PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Då får man hoppas Elgiganten får in många enheter nästa vecka och att jag inte får nitlott än en gång.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Skänker kod till o kunna köpa ps5 på media markt. Sista dagen idag.
Skicka pm . Först till kvarn

*borta*

Medlem
Skrivet av kalaspuffar:

Du registrera dig idag bara för att kunna tigga?

Persomen ifråga är dessutom inte den första att göra just detta i denna tråd.

Medlem
Skrivet av Tobaqtron:

Ps5 MediaMarkt
Nu har min order/beställning gått in på "digitala kvitton/ senaste 5 köpen/ Köp från 2021."

Nice! Av någon anledning syns beställning bara om jag väljer "senaste 6 månaderna". Men det är säkert ok

Medlem
Skrivet av Popski:

Persomen ifråga är dessutom inte den första att göra just detta i denna tråd.

Så är det.

Medlem

Alltså.. Hur fungerar Elgigantens utlottning? Satt och lyssnade på nästan hela podden häromdagen och just när jag måste uträtta några snabba ärenden så passar dom på att förklara hur det går till.
Nån som har lust att förklara?

Medlem

Någon som är intresserad av en kod? , skriv till mig.
edit:
*borta*

Medlem
Skrivet av skitarsel:

Alltså.. Hur fungerar Elgigantens utlottning? Satt och lyssnade på nästan hela podden häromdagen och just när jag måste uträtta några snabba ärenden så passar dom på att förklara hur det går till.
Nån som har lust att förklara?

Man börjar följa elgiganten på instagram, och ibland kommer info om nya släpp av ps5, med en länk där man anmäler sig till utlottning.

Medlem
Skrivet av Tobaqtron:

Man börjar följa elgiganten på instagram, och ibland kommer info om nya släpp av ps5, med en länk där man anmäler sig till utlottning.

Följer dom gör jag redan men det är ju sjukt dålig info på IG. Som sagt.. Följde podden häromdagen och dom skulle då komma med nyheter.. Nu var det en som äntligen skrev på sweclocker att enda nyheten var att det blir mer info på måndag och att man då kan regga sig för utlottning.

Medlem
Skrivet av Ynos:

Någon som är intresserad av en kod? Jag säljer, skriv till mig.

Medlem
Skrivet av skitarsel:

Följer dom gör jag redan men det är ju sjukt dålig info på IG. Som sagt.. Följde podden häromdagen och dom skulle då komma med nyheter.. Nu var det en som äntligen skrev på sweclocker att enda nyheten var att det blir mer info på måndag och att man då kan regga sig för utlottning.

Glöm inte att kolla InstaStories också. Ett meddelande med länk till utlottning kan passera på bara några sekunder. Hos mediamarkt var det bara en halv dag man fick chans o anmäla sig på.

Medlem
Playstation 5 med extra kontroll från mediamarkt

Har ett Playstation 5 med extra kontroll från mediamarkt om någon vill ha har beställt den redan kvitto medföljer såklart kommer komma nu i veckan med posten skriv pm

Medlem
Skrivet av Crank:

Då får man hoppas Elgiganten får in många enheter nästa vecka och att jag inte får nitlott än en gång.

De sa på livestreamen att det var ett "Stort antal enheter" som kommit in.

Medlem
Skrivet av Veonz:

Mediamarkt har en utlottning för kundmedlemmar idag(22/4) för chansen att få köpa en PS5. Anmälan stänger 23:59. Det är PS5 med två handkontroller och skivspelare för 6789kr som gäller.

https://www.mediamarkt.se/webapp/wcs/stores/servlet/MultiChannelClubHome

Yo Veonz har du fått tag på en PS5/är du intresserad? Vann på MMs giveaway tack vare dig, så tänkte om du inte hade kan jag signa upp på Elgiganten imorgon o skicka koden till dig om jag vinner.

Medlem
Skrivet av Goreking:

Yo Veonz har du fått tag på en PS5/är du intresserad? Vann på MMs giveaway tack vare dig, så tänkte om du inte hade kan jag signa upp på Elgiganten imorgon o skicka koden till dig om jag vinner.

Tack för erbjudandet men jag har redan fått tag i en PS5. Kul att du vann på deras giveaway. Hoppas du har kul med den!

Medlem
Skrivet av Veonz:

Tack för erbjudandet men jag har redan fått tag i en PS5. Kul att du vann på deras giveaway. Hoppas du har kul med den!

Aight

Medlem

Jag har vart med i så många raffles nu och inte vunnit en enda, och raffles för en chans att betala för varan. aldrig varit med om något liknande i mitt liv hoppas inte detta är framtiden för elektronik. Hörde nu att grafikkort också skulle ha samma system...
Frustrerad är bara förnamnet.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Nu ingår Senap & Ketchup på elgigantens utlottning, så alla som inte vinner har chans att vinna Senap & Ketchup.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av 92_slayer:

Jag har vart med i så många raffles nu och inte vunnit en enda, och raffles för en chans att betala för varan. aldrig varit med om något liknande i mitt liv hoppas inte detta är framtiden för elektronik. Hörde nu att grafikkort också skulle ha samma system...
Frustrerad är bara förnamnet.

Lyckas jag få en kod från Elgiganten i veckan får du den.

Medlem
Skrivet av 92_slayer:

Jag har vart med i så många raffles nu och inte vunnit en enda, och raffles för en chans att betala för varan. aldrig varit med om något liknande i mitt liv hoppas inte detta är framtiden för elektronik. Hörde nu att grafikkort också skulle ha samma system...
Frustrerad är bara förnamnet.

Alternativet är ju att de inte släpper grejerna förrän de har tillverkat så pass mycket att de mättar marknaden vid release.

Hade du föredragit att Sony/Mircosoft suttit på ett lager med en halvmiljon enheter som de sagt ”Nej, du får inte köpa förrän vi tillverkat till alla som vill ha”?

Avstängd

Lite off topic men det är lite drygt att inte alla stora spel finns i ps5 versioner, bara dom allra nyaste som valhalla, marvels avengers, FIFA 21. Skulle vilja ha en upphottad version av rdr2 t.ex.

Fast nu går den aldrig under 30fps i saint Dennis. Laddningstiderna är ju bättre med!


signatur

PS5 och inget annat.

Inaktiv

Ni som har ps5 passa på att köpa returnal till ett bra pris !

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spel/playstation-5-s...

Edit: de verkar ha höjt priset till 749 igen

Medlem

Ironiskt att jag får hem en Dualshock 4 som jag beställde förra veckan. Det var verkligen tur att jag började följa den här tråden för annars hade man inte fått tag i en PS5 på ett bra tag. Stort tack till de som tipsar!

Tänkte lämna tillbaka handkontrollen och köpa ett spel istället. Vet inte om jag ska köpa nya Spider-Man eller Resident Evil Village...

Medlem

Vore intressant med en web poll till helgen för att se hur många som fått tag på en ny konsol.

1. Jag har fått tag på en PS5
2. Jag väntar fortfarande på en chans att få köpa en PS5.
3. Jag har fått tag på en Xbox Series X/S.
4. Jag väntar fortfarande på en chans att få köpa en Xbox Series X/S.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Vore intressant med en web poll till helgen för att se hur många som fått tag på en ny konsol.

1. Jag har fått tag på en PS5
2. Jag väntar fortfarande på en chans att få köpa en PS5.
3. Jag har fått tag på en Xbox Series X/S.
4. Jag väntar fortfarande på en chans att få köpa en Xbox Series X/S.

4 ✌🏻

Skribent
Skrivet av Crank:

Vore intressant med en web poll till helgen för att se hur många som fått tag på en ny konsol.

1. Jag har fått tag på en PS5
2. Jag väntar fortfarande på en chans att få köpa en PS5.
3. Jag har fått tag på en Xbox Series X/S.
4. Jag väntar fortfarande på en chans att få köpa en Xbox Series X/S.

Sen ett femte alternativ

5. Jag skiter väl för i helvete i konsoler, men leverera mitt jävla grafikkort någon gång!!!

Medlem

Idag gick Elgiganten ut med utlottning för både standard & disc (på Instagram) om någon ff inte fått
(Jag ska själv vara med i den utlottningen)

Medlem

Följ länken i Elgigantens Instagram för att anmäla sig till utlottningen. Hoppas att man får en den här gången.👏
Dom stänger utlottningen 27 april kl 12:00. Hoppas många här får. 🤞

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Lyckas jag få en kod från Elgiganten i veckan får du den.

Ja jag hade nog inte ens vetat om hälften av dessa utlottningar om det inte vore för denna tråden så att vi hjälps åt uppskattas<3


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem
Skrivet av Kaskar:

Alternativet är ju att de inte släpper grejerna förrän de har tillverkat så pass mycket att de mättar marknaden vid release.

Hade du föredragit att Sony/Mircosoft suttit på ett lager med en halvmiljon enheter som de sagt ”Nej, du får inte köpa förrän vi tillverkat till alla som vill ha”?

Nej jag hade föredragit att man kunde köa för att få en. Att jag inte kan boka på någon sida är vad som frustrerar mig. Lägg till att man inte får scalpa och bra information om var man befinner sig i kön, mitt utopia.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Skriv svar