Tävla om Asus nylanserade ROG Phone 5

Tor
Medlem

Som blivande förälder har jag mycket att se fram emot; fantastiskt många timmar vaken tid varje dygn, bajsblöjor, barnskrik och allt annat fantastiskt med föräldralivet. Nu kanske ni undrar vad någon som redan verkar ha så mycket gött framför sig behöver en ROG Phone 5 till? Till pappas stund på porslinstronen efter att magen vänder sig ut och in av allt kaffe så klart.

Jag skulle även kunna använda den till att lätta upp stämningen på förlossningen med lite memes och kattklipp, kanske göra en liten video att kolla tillbaka på så att vi aldrig glömmer en sekund av det som hände (jag kan tänka mig att upplevelsen är en sån man gärna upprepar och kör i slow motion inför en eventuell andra runda).

Medlem

IBS och andra mått mätt, jag den stackars porslinstronen ofta gör mätt.

En lång repa i glaset det finns, att gejma på en fet skärm, ja, det jag knappt minns.

Önskan att uppdatera i minst 144hz låter fett!

Men!

Låt inte exet få rätt, att tid spenderad som gejmer, alltid varit mitt sätt

Mycket minnen har gått förlorat i uppbrottet som var, tur då att ROG5 finns med 256gb som val!

Medlem

Jag har just nu en Xperia av kompakt modell.
Detta innebär att skärmen egentligen börjar bli för liten för mina åldrande ögon och krumma fingrar.
Jag är 35.
Men mitt största problem är att min systers kära son har börjat utmana mig i Call of Duty Mobile och han vinner i princip VARJE gång. Även den gången jag slängde ut han mobils på gräsmattan för att få lite försprång.
Jag skyller dessa nederlag på min lilla och dåligt optimerade mobil och inte alls på att jag börjar bli gammal och att han är tolv.
Jag har gått från cool morbror till förlorare.
Jag kan inte ens se honom i ögonen längre.
Så ni hör ju själva. Jag behöver den här mobilen.
Tänk att kunna sitta där och se sig själv bli mördad om och om igen av en tolvåring i härliga 144hz.
Tänk att höra hur han närmar sig i äkta GameFX ljud men att vara för långsam för att hinna göra något åt det.
Tänk att få göra detta om och om igen, timme efter timme tack vare det stora batteriet på 6000mAh.
Då skulle jag vara glad. För även om jag kommer fortsätta förlora kommer jag i alla fall ha en fetare mobil än den där lilla skiten.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Med en ROG Phone 5 skulle jag äntligen bli kvitt det digitala samhällets fotboja, telefonladdaren. Med ett så stort batteri och hög prestanda skulle jag bli en modern gamingnomad som aldrig låter motspelarna gå säkra.

Jag kommer att finnas där för att skicka folk tillbaka till lobbyn, vare sig jag är på skogsutflykt eller seglats.

Medlem

Som nybliven pappa till ett snart 4 månaders energiknippe till dotter har begreppet egentid fått en ny - nästan mytisk - innebörd. Jag har införskaffat ett Xbox Series X med Gamepass som mest går varmt under det korta men värdefulla tidsfönstret under sen kväll, då mamma har somnat och lilla Liv dåsar i skön matkoma innan läggdags.

För att ge en kroniskt trött pappa lite mer sömn utan att behöva ge avkall på härliga och högkvalitativa spelupplevelser - under de tider på dygnet då teven är belägrad - så skulle Asus ROG Phone 5 vara som en skänk från ovan. Den grymma kameran skulle även förgylla och föreviga den första tiden tillsammans med den nya familjen (256 GB räcker till många bebisbilder!).

Medlem

Spelintresserad farbror, helkass på spel i mobil, säger kidsen om min spelprofil.
Försökt att impa på min brorson, men framstår som ett fån.
Med en ROG Phone 5 i min hand, får jag dock blodad tand.
Att nyttja dess teknik och snabba Snapdragon 888, för att visa att jag inte är en medelmåtta.

Jag får snabbt ett glädjebesked, signerat dess supersnabba 144 Hz AMOLED.
Med 1ms responstid, vinner jag varje strid.
Kidsen bara gapar, sitter som i trance, över min segerdans.
Med 300 hz touchavläsning och AirTriggers 5, ges jag en precision,
som gör att jag spelar i en egen division.
PubG eller Pokemon spelar ingen roll, för gubben har full kontroll.

Med hörlursjack och superklart, GameFX, ljud, får omvärldens sorl besöksförbud.
Mobilens Dirac optimerade ljudkuliss, gör att jag känner mig segerviss.
Tillsammans med snabbladdning via Hypercharge och ett massivt 6000 mAh batteri,
flyger dagarna snabbt förbi.

Oavsett plats, hemma, arbete eller på språng, blir mitt mobilspelande en framgångsrik följetong.
Spelupplevelser förmedlas snabbt till alla i mitt hem, med både Trippel- och frontkamera i ROG Phone 5.
Med 64 och 24 MegaPixel, bak och fram, blir jag stjärnan i mitt eget spelstreaming-program.
Inspelat, med vidvinkel och makro, i Ultra HD kvalité, blir programmet så klart en given succé.

Som ägare av denna blixtsnabba mobil, fullspäckad med teknik, 256 GB lagring och en massa RAM, kommer jag att bli lika populär som ROG-reklam.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

När tjejen ringer kan jag svara ultrafort eftersom telefonen har 300Hz Touch Response Rate med 1ms svarstid. Är inte det fort nog vet jag inte vad är?
Som den snälla sambo man är vill man hjälpa till hemma men varför inte kunna laga mat och game:a samtidigt.
Aldrig har det varit så roligt att steka köttbullar eller koka pasta som när man kan jaga demoner samtidigt.

Medlem

Om jag skulle vinna en ROG Phone 5 så skulle jag inte längre behöva bo brevid laddaren för att spelen slukar batteriet. Med 6000mAh så kommer jag äntligen att kunna spela vart jag än är. I taxin, i trappen, i hissen, i hallen, you name it!
Och med en 144hz skärm så kommer jag alltid att kunna prestera på topp!
Hoppas jag vinner!

Medlem
Skänk mig frid....

Jag älskar att spela. Så är det bara. Men som gift man med villa, krävande fru och barn är de ljuva minnena av långa spelkvällar ett minne blott. Om man inte drunknar i disk, matlagning eller den evigt påfyllda högen av tvätt dras man till barnens rum för att läsa den där j***a Nike Nyfiken boken igen för hundraelfte gången samma dag. När läggdags kommer andas man ut... Tills att frugan får för sig att vi ska möblera om för åttonde gången den veckan följd av att vi ska ha kvalitets tid tillsammans vilket oftast sker i form av nå j****a bakprogram med efterrätter man aldrig hört talas om eftersom hon är för trött för att se på något av substans. Så knegar man på med drömmar om helgen. Men då ska man tydligen besöka aldrig tidigare skådade släktingar, klippa gräsmattan, skotta hela den privata vägen, rensa ogräs, kratta grusplan, bytta däck eller tvätta bilen. När man är klar nu kanske de finns tid för spel...? Ne 1,5 åringen har lekt pinjata med en mjölpåse och skapat en scen värdig scarface i vardagsrummet. Så när skall denna arma pappa få mysa i spelens ljuva bubbla? Jo i de förlovade landet "toaletten" . Detta möjligheternas rike. Detta rövarnas nirvana. Det tempel där omvärldens krav enbart existerar i form av dova barnknackningar på dörren. Idag är det med min bristfälliga telefon MSröj på ljudlöst.... Men med en ASUS ROG phone 5.... Med uttag för mina headphones och 6000 mAh batteri med 65 W HyperCharge tror ja bestämt att jag i alla fall kan hålla mig där inne till barnen tar studenten och flyttar ut spelandes för hela hjärtats fröjd! Skänk en salig man lite frid.....

Medlem

Med denna telefon som har en världens snabbaste CPU för mobiler, 144 Hz, 1 ms, AMOLED HDR display, grymt snabbt lagringsminne och 16GB ram skulle jag äntligen kunna lira Crysis med enorm flyt och laggfritt dessutom. Trippelkamerorna kommer som bonus för att kunna flexa på youtube .

Medlem

Tid för att spela något bra spel som man borde kunna på en mobiltelefon: CHECK!
Tid över för att lyssna på lite musik utan dongles och med en kabel som det ska vara: CHECK!
Batteri så det räcker och blir över: CHECK!
Inga kurvade kanter så man kan hålla i den som en riktig mobiltelefon: CHECK!
Grym och genomtänkt design: CHECK-ETI-CHECK-CHECK!

Detta är mobilen för alla behov, Utan kompromisser. Den är given.

Medlem
Rogphone

Du väcker mig ömt med din ljuvliga stämma. Och utan att tveka, så börjar jag klämma.
Din kropp känns helt rätt, i mina fumliga händer, nu tar vi det lugnt, en sak i sänder.
Du svarar så snabbt på min lättaste touch, 300 Hz nej du är inte too much.
Plötsligt är allt så tydligt för mig, detaljrik och skarp är din amoled display.
Om spel var en tro, kalla mig frälst, nu visar vi kidsen att gammal är äldst.
Frag efter frag, capture the flag och inte en skymt någonstans av nåt lag.
Med kraften som bor i din Snapdragonkrets, får gubbar som jag en uppskattad spets.

Medlem

Här sitter jag med min gamla p20 pro.
som jag nästan önskar någon kunde sno..

Med två system som bråkar om min uppmärksamhet
på ett sätt som påminner om barnslighet..

Dags att lämna den och dess kaosfyllda värld
till något som ger mig mer glamour och flärd!

Med en dator som inte längre klarar av spel
så är en telefon som gör jobbet inte helt fel

Allt från PUBG till Clash of Clans
till ändlösa Candy Crush och Hay Day

Oj, där hängde inte min hjärna längre med
då det rimmet helt och hållet bestred..

Njuta kommer jag med en ROG Phone 5 i min hand
om jag med tur ror den här tävlingen i land!

En skärm utan sprickor bjuder mig in i dess magi
med färg och upplösning vackrare än på Picassos staffli

Jag kan då var dag i mina spel försvinna
när jag på långa pendlingsresor mig befinna

Utan oro att dess energi ska ta helt slut
ja, inget värre finns ju än abrupta avslut..

Och det bästa av allt är ju helt ändå
att mina favoritlurar jag kan koppla på!!

Medlem

Jag kommer slänga ut min gamla exynos-telefon till förmån denna äkta snapdragon 888!
Plugga in hörlurarna i det riktiga 3.5mm jacket och koppla bort världen för en stund.
Med 5G strömmas StadiaPro, spel & nöjen rakt ner i min lilla leksak med 265 Gigabyte som också har mer arbetsminne
än en causuals gamingdator. Hyper-batteriet på sex tusen milli-amps kommer klara dagen + nattgibet längre än mig oavsett hur mycket ljusstyrkan höjs på Amoleden för att reta ögats retina med 144hertz.


signatur

EZ_Quake
AoE_II

Medlem

Jag är ett stort fan av Age Of Empires spelen. Där finns det en präst som både kan vara ond och god. Jag skulle vilja installera prästens ”wololo” in med AirTriggers eftersom man nu kan kontrollera flera saker. Med hjälp av AirTriggers och prästens ”wololo” så kommer jag ta mig in på nån cool butik som säljer massa coola Asus produkter. Väl där kommer jag aktivera denna funktion och efter några sekunder så slutar det med att jag lämnar butiken med Asus bästa produkter helt lagligt och gratis.

Men äventyret slutar inte där. Jag kommer bege mig till FZ redaktionen och köra igång AirTriggers och ”wololo”. Och det slutar med att jag tar över hela redaktionen och bara startar igång en massa Asus-tävlingar åt alla medlemmar!

Medlem

Tidigare har alltid jag fått köra när vi ska besöka svärföräldrarna i Norge, samtidigt som hon har pillat med sina sociala medier m.m. Nu när frugan har körkort är det hennes tur att hålla i ratten samtidigt som jag kan njuta av några timmars mobilspelande i bilen. 😎


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Som trebarnsfar får man sällan sitta vid dator och spela. Vad passar inte bättre än att då kunna spela på mobilen istället. Kunna ta en lite längre rast på toan på jobbet eller hos svärmor för att stilla sitt begär en stund. En stund innan läggdags i sängen eller varför inte på familjetrippen i bilen när man för en gångs skull slipper köra. Batteritid och prestanda är det man saknar i sitt nuvarande mobila monster, Samsung S7, så det behövs definitivt en uppgradering där.

Medlem

Med ROG Phone 5 så blir det roligare när man sitter på bussen. Då kan jag köra Wild Rift och Call of Duty mobile utan problem. Enda problemet kan vara att jag spela så mycket så jag får hoppa av på slutdestinationen. 😛

Medlem

Hmmm...
Hur Asus ROG Phone 5 specs hade kunnat förbättra mitt liv?
Låt oss jämföra den med min nuvarande telefon!

Snapdragon 888 5G och (upp till 18) GB LPDDR5-RAM
- Min nuvarande kan jämföras med Sandal från Dragon age. Den vill väl men kommunikationen är inte där.

Trippelkamera med 64 MP, vidvinkel, makro – och en 24 MP selfiekamera för videosamtal
- Hade vara skönt att slippa kommentarer som "är ni med i ett vittnesskyddsprogram?" eller "varför censur?" när man visar bilder på familjen.

Upp till 512 GB UFS 3.1 lagring
- Att slippa välja mellan behålla bilder på min sons födsel eller installera TeamFightTactics.

6000 mAh batteri med 65 W HyperCharge som kan hålla telefonen levande i upp till tre dagar.
- Så slipper jag gnugga sönder mattan varje gång jag ska använda telefonen utan laddaren inkopplad.

144 Hz, 1 ms, AMOLED HDR display
-Även om det är ett bra tidsfördriv att lägga pusslet som är min nuvarande skärm så imponerar jag hellre spindlarna med 144Hz.

AirTriggers 5 Control System
-så att jag kan sluta komma med bortförklaringar och istället växa som gamer och person... Och kanske slippa höra git gud lika ofta.

GameFX Audio System men också ett hörlursjack(!)
-Så att jag får användning av mina trådade lurar igen och så att jag kan överrösta "Babblarna" och "Paradise hotell" när jag slarvar bort dem.

En hel del alltså...

Medlem

Till pendeltåget jag sprang,
för att avnjuta telefon av rang,
i varje spel det nu säger pang,
även om jag saknar talang.

Medlem

Jag behöver den för Pokemon Go förstås! Bara ROG Phone 5 är snabb nog att kunna fånga världens snabbaste pokemons!

Medlem

När på toaletten jag sitter å spelar mitt spel, frugan tror nått i tarmen är fel. Jag behöver en lur med ett rasande minne, nått som kan stilla min kärastes sinne. Att få ladda mitt spel med en snapdragon prolle, blixtsnabbt besöket på stolen blir klart. Hoppas till helgen min lur har sån fart!

Medlem

Min är lite mer jordnära:

Mitt under spelets gång,
när "naturen ropar",
skulle jag då med en Rog phone,
hela vägen från porslintronen,
mina spelmotståndare sopa!

Medlem

Mina fingrar har helt enkelt blivit för starka och precisa. Min nuvarande telefon hänger inte med när jag lägger ut femtio kort under min tur i Hearthstone, eller när jag kastar ständigt perfekta skruvbollar i Pokémon. Den tolkar mina fingergester som att jag inte hann med allt under min tur eller som att jag missade kastet helt, ibland som en extremt stor miss till och med. Jag behöver en telefon med den allra senaste teknologin som är kapabel att läsa vad mina gamer-fingrar vill göra!

Medlem

Tiden som gamer känns helt klart förbi, då kvällarna här hemma endast spenderas på Wii. Mina barn, jag älskar dem så, men svamphusen i Mario, dit dem endast vill gå. När klockan slagit säng för de små, då de andra sysslorna fortfarande består. Att då känna på sin ficka, och då veta, att vart jag mig än vänder, kan jag alltid ha en Asus ROG Phone 5 i mina händer.

Medlem

Hej med tog phone 5 så kan jag ta min gaming till nästa nivå, som jag så gärna vill men inte har råd med en bra gaming mobilen tog phone 5 är så mycket bättre än den jag har, den jag har har 2 GB ram och 64 GB i minne . Med tog phone 5 kan ha upp till 18 GB ram och upp till 512 GB i minne och så mycket mer saker som är bättre med rog phone 5 än min. En sak rog phone 5 skulle förbättra är när jag spelar med rog phone 5 så kan jag spela men med min mobile som jag har nu så kan jag inte spela, när jag försöker spela är de mer som en bild än ett spel.😅 Så snälla låt mig vinna den bästa gaming mobilen jag har sett

Medlem

Efter som jag inte lyckats lägga vantarna på en PS5a så är jag fast i post-gen med de enorma laddningstiderna det innebär. Jag behöver en ROG Phone 5 så att jag kan spela på den under all den tid som annars bara slösas bort på laddnings skärmar i alla andra spel jag sitter med. Ja, jag behöver alltså något att spela på när jag redan spelar!

GIMME ASUS !

Ä ja skulle ba spela DIABLO immortal så dä ryker om min ASUS phone !

NU Ä DÄ MIN TUR ATT VINNA


signatur

"In To The Void "

Medlem

Inte för mig+ spelar redan på mobilen. Men bara ett spel och det räcker. Spelar det spelet redan för mycket så flera spel har jag inte tid med. 10000 lägger jag mycket hellre på fler spel (ps5 och switch) och fler handkontroller mm. Mobil telefon får jag gratis genom jobbet. Får köpa vilken som för 3500. Så mobil telefonen jag har nu är helt gratis att ringa surfa allt. Pengar jag lägger på ps5 och switch mm istället.

Medlem

Hearthstone funkar utmärkt på en vanlig iPhone. Jag skippar mitt vinnande bidrag till bättre behövande


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

123
Skriv svar