Half-Life: Alyx firar ettårsdagen med rejäl rea

Inaktiv

Alyx är rätt mediokert.

Fallout 4 + Skyrim är bästa spelen (med moddar). Alla noobs som postar steam reviews är dock för lata för att modda, LOL. Plebs

Medlem
Skrivet av anon_234443:

Alyx är rätt mediokert.

Fallout 4 + Skyrim är bästa spelen (med moddar). Alla noobs som postar steam reviews är dock för lata för att modda, LOL. Plebs

HIGGS modden till Skyrim har gjort mig väldigt sugen på spelet.
Gravity gloves


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ok, kanske dags att testa detta då. Har ett WMR headset och ett 2060, så det borde räcka.

Är det mycket skräck? Jag gillar inte skräck.

Medlem
Skrivet av Hullken:

Ok, kanske dags att testa detta då. Har ett WMR headset och ett 2060, så det borde räcka.

Är det mycket skräck? Jag gillar inte skräck.

Det är lika mycket skräck som i tidigare half life 2 + episoder. Förutom ett kapitel som många finner lite mer obehaglig


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av Hullken:

Ok, kanske dags att testa detta då. Har ett WMR headset och ett 2060, så det borde räcka.

Är det mycket skräck? Jag gillar inte skräck.

Det är ett kapitel som är väldigt intensivt, men om man aktivt inte lever sig in i situationen borde det gå att ta sig förbi utan problem. Faran i det kapitlet går att styra mycket mekaniskt, så det blir bara läskigt om man inte tänker på att risken knappt finns där.

Det är mer intensivt än läskigt, men det finns lite skräck.

Redaktör
Skrivet av Hullken:

Ok, kanske dags att testa detta då. Har ett WMR headset och ett 2060, så det borde räcka.

Är det mycket skräck? Jag gillar inte skräck.

Det är väl ungefär lika sett till vad som händer, men inlevelsen som VR ger och mycket bättre grafik än senast (2007) gör Alyx rejält obehagligt ett par gånger. Ett kapitel är som sagt riktigt ruskigt. Och helt fenomenalt så där har du ett dilemma.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är väl ungefär lika sett till vad som händer, men inlevelsen som VR ger och mycket bättre grafik än senast (2007) gör Alyx rejält obehagligt ett par gånger. Ett kapitel är som sagt riktigt ruskigt. Och helt fenomenalt så där har du ett dilemma.

Men åååh....

Medlem

Tack för tipset Helenius! Jag lovade att återkomma så här kommer mina första intryck :):

***
Word! Testade just precis Half Life: Alyx på Gen1 HTC Vive....WOW just WOW, BLOWN AWAY!

Kör med RTX 2080 och i7 4970k och det flyter på hur bra som helst på High. Har bara testat introt i ca. 15-20 min och atmosfären är otrolig! Flytet, grafiken, animationerna, fysiken, LJUDET...WOW! Ljudet är fasiken det bästa jag hört någonsin i något spel!

HTC Vive wand-kontrollerna fungerar alldeles utmärkt! Är det någon som testat både med Wand och Index-kontroller? Är det stor skillnad på inlevelsen dvs är det värt ca 250 € ?

PS Trodde aldrig att HTC Vive originalet kunde visa så bra grafik! Tycker inte att man behöver bättre upplösning än så...
***

Edit: RTX 2080 skall det vara, inte RTX 2800. Blir lite snurrig efter VR-spelandet fast jag kör endast teleporting.

Redaktör
Skrivet av A1200G:

Tack för tipset Helenius! Jag lovade att återkomma så här kommer mina första intryck :):

***
Word! Testade just precis Half Life: Alyx på Gen1 HTC Vive....WOW just WOW, BLOWN AWAY!

Kör med RTX 2800 och i7 4970k och det flyter på hur bra som helst på High. Har bara testat introt i ca. 15-20 min och atmosfären är otrolig! Flytet, grafiken, animationerna, fysiken, LJUDET...WOW! Ljudet är fasiken det bästa jag hört någonsin i något spel!

HTC Vive wand-kontrollerna fungerar alldeles utmärkt! Är det någon som testat både med Wand och Index-kontroller? Är det stor skillnad på inlevelsen dvs är det värt ca 250 € ?

PS Trodde aldrig att HTC Vive originalet kunde visa så bra grafik! Tycker inte att man behöver bättre upplösning än så...
***

Haha, kul! Det är ett fenomenalt spel de snickrat ihop.


signatur
12
Skriv svar