Medlem
ps5 låter

Någon annan som upplever att deras ps5 börjat låta mer ? Det var helt tyst vid köp. Köpte när mediamarkt hade utlottning. Känns sådär att det börjar väsnas redan. Antar att det är fläkten

Medlem
Skrivet av kresa:

Någon annan som upplever att deras ps5 börjat låta mer ? Det var helt tyst vid köp. Köpte när mediamarkt hade utlottning. Känns sådär att det börjar väsnas redan. Antar att det är fläkten

Om det är fläkten så vet jag inte om det är så mycket att göra annat än att lämna in den för att få det åtgärdat på garantin. Däremot om det är CD spelaren som låter så finns det en fix för det på playstations supportsida.

Medlem

Enda gångerna min ps5:a låter är när skivan ska kopieras till systemet och precis i början av uppstarten av ett spel som är från skivan. Annars har jag inga problem med att den låter. Däremot fick jag skicka tillbaka mina två dualsense kontroller då de båda började drifta en hel del. Känner du att den låter på tok för mycket borde jag nog ringa Sonys kundtjänst, den är svensk: 0850635703.
Väldigt trevliga och tillmötesgående.

Medlem
Skrivet av krille1986:

Enda gångerna min ps5:a låter är när skivan ska kopieras till systemet och precis i början av uppstarten av ett spel som är från skivan. Annars har jag inga problem med att den låter. Däremot fick jag skicka tillbaka mina två dualsense kontroller då de båda började drifta en hel del. Känner du att den låter på tok för mycket borde jag nog ringa Sonys kundtjänst, den är svensk: 0850635703.
Väldigt trevliga och tillmötesgående.

Varmare väder och därmed inomhustemperatur, i kombination med att den står lite trångt kanske?

Medlem

Jag läste någonstans att den avtagbara sidplasten kan sitta lite löst och då vibrera vid användning. Ingen aning hur vanligt det är dock.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

Nu lät det som at det handlade om att fläkten var problemet men om cd spelaren låter ovanligt högt så finns det instruktioner på PlayStation officiella supportsida som kort innebär följande:

1. Sätt i en valfri skiva.
2. Stäng av och koppla ut alla kablar
3. Ta bort sidopanelen på konsollens undersida
4. Du ser nu 4 skruvar vid cd spelaren och en svart cirkel. Pilla bort dammskyddet på svarta cirkeln.
5. Skruva skruven under dammskyddet tills skivan kommer ut.
6. Ta ut skivan. Sätt tillbaka dammskyddet. På med sidopanelen. Koppla in och njut av en mycket tystare Playstation 5.

Medlem

Tack för svar !!! Nu får jag försöka lista ut vad som låter eller om jag bara är gnällig

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Nu lät det som at det handlade om att fläkten var problemet men om cd spelaren låter ovanligt högt så finns det instruktioner på PlayStation officiella supportsida som kort innebär följande:

1. Sätt i en valfri skiva.
2. Stäng av och koppla ut alla kablar
3. Ta bort sidopanelen på konsollens undersida
4. Du ser nu 4 skruvar vid cd spelaren och en svart cirkel. Pilla bort dammskyddet på svarta cirkeln.
5. Skruva skruven under dammskyddet tills skivan kommer ut.
6. Ta ut skivan. Sätt tillbaka dammskyddet. På med sidopanelen. Koppla in och njut av en mycket tystare Playstation 5.

Jag har exakt detta problem med cd-spelare som låter jäkligt högt på grabbens PS5, men hittar inte infon på supportsidan, kan dk länka den till mig?
Tack på förhand!

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Om det är fläkten så vet jag inte om det är så mycket att göra annat än att lämna in den för att få det åtgärdat på garantin. Däremot om det är CD spelaren som låter så finns det en fix för det på playstations supportsida.

Jag börjar ana att jag har detta problem. Låter som en gräsklippare när jag startar konsolen och har inte vågat kolla om skivan som sitter i är repig

Medlem
Skrivet av SteNil:

Jag har exakt detta problem med cd-spelare som låter jäkligt högt på grabbens PS5, men hittar inte infon på supportsidan, kan dk länka den till mig?
Tack på förhand!

Jag har inte länken men om den finns kvar så borde du hitta den på deras support sida eller via någon söktjänst. Finns guider på Youtube också.

Medlem

Jag har funderat på att ställa ps5 i ett annat rum.

1
Skriv svar