Cyberpunk 2077, Officiella speltråden – Allmän diskussion, Guide, Frågor, Tips, Spelare.

Avstängd
Skrivet av Sisyr:

Man får sitt första fordon rätt snabbt. Efter det får man dels andra gratisfordon, dels går det att köpa allt möjligt och sist men inte minst finns det också diverse speciella fordon gömda i spelvärlden som man kan hitta.

Ok gömda fordon? Det måste jag kolla upp.

Har kommit till något jäkla uppdrag nu där man måste ge en tjej 15000 men har bara typ 1200 haha. Verkar svårt att få ihop pengar i detta spel men enligt Google skulle man följa mainstory för att få pengar snabbast.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ok gömda fordon? Det måste jag kolla upp.

Har kommit till något jäkla uppdrag nu där man måste ge en tjej 15000 men har bara typ 1200 haha. Verkar svårt att få ihop pengar i detta spel men enligt Google skulle man följa mainstory för att få pengar snabbast.

Kör några sidequest också så är du snabbt där.

Avstängd

Jag tycker om detta spel mycket. Förstår inte alla som klagat på buggar men dom kanske är åtgärdade nu med en massa patchar? Jag har inte stött på någon än i alla fall. Gör den där bil race questen nu och har även fått tillbaka min bil och sen har jag motorcykeln med.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Ok jag har dödat alla inklusive Nash i questen defeat Nash and his people. Inget händer sen. Står på Google att man ska snacka med hon man har med sig. Men kan inte prata med henne. Första buggen jag stötte på. Vad gör man?

Edit: visste jag att det skulle leda till ett sånt här skit glitchat uppdrag så hade jag aldrig gett henne 15000.

Edit2: det var en fiende längst inne i en tunnel jag hade missat haha


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Allt är bara blurrigt efter jag gjort det där. Hur får man ut V från det? Orkar inte fortsätta om det ska vara så här resten av spelet.

Edit: gick till lägenheten och la mig. Ska fan göra det själv snart med haha


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Jag är level 27 nu och har snart klarat spelet men ändå är alla perks låsta? Kan typ inte sätta ut perk points någonstans? Måste man levla dom olika områdena på något vis med?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Går det inte att spoilermarkera inlägg här? Kom in för att läsa state of play och ev new gen info och får se frågor om uppdrag i klartext 😢

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag är level 27 nu och har snart klarat spelet men ändå är alla perks låsta? Kan typ inte sätta ut perk points någonstans? Måste man levla dom olika områdena på något vis med?

Ganska säker att det står vad du behöver om du bara markerar perken.

Avstängd

Nu har jag klarat det i alla fall. När tror ni vi får se en expansion?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Nu har jag klarat det i alla fall. När tror ni vi får se en expansion?

Som bäst nästa sommar tror jag.

Avstängd
Skrivet av Ronzem:

Som bäst nästa sommar tror jag.

Oj vad länge. Jag hoppas på lite tidigare. Men jag var inte med om mycket buggar alls nu och då gjorde jag det mesta. Så dom verkar ju ha fixat till det bra.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Oj vad länge. Jag hoppas på lite tidigare. Men jag var inte med om mycket buggar alls nu och då gjorde jag det mesta. Så dom verkar ju ha fixat till det bra.

Det är bara vad jag tror dock
Jag lirade vid release i December och upplevde knappt några buggar då.
Några få grafiska glitchar kanske.

Avstängd
Skrivet av Ronzem:

Det är bara vad jag tror dock
Jag lirade vid release i December och upplevde knappt några buggar då.
Några få grafiska glitchar kanske.

Jag var med om en gång att man inte kunde se bilen utanför men efter jag gått ur spelet och in igen så var det ordnat.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Jag funderar på en till genomspelning men något annat än nomad.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Har spelat ca 40 timmar nu, och måste säga att jag är otroligt positivt överraskad. Har förmånen att njuta av spelet med RTX i 4K på en OLED och det är helt makalöst. Har inte stött på särskilt många buggar alls. Någon liten här och där. Karaktärerna, staden, alla quests håller riktigt hög nivå. Har fem gånger så kul i det här spelet som i RDR2. Redan ett av mina favoritspel trots att jag säkert inte kommit längre än halvvägs i storyn.

Medlem

Patch 1.3 vag förhandsinfo inblandat i lång story-artikel. Mer praktisk info imorgon.
https://www.cyberpunk.net/en/news/39089/whats-new-in-night-ci...

Want to know more?
Just like the last time, a full list of changes is coming soon! However, if you’re anxious to hear what else is new in Night City, join REDstreams with our experts tomorrow on CD PROJEKT RED’s Twitch channel. The stream will be in English and will start at 18:00 CEST on August 17th.

Medlem

Kör CDprojekt Red med Valves "soon" tid eller?

Livet Blir Bättre..."SOON".

Medlem
Skrivet av QuenchedAnger:

Kör CDprojekt Red med Valves "soon" tid eller?

Livet Blir Bättre..."SOON".

Med alla deras fiaskon och oinfriade löften vågar de väl inte vara för precisa längre.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Avstängd

När får vi se en nextgen version tro? Jag väntar med att spela om det tills dess. Men är nöjd med min första genomspelning som nomad. Enda buggen jag råkade ut för var att man inte kunde växla bilen till tredjeperson ibland. Men en omstart fixade det!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

När får vi se en nextgen version tro? Jag väntar med att spela om det tills dess. Men är nöjd med min första genomspelning som nomad. Enda buggen jag råkade ut för var att man inte kunde växla bilen till tredjeperson ibland. Men en omstart fixade det!

Tror du dom är pepp på det när de fått så mycket storm kring spelet?

Är spelet generellt bättre på PS5 annars då?

Avstängd
Skrivet av Zontos:

Tror du dom är pepp på det när de fått så mycket storm kring spelet?

Är spelet generellt bättre på PS5 annars då?

Jag testade det aldrig på ps4 men ps5 funkar det utmärkt på.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

När får vi se en nextgen version tro? Jag väntar med att spela om det tills dess. Men är nöjd med min första genomspelning som nomad. Enda buggen jag råkade ut för var att man inte kunde växla bilen till tredjeperson ibland. Men en omstart fixade det!

Det där är en bugg jag upplever varje gång jag spelar. Det är någon konstig fördröjning när man ska byta från första- till tredjeperson och ibland hoppas den även flera steg om man tryckt flera gånger. Hade du aldrig problem med att du inte kunde plocka upp vissa items? Den buggen har funnits där sedan release för mig och ska tydligen fixas nu med 1.3.

Spelar fortfarande lite till och från och jag skulle kunna skriva en buggrapport efter varje session i princip. Känns som att allt möjligt kan bugga på något sätt i det här spelet, fortfarande. Spelar på PC för övrigt.

Avstängd
Skrivet av Påskmust:

Det där är en bugg jag upplever varje gång jag spelar. Det är någon konstig fördröjning när man ska byta från första- till tredjeperson och ibland hoppas den även flera steg om man tryckt flera gånger. Hade du aldrig problem med att du inte kunde plocka upp vissa items? Den buggen har funnits där sedan release för mig och ska tydligen fixas nu med 1.3.

Spelar fortfarande det här spelet lite till och från och jag skulle kunna skriva en buggrapport efter varje session i princip. Känns som att allt möjligt kan bugga på något sätt i det här spelet, fortfarande. Spelar på PC för övrigt.

Nä plocka upp grejer har jag aldrig haft problem med.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Mitt Xbox one X började precis dra ner en ca 37 gig uppdatering till CP2077


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Medlem
Skrivet av Dunder:

Med alla deras fiaskon och oinfriade löften vågar de väl inte vara för precisa längre.

Vilka fiaskon? Jag vet bara ett, releasen av CP77, och trots allt som blev fel där är det fortfarande ett riktigt bra spel.

Men allt ska ju överdrivas, eller?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Avstängd
Skrivet av doversund:

Mitt Xbox one X började precis dra ner en ca 37 gig uppdatering till CP2077

Jo började dra ner till ps5 nyss. Den var på 40,5gb.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Vilka fiaskon? Jag vet bara ett, releasen av CP77, och trots allt som blev fel där är det fortfarande ett riktigt bra spel.

Men allt ska ju överdrivas, eller?

Har extremt svårt att se det som en överdrift.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Förhoppningsvis gör senaste patchen att det i slutändan blir en överdrift.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Har extremt svårt att se det som en överdrift.

Nä det var ju du som skrev det


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skriv svar