PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

MM said last week that they are expecting a shipment on wednesday, 18th August (Today). But now they are saying there is no shipment and they do not know when it will come. Could be this week or next month. This is MM Backebol Gothenburg

Medlem
Skrivet av Lurifixen:

MM ringde precis och mitt PS 5 har kommit

Var i Sverige är det? Väntar på att MM ska ringa från Svågertorp i Malmö.

Medlem
Skrivet av Jonas_84:

Var i Sverige är det? Väntar på att MM ska ringa från Svågertorp i Malmö.

Malmö Svågertorp ställde mig i kö runt den 27/7


signatur

The game itself is bigger than the winning

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Ser nya Xbox Series X som läggs upp hela tiden på Tradera och folk budar för fullt på dessa enheter.

Ja titta, du har rätt! Det dyker upp Xbox Series X lite då och då på Tradera:

https://www.tradera.com/category/1000028?itemStatus=Ended&sor...

Bortsett från försäljningen 5 aug som såldes för 6800 tycker jag dock att alla slutar på 5700 - 5900 plus frakt om det bara är konsolen. Alltså i praktiken inköpspriset. De som har spel och tillbehör säljs för mer, 6-7000. Men om man vill ha en Xbox och inte har något emot en begagnad kan man ju faktiskt buda på en sådan annons (utan spel) och sätta 5900 till maxpris. Då borde man få en.

Medlem
Medlem

Det är fortfarande köpbart hos Amazon lite mer än en timme senare.

Frilansare

Och fortfarande, ytterligare en timme senare. Hur går det, får ni tag på maskiner?

Medlem

Hur ser man vilken version det är digital eller standard?

Medlem

Kan det vara så att Amazon har bättre sätt att mota botar än andra eller att folk väljer att inte köpa därifrån?

Medlem
Skrivet av totamish:

Kan det vara så att Amazon har bättre sätt att mota botar än andra eller att folk väljer att inte köpa därifrån?

Jag är en sån som inte vågar köpa därifrån. Tänker att det blir jobbigt vid eventuell reklamation osv.

Medlem
Skrivet av bennyej:

Hur ser man vilken version det är digital eller standard?

Det är standard, digital edition kommer i svart låda och kostar en tusing mindre.

Inaktiv
Skrivet av Stripe:

Jag är en sån som inte vågar köpa därifrån. Tänker att det blir jobbigt vid eventuell reklamation osv.

När jag haft att göra med reklamation och Amazon så har dom varit extremt bra att göra med. Sådär att man blev imponerad av deras kundtjänst och policy.

Medlem
Skrivet av hofwing:

Det är standard, digital edition kommer i svart låda och kostar en tusing mindre.

Tack då vet jag.

Medlem
Skrivet av Stripe:

Jag är en sån som inte vågar köpa därifrån. Tänker att det blir jobbigt vid eventuell reklamation osv.

Finns fortfarande kvar. Inga problem med reklamation för den kan man göra direkt mot Sony. https://hardware.support.playstation.com/sv_SE#/

Tror många återförsäljare hänvisar till Sony direkt vid problem också.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Jag kan också intyga att Amazon är guld värda.

Har haft reklamations ärenden hos nästan alla återförsäljare, och man tänker att det är bättre med en fysisk butik men både Mediamarkt och Elgiganten har otroligt sega och ibland värdelösa garanti ärenden.

Hos Amazon får du skicka tillbaka varan gratis inom 30 dagar, bara att droppa hos närmaste ombud. Jag reklamerade en lampa som var trasig och de skickade ut en ny som jag fick dagen efter, sen hade jag 30 dagar på mig att skicka in den trasiga.

/ Robin

Medlem

Nu har alla som velat ha en ps5 i kompiskretsen fått tag på en, tack vare denna tråd. 9 stycken totalt.
Sen är det nog slut nu för nu kommer man till en handkontroll på länken.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Såg ju för jävla bra!

Kolla ratings på amazon så har du ju folk som filmat hur det ser ut

RmK
Medlem
Skrivet av Gangleri:

Jag fick iväg en beställning idag, ser ut som att den ska landa hos mig på måndag. Tack för tipset!

Medlem

Jag beställde en
DualSense Charging Station (PS5) 349kr med fri frakt från amazon i går kl12 och den kommer att levereras eftermiddag.

Köpte ett Pulse 3D headset på Elgiganten 997kr, dom hade bättre pris i butik än på webben 👍

Har testat flera bluetooth adaptrar men inte lyckats få det att funka med mina andra trådlösa lurar.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Patashnic:

Aaaaaaand its gone xD


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Inaktiv
Skrivet av magma:

Aaaaaaand its gone xD

Haha, galet ju.

Medlem
Skrivet av Patashnic:

Haha, galet ju.

Hann se att det stod 20 någonting i lager, sen sekunden efteråt var de borta och sidan fungerade inte längre xD

Webbhallen borde göra som MM, att man får gå till butiken och boka samt lägga handpenning, så blir man av med bottarna.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av rilnilsson:

Beställde direkt från Netonnet vid 10 tiden på onsdag och hoppades på en leverans (eftersom jag betalade för express leverans) på torsdagen. Vaknar upp torsdag och spårar paketet och efter har kommit till Torsvik så har postnord felsorterat och den skall nu levereras fredag (idag).

Vaknar upp imorse och ser att paketet hamnat i Örebro (det skall till Uppsala) och återigen, felsorterats.. Denna gång är beräknad leverans nu onsdag nästa vecka.

Tack som fan postnord....

Avstängd
Skrivet av Crank:

Jag beställde en
DualSense Charging Station (PS5) 349kr med fri frakt från amazon i går kl12 och den kommer att levereras eftermiddag.

Köpte ett Pulse 3D headset på Elgiganten 997kr, dom hade bättre pris i butik än på webben 👍

Har testat flera bluetooth adaptrar men inte lyckats få det att funka med mina andra trådlösa lurar.

Mina lurar är från ps4at så funderar på att uppgradera nu. 997 var vad mina tidigare PS lurar kostade ungefär.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Beställde på mediamarkt i måndags den 16 aug, 1-2-3 veckor har jag hört leveranstiden ligger på.

Dex
Medlem
Medlem
Skrivet av Dex:

Inte kvar nu en timma senare

Flakmonkey
Skrivet av Engineer:

Inte kvar nu en timma senare

Tycker den verkar vara kvar? Jag kan iaf lägga till den i varukorgen men iom att jag redan köpt en från Webhallen så kan jag inte köpa en till. Inte för att jag vill det, nu ville jag bara testa Däremot så måste man vara inloggad för att kunna lägga till den.

Skriv svar