Resident Evil Village skeppar 4 miljoner snabbare än de tre senaste spelen

Robot
Resident Evil Village skeppar 4 miljoner snabbare än de tre senaste spelen

Sjuan, remaketvåan och remaketrean inte lika kvicka.

#capcom, #resident-evil-village


Medlem

Resident Evil 2 (remake) är favoriten, helt klart. Delad förstaplats går till Resident Evil 7.


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Medlem

varulvar is da shiet!

Medlem

Re2:RM är fantastiskt. Stämning och atmosfär är spot on. Pussel är kul och action känns survival.

Village växer. Spontant känns det inte i samma nivå som ovan, men det kan förändras med tiden.

Sjuan är kanon på många sätt, trots svag tredje akt.

Trean är inte ens värt att nämna. Snyggt, snabbt och kul, absolut. Men samtidigt kort och ytligt. Massor av förlorad potential tyvärr. Men kul är det och lätt värt ett par hundringar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Så tvåan är värt ett köp alltså. Får väl ta ett familjemöte med mitt kontokort.


signatur

Jag ger mig icke förrän folk inser att fören endast är frampartiet på en båt.

Medlem

Testade sjuan genom gamepass. Men det var alldeles för läskigt för lilla mig. Mycket synd, för jag tyckte det var väldigt coolt.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av TooAngryToDie:

Resident Evil 2 (remake) är favoriten, helt klart. Delad förstaplats går till Resident Evil 7.

Håller med om remaken! Ett riktigt bra spel. Var väl inte lika förtjust i sjuan kanske.

Medlem
Skrivet av EffZeeVoyuer:

Så tvåan är värt ett köp alltså. Får väl ta ett familjemöte med mitt kontokort.

Skrivet av Sisyr:

Håller med om remaken! Ett riktigt bra spel. Var väl inte lika förtjust i sjuan kanske.

Mjo, de skiljer sig förstås åt Om bara ett skulle få finnas kvar så vinner RE2R. Det är verkligen ett tajt och genomtänkt spel!


signatur

"I enjoy the sight of humans on their knees"

Avstängd

Jag kan gissa varför det säljer. Jag testade demot på ps5 och jag fastnade inte för det. Jag kan dock förstå folk som gillar dessa spel.


signatur

PS5 och inget annat.

eld
Medlem
Skrivet av breahl:

Jag kan gissa varför det säljer

Medlem

Village känns inte som ett RE spel på något sett.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tycker det är synd att re8 sålde bättre än re2 remake. Re2 remake är så otroligt mycke bättre spel.

Medlem

Alla 4 nya Resident Evil spelen är riktigt bra men jag anser att RE 7 är det bästa då det hade mest skräck. Resident Evil 3 Remake var minst lika bra som RE 2 remake tycker jag. Dock så var det för kort. När man hade klarat spelet så ville man bara ha mera vilket var snopet.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Ja deras marknadsföring gick ju väldigt bra, däremot måste jag ju säga att spelet är mycket sämre än 7:an tyvärr. De tyckte att 7:an var för mycket skräck men detta är helt ärligt för lite istället, samt att Ethan Winters är nog den sämsta protagonisten de har haft i ett resident evil spel hittills, vilket iofs inte säger så mycket. Hade de kört i princip hela spelet i slottet, gjort det mera skräck och haft varulvar / vampyrer mera som fokus då hade detta kunnat vara det bästa i serien... men de gjorde ett action spel med kontroller för ett skräckspel :(.

It's not a lake, it's an ocean

REmake 2 är definitivt en favorit. Verkligen ett typexempel på hur en remake ska vara, något för alla att ta efter. En moderniserad version av ett gammalt klassiskt spel utan att förlora känslan från originalet. Det är ingen enkel balansgång.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av EffZeeVoyuer:

Så tvåan är värt ett köp alltså. Får väl ta ett familjemöte med mitt kontokort.

Alla fyra är lätt värda köp från dag ett om du kan något om Resident Evil spelen. Är du totalt en nöt när det kommer till serien ? Tråkigt att plånkan din är tunn ajaj...

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Village känns inte som ett RE spel på något sett.

det gör heller inte 7an men något nytt är alltid välkommet. Tråkigt om man ska lira Chris, Leon, Claire hela tiden. Tycker 7an och det här r det bästa som hänt serien på många år tsm med remake två och tre. Nästa remake är del 4 sen kanske Code Veronica som det talats flitigt om

Medlem

En grej jag verkligen gillar med Village är att New Game+ verkligen är just det. Man behåller alla vapen och permanenta uppgraderingar. Samt att man låser upp grejor via Challenges likt tidigare spel.

Känns belönande och kul.

Också värt nämna är block-funktionen. Den är helt meningslös på normal. På högre svårighetsgrader är den dock vital. Skänker mycket djup i konfrontationer där man får tima block/putta-bak. Ökar känslan av terror.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av EffZeeVoyuer:

Så tvåan är värt ett köp alltså. Får väl ta ett familjemöte med mitt kontokort.

Väldigt värt. Behöver inte spela något annat innan, bara kör.

Eventuellt kan du unna dig en kort recap, finns på Youtube.

Köp och tacka mig sen.

https://cdon.se/spel/resident-evil-2-44532134?utm_source=pris...


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar