Medlem
Gaminglaptop

Hej!

Är ute och letar efter en gaminglaptop. Har en budget på max 15000 men gärna under det.

Spelar inte överdrivet tunga spel utan håller mig mest till Playstation 4 där. Men funderar på att ändra på det lite. Främst när det gäller multiplayer så datorn får gärna klara av t.ex Battlefield 5 med hyfsat bra FPS.

Har egentligen igen bra koll på vad man ska leta efter så därför tänkte jag slänga ut frågan här om någon har tips eller vet vad jag borde hålla ögonen på?

jbx
Medlem
Skrivet av Thane:

Hej!

Är ute och letar efter en gaminglaptop. Har en budget på max 15000 men gärna under det.

Spelar inte överdrivet tunga spel utan håller mig mest till Playstation 4 där. Men funderar på att ändra på det lite. Främst när det gäller multiplayer så datorn får gärna klara av t.ex Battlefield 5 med hyfsat bra FPS.

Har egentligen igen bra koll på vad man ska leta efter så därför tänkte jag slänga ut frågan här om någon har tips eller vet vad jag borde hålla ögonen på?

Varför just laptop? Stationär kommer ge dig mer prestanda för pengarna. Min erfarenhet av gaming-laptops är att det är dyra, varma, högljudda och ger en medioker spelupplevelse.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av jbx:

Varför just laptop? Stationär kommer ge dig mer prestanda för pengarna. Min erfarenhet av gaming-laptops är att det är dyra, varma, högljudda och ger en medioker spelupplevelse.

Plugg! Annars hade det blivit en stationär

Medlem

Den här kanske...
https://www.elgiganten.se/product/gaming/laptop-gaming/182649...

Tänkvärt...
Bara 2st USB-type A och en type C (kan bli drygt om du vill ha både trådad mus, tangent +koppla ps4-dosan) Fanns visst 3st USB Type A och en USB Type C, vilket är okej för priset.

Verkar högljud också enligt en recension på sidan, kanske värt att kolla upp innan.
Hittade en recension...

Verkar inte mer högljud än många andra laptops. Den har sina för och nackdelar, men för 10k är det nog svårt att hitta något bättre.

Elgiganten är kanske inte bästa sidan att köpa ifrån, sett de även rear ut förra generationens laptop på webhallen, inet och komplett.

Gnällkuk

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Thane:

Plugg! Annars hade det blivit en stationär

Har du funderat på en stationär till spelandet och chromebook (el. liknande) till plugget?

Med din budget har du utrymmet för det.

Om du ska runt med en gamingdator i skolan får du vara beredd på att bära en tung tegelsten samt bara allmänt osmidigt. Sen låter de något så fruktansvärt.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Har du funderat på en stationär till spelandet och chromebook (el. liknande) till plugget?

Med din budget har du utrymmet för det.

Om du ska runt med en gamingdator i skolan får du vara beredd på att bära en tung tegelsten samt bara allmänt osmidigt. Sen låter de något så fruktansvärt.

Detta kan vara en lösning. Med gaming laptops får man acceptera en del kompromisser, som högre vikt och ljudnivå under belastning.

Tex den här om man kan vänta ett tag...
https://www.elgiganten.se/product/gaming/stationar-dator-gami...

Tillsammans med en billgare chromebook för par tusen.

Dock får man ju räkna med skärm, tangentbord och mus i budgeten då om man inte redan har det.

Medlem

Tackar för svaren och tipsen på laptops samt med stationär + chromebook!

1
Skriv svar