca 4000kr/år blir ca 330kr/mån eller så. Vilket blir något lägre (eller halva priset om nypris) än ett spel i månaden. Så frågan är väl om du känner att du får valuta för de pengarna. Personligen så köper jag själv minst ett nytt spel om månaden så skulle jag kunna hålla mig till, och köra samma tjänster enbart, så skulle jag ju spara pengar varje år.

Medlem

Shit 3800 spänn om året. Troligtvis mer än vad jag spenderar på spel senaste 5-7 åren sammanlagt, och då har jag ändå massor av spel i backloggen jag inte hunnit spela än.

Som tidigare nämnt, köp enbart spelen du vet du kommer att spela. Att vänta på en stor-rea kan vara det bästa. Då får man oftast även ett färdigpatchat spel, men för kanske 1/5 av nypriset.

Jag blir annars bara stressad att spenderar pengar hela tiden på en prenumeration, om jag känner att jag inte nyttar den ordentligt. Och liknande om jag inte spelar ett spel jag köpte nytt.

1
Skriv svar