PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Fick hem min PS5 idag

När beställde du ps5:an och var det på Mediamarkt?

Inaktiv

Känns som trycket har lättat lite nu va? Många både här och på Swec som fått sina maskiner.

Medlem

Fick min PS5 Disc Edition från MM igår. Beställde den 23/6.

Är imponerad än så länge. Ser fram emot att spela Horizon och AC Valhalla. Provade lite GoW igår från Playstation+ och ”bara” det kändes väldigt bra i och med att jag kommer från ett PS3.

MM-spåret verkar alltså vara det som flyter på bäst om en läser senaste sidorna här. En får vänta lite men skönt att veta att de levererar.

Lycka till allesammans och tack för värdefull information och hjälp här i tråden!

Avstängd
Skrivet av fudgadeliq:

Fick min PS5 Disc Edition från MM igår. Beställde den 23/6.

Är imponerad än så länge. Ser fram emot att spela Horizon och AC Valhalla. Provade lite GoW igår från Playstation+ och ”bara” det kändes väldigt bra i och med att jag kommer från ett PS3.

MM-spåret verkar alltså vara det som flyter på bäst om en läser senaste sidorna här. En får vänta lite men skönt att veta att de levererar.

Lycka till allesammans och tack för värdefull information och hjälp här i tråden!

AC valhalla är riktigt snyggt på 5an eftersom det finns en dedikerad PS5 version av det. Jag spelade ju typ halva valhalla på PS4 för hade inte fått någon 5a då än men det var skillnad! Laddningstiderna är ju mycket kortare på PS5 med så klart.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Min PS5 Standard Edition landade precis på mitt postombud, blir att springa dit på lunchen. Beställde från MM den 24/6.

Tack för alla tips i tråden och lycka till!

Medlem
Skrivet av jer1co:

När beställde du ps5:an och var det på Mediamarkt?

Beställde den på retrospelbutiken i onsdags tror jag det var.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av jer1co:

Jag beställde ps5 standard edition plus en extra handkontroll från Mediamarkt 26 juni runt 19 tiden. Har fått bekräftelse om att ordern har tagits emot. Har dock inte fått något ps5 än och tog kontakt med kundservice och dom sa att beställningsvaror tar ca 2-4 veckor att komma. Är det någon annan som beställt vid ungefär samma datum som har fått sitt ännu? Skulle vara najs att iallafall få den i juli.

Update! Fick idag mail runt kl 12 att min beställning har skickats så ps5an kommer antagligen nu på onsdag eller torsdag. Tog alltså bara 7 arbetsdagar från beställning tills att den skickats. Tack till alla här på tråden!

Medlem
Medlem
Skrivet av kjpgj:

Finns i lager på MM.

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-extr...

Legat uppe i cirka 2 timmar nu.

Tack som fan! Tror jag lyckades beställa...

2-4 dagars leveranstid stod det

Medlem

Mediamarkt har Ps5 med extra kontroll att köpa nu.

Medlem

Som ovant skrivit verkar det finnas på mediamarkt om man paktetet som innefattar en extra handkontroll (och är medlem i deras kundklubb som är gratis att bli)

Här är länken

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-extr...


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av kjpgj:

Finns i lager på MM.

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-extr...

Legat uppe i cirka 2 timmar nu.

Skrivet av Geber:

Mediamarkt har Ps5 med extra kontroll att köpa nu.

Skrivet av SunShine:

Som ovant skrivit verkar det finnas på mediamarkt om man paktetet som innefattar en extra handkontroll (och är medlem i deras kundklubb som är gratis att bli)

Här är länken

https://www.mediamarkt.se/sv/product/_sony-playstation-5-extr...

Verkar vara slut nu tyvärr men fint att ni tipsar folk som ännu inte har lyckats fått tag i en PlayStation 5.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Jag fick igenom ett köp på MM igår. Hoppas man slipper vänta allt för länge nu.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Webhallen har fått in ps5 konsoler som släpps för medlemmar i dag kl10

Torsdag 8/7 klockan 10:00 har vi ett begränsat antal enheter i följande butiker i Stockholmsområdet:
Barkarby Handelsplats
Farsta Centrum
Fridhemsplan
Fruängen
Liljeholmstorget
Medborgarplatsen
Sickla Köpkvarter
Hötorget, Sveavägen
Täby Centrum
Uppsala
Enheterna är obokbara online och saldot på dessa kommer inte synas via hemsidan. Dessa går ut enligt ”först till kvarn”.

https://www.webhallen.com/se/campaign/8902-PlayStation-Supply...

Och på fredag släpps enheter för onlineköp.

Lycka till alla ni som inte fått tag på någon PS5a 👍


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

MM skriver så här på PS5-sidan:

För att förhindra köpbotar går denna produkt endast att köpa via leveranssättet ”Hämta i varuhus”.
På grund av coronarelaterade restriktioner från Sony går det inte att köpa denna vara direkt i varuhuset utan en order måste först läggas på denna sida. När du fått meddelande om att din vara är redo för upphämtning är du välkommen in till varuhuset.

Order förväntas börja kunna läggas fr.om. slutet av vecka 27.
Max 1 Playstation 5-konsol per kund och hushåll.
Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar ifall vi ser att denna maxgräns överskridits

Medlem

Fick precis mail från Webhallen där det stod följande

Det har trillat in nya PlayStation 5 Standard Edition till oss, dessa fördelar vi över lite olika släpptider som du kan läsa mer om här.

Torsdag 8/7 klockan 10:00 har vi ett begränsat antal enheter i följande butiker i Stockholmsområdet:

Barkarby Handelsplats
Farsta Centrum
Fridhemsplan
Fruängen
Liljeholmstorget
Medborgarplatsen
Sickla Köpkvarter
Hötorget, Sveavägen
Täby Centrum
Uppsala

och

Fredag 9/7 har vi ett större antal enheter till försäljning online och dessa släpps ett antal hundratal enheter åt gången vid dessa tider.
9:30
10:30
13:30

Så sitt på köpknapparna i morgon ni som tänkt köpa online


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Hämtade precis ut en från Webhallen butik. Lycka till!

Medlem
Skrivet av Haval:

Beställde en den 27:e men inget svar ännu. Läste några andras svar i tråden, vissa hade fått den men det fanns även dem som fortfarande väntar. Dock var det från folk som la en beställning den 23:e. Vi får se hur det blir under den kommande veckan.

Fick precis en uppdatering från Postnord att en order har blivit registrerad på 7.8kg från MediaMarkt. Antar att jag kommer få den imorgon eller tidigt nästa vecka.

Medlem

Lyckades någon beställa från cdon för någon dag sen när dom skrev att det var preliminär leverans 30 juli? Har ni i så fall fått veta nåt mer sen dess om fastställt datum?

Edit: Mailade och fick svar att det såg ut som att det kunde skickas ut nästa vecka, men det var också bara preliminärt!

Medlem
Skrivet av Herk:

Lyckades någon beställa från cdon för någon dag sen när dom skrev att det var preliminär leverans 30 juli? Har ni i så fall fått veta nåt mer sen dess om fastställt datum?

Edit: Mailade och fick svar att det såg ut som att det kunde skickas ut nästa vecka, men det var också bara preliminärt!

Jag beställde också från cdon 5/7e, kul att du har kontaktat Cdon och berättar för oss vad dom svarade. Hoppas verkligen att det stämmer att dom kommer runt nästa vecka!

Medlem

Bwställde från Media Markt i tisdags, fixk mail om att det är skickat idag. Hade hoppats få det innan helgen, mwn nästa vecka då jävlar

Moderator | Testpilot
Skrivet av SunShine:

Fick precis mail från Webhallen där det stod följande

Det har trillat in nya PlayStation 5 Standard Edition till oss, dessa fördelar vi över lite olika släpptider som du kan läsa mer om här.

Torsdag 8/7 klockan 10:00 har vi ett begränsat antal enheter i följande butiker i Stockholmsområdet:

Barkarby Handelsplats
Farsta Centrum
Fridhemsplan
Fruängen
Liljeholmstorget
Medborgarplatsen
Sickla Köpkvarter
Hötorget, Sveavägen
Täby Centrum
Uppsala

och

Fredag 9/7 har vi ett större antal enheter till försäljning online och dessa släpps ett antal hundratal enheter åt gången vid dessa tider.
9:30
10:30
13:30

Så sitt på köpknapparna i morgon ni som tänkt köpa online

Vad fan menar de med: "Samtliga enheter säljs i bundlingar. I denna omgång kommer man inte kunna köpa en konsol separat. Bundlingarna är gjorda med produkter som vi ser att våra medlemmar ofta köper i samband med en ny konsol"?

Helvete ge mig bara konsolen. Jag vill inte ha några jävla extra grejer i bundles. Går ju att bara sälja vidare, men ändå.

Nu svär jag mycket. Satans jävla rövsmör.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Vad fan menar de med: "Samtliga enheter säljs i bundlingar. I denna omgång kommer man inte kunna köpa en konsol separat. Bundlingarna är gjorda med produkter som vi ser att våra medlemmar ofta köper i samband med en ny konsol"?

Helvete ge mig bara konsolen. Jag vill inte ha några jävla extra grejer i bundles. Går ju att bara sälja vidare, men ändå.

Nu svär jag mycket. Satans jävla rövsmör.

Ja, det där är trist så klart. Såg inte ens det i mailet själv heh. Bundlar de med en extra handkontrol kanske? Eller är det Ratchet spelet som släpps med? (finns en officiell bundle där Ratchet ingår som Sony skeppat ut)

ps. rövsmör vill man inte ha på mackan .ds


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Media Mark verkar vara uppe för beställning nu!

Medlem

Beställde PS5-bundlen från Mediamarkt den 6/7 och paketet skickades 8/7. Förväntas dyka upp redan idag. Det var snabba ryck

inK
Medlem

Nu är klockan över 09.30. Var hittar jag på Webhallen?


signatur

Every trophy counts...

Medlem
Skrivet av inK:

Nu är klockan över 09.30. Var hittar jag på Webhallen?

https://www.webhallen.com/se/product/300815-Playstation-5-Kon...

Moderator | Testpilot
Skrivet av inK:

Nu är klockan över 09.30. Var hittar jag på Webhallen?

https://www.webhallen.com/se/product/300815-Playstation-5-Kon...


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av theKrull:

Beställde PS5-bundlen från Mediamarkt den 6/7 och paketet skickades 8/7. Förväntas dyka upp redan idag. Det var snabba ryck

Samma här

Moderator | Testpilot

Ser ut som att jag fick tag på en faktiskt. Fått Klarna notis samt att den ligger som en aktiv beställning på min profil med ett ordernummer.

Lets goooo!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skriv svar