PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Kaskar:

Är inte Inet de som lyckats skeppa ut flest enheter?

Ingen aning. I så fall har de fått en sjuhelvetes med bokningar Det var hur som helst inte menat som kritik till Inet, jag gör så gott som samtliga mina elektronik-inköp där. Mest bara sur på mig själv att jag inte garderade.

Medlem

Fick mail idag om att min PS5 SE från Webhallen är på gång. Beställd 2020 05 20.

Medlem
Skrivet av Buckethead35:

Ändå!

När la du beställningen?

23/10
Så jag tycker ändå jag haft lite tur 👍😁

Dex
Medlem
Skrivet av jbeckman:

Fick mail idag om att min PS5 SE från Webhallen är på gång. Beställd 2020 05 20.

Jag beställde en SE från Webhallen 2020-05-17, men inte hört något. Gissar på att man inte skulle valt att hämta i butik. Verkar vara ett annat kösystem där

Medlem
Skrivet av Dex:

Jag beställde en SE från Webhallen 2020-05-17, men inte hört något. Gissar på att man inte skulle valt att hämta i butik. Verkar vara ett annat kösystem där

Aha, så är det nog då. Ja, jag tog hemskick.

Medlem
Skrivet av Dex:

Jag beställde en SE från Webhallen 2020-05-17, men inte hört något. Gissar på att man inte skulle valt att hämta i butik. Verkar vara ett annat kösystem där

Brukar ta 2-3 dar extra innan man får om man hämtar i butik på ett ungefär både på webhallen och media markt

Dex
Medlem
Skrivet av rangman_106:

Brukar ta 2-3 dar extra innan man får om man hämtar i butik på ett ungefär både på webhallen och media markt

Ah ja det är sant. Tar ju liten tid för dom att skicka den till butiken. Tänkte inte på det

tdn
Medlem

Standard Edition ifrån Webhallen, beställd 2020-04-29.

”Beräknat leveransdatum är Fredag 2021-02-19.”

Medlem

Hur ser det ut med digitala edition ifrån MM? Jag har nämligen beställt den 25/9 har inte hört något.

Medlem

Finns det någon "seriös" butik där man kan ställa sig i kö för en PS5:a? Orkar inte hålla koll längre

Skrivet av Hartrobert:

Hur ser det ut med digitala edition ifrån MM? Jag har nämligen beställt den 25/9 har inte hört något.

Beställde min den 27/9, har heller inte hört något. Var förbi i en butik och snackade med en anställd, han sa att jag garanterat skulle få den inom en månad. Det här var för en månad sen 😅. Jag är glad om jag får min till mars eller april vid det här laget....

Medlem
Skrivet av lawi75:

Finns det någon "seriös" butik där man kan ställa sig i kö för en PS5:a? Orkar inte hålla koll längre

Cyberphoto är väl den butiken som fortfarande har en kö. Tror dock att den varit öppen hela tiden så den är förmodligen rätt stor.

Medlem
Skrivet av AgamemnoN:

Cyberphoto är väl den butiken som fortfarande har en kö. Tror dock att den varit öppen hela tiden så den är förmodligen rätt stor.

Tack

Medlem

Ginza:

Beställd SE 1/10 2020
Levererad idag

Har nu fått 3 PS5:or denna veckan. Behöver inte fler, så kommer avboka på webhallen SE, och Dustin SE.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Ginza:

Beställd SE 1/10 2020
Levererad idag

Har nu fått 3 PS5:or denna veckan. Behöver inte fler, så kommer avboka på webhallen SE, och Dustin SE.

Om du har någon av de tre till inköpspris så pma gärna mig.

Medlem

Nog är nog. Avbokade min PS5 från Ginza nu. Är supernöjd med Xbox Series X ändå. Den blir min mainkonsol denna generation. Sony har bränt sitt förtroende. Köper eventuellt PS5 senare om FF7 Remake part 2 blir PS5-exklusiv. Någon annan anledning ser jag inte nu.

Medlem
Skrivet av Mathmage:

Nog är nog. Avbokade min PS5 från Ginza nu. Är supernöjd med Xbox Series X ändå. Den blir min mainkonsol denna generation. Sony har bränt sitt förtroende. Köper eventuellt PS5 senare om FF7 Remake part 2 blir PS5-exklusiv. Någon annan anledning ser jag inte nu.

Gjorde precis likadant, fick tag på en Series X innan jul, blev så positivt överraskad av den att jag ledsnade på att vänta på PS5 så jag avbokade min med, kommer skaffa längre fram när man kan gå in i valfri butik och köpa den.

Skribent

Fick det här frpn Netonnet häromdagen.

"Hej!
Du har valt att bevaka när vi åter kan erbjuda PlayStation 5 via vår e-handel. Intresset för att köpa en PS5:a har varit enormt redan långt innan lanseringen i höstas, och trycket är även fortsättningsvis jättehögt. Samtidigt är tillgången på konsoler starkt begränsad. Vanligtvis genereras ett mail till den som bevakar en produkt på vår sajt. Det här sker via en automatiserad process som är kopplad till när vi får in produkterna till vårt centrallager. På grund av den enorma efterfrågan hinner inte systemet generera ut så många av de här bevakningsmailen innan vi har sålt slut på de konsoler som har kommit in – något som vi förstår skapar ännu mer frustration och besvikelse bland alla er gamers som längtar efter att köpa en egen PS5:a.

För att det inte ska bli orättvist kommer det nu därför inte längre att vara möjligt att få alert via mail om när konsolen kommer in i lager igen. Vi tillämpar först till kvarn-principen, och ber dig därför att ha bevakning på vår sajt och i våra sociala medier om när nästa parti läggs ut till försäljning. Vi beklagar det eventuella besvär som detta betyder för dig.

Vänliga hälsningar

NetOnNet"

Medlem
Skrivet av Mathmage:

Sony har bränt sitt förtroende.

Äsch det är väl inte Sonys fel att de har gjort en mer populär konsol som säljer slut?
ryktet är att Sony sålt mer än MS trots att MS faktiskt går att köpa - Så det är väl den extrema efterfrågan snarare än leveransproblem som gör att den är slut

mvh
Erkänt Playstation fanboy och stolt PS5 ägare

Medlem
Skrivet av Shadee:

Fick det här frpn Netonnet häromdagen.

"Hej!
Du har valt att bevaka när vi åter kan erbjuda PlayStation 5 via vår e-handel. Intresset för att köpa en PS5:a har varit enormt redan långt innan lanseringen i höstas, och trycket är även fortsättningsvis jättehögt. Samtidigt är tillgången på konsoler starkt begränsad. Vanligtvis genereras ett mail till den som bevakar en produkt på vår sajt. Det här sker via en automatiserad process som är kopplad till när vi får in produkterna till vårt centrallager. På grund av den enorma efterfrågan hinner inte systemet generera ut så många av de här bevakningsmailen innan vi har sålt slut på de konsoler som har kommit in – något som vi förstår skapar ännu mer frustration och besvikelse bland alla er gamers som längtar efter att köpa en egen PS5:a.

För att det inte ska bli orättvist kommer det nu därför inte längre att vara möjligt att få alert via mail om när konsolen kommer in i lager igen. Vi tillämpar först till kvarn-principen, och ber dig därför att ha bevakning på vår sajt och i våra sociala medier om när nästa parti läggs ut till försäljning. Vi beklagar det eventuella besvär som detta betyder för dig.

Vänliga hälsningar

NetOnNet"

Så nu får man sitta hela dagarna o trycka F5

Medlem
Skrivet av e3henri:

Äsch det är väl inte Sonys fel att de har gjort en mer populär konsol som säljer slut?
ryktet är att Sony sålt mer än MS trots att MS faktiskt går att köpa - Så det är väl den extrema efterfrågan snarare än leveransproblem som gör att den är slut

mvh
Erkänt Playstation fanboy och stolt PS5 ägare

Här sitter vi och väntar i olika köer, deltar i lotterier och trycker på F5 på flera sidor. Efterfrågan förvånar ingen och minst inte Sony. De har ett enormt ansvar i detta. Som det är just nu så skyller Sony på underleverantörer och på för stor efterfrågan. Det är inte att ta ansvar.

Det är såklart inte bara Sony som är ansvariga. Butiker som Webhallen, Inet, Komplett, Dustin och allt vad de heter har tagit för många bokningar utan att veta om hur mycket de kommer att kunna sälja. Scalpers är ansvariga liksom alla som köper av scalpers.

Medlem

Ni kan ju vara glada att ni inte fick mitt ex. från Elgigantens tävling förra veckan som man fick chansen att köpa. Fick hem det igår och efter 30min från inkoppling var konsolen stendöd. Inte ett ljud/ljus av liv. Kontaktade Playstation supporten idag och skickade in konsolen, kommer ta upp till 4v innan man har den igen.

Blir att vänta ytligare på PS5.
Får se vilket som kommer först, reparations exet. eller ordern från Webhallen...(Den beställdes sent dock, 2020-09-15, dagen innan prissläppet.)

Medlem
Skrivet av Mathmage:

Här sitter vi och väntar i olika köer, deltar i lotterier och trycker på F5 på flera sidor. Efterfrågan förvånar ingen och minst inte Sony. De har ett enormt ansvar i detta. Som det är just nu så skyller Sony på underleverantörer och på för stor efterfrågan. Det är inte att ta ansvar.

Det är såklart inte bara Sony som är ansvariga. Butiker som Webhallen, Inet, Komplett, Dustin och allt vad de heter har tagit för många bokningar utan att veta om hur mycket de kommer att kunna sälja. Scalpers är ansvariga liksom alla som köper av scalpers.

Läs detta så har du förklaringen till varför det inte finns tillräckligt med konsoller och grafikkort:

https://www.tomsguide.com/news/ps5-stock-shortage-explained-heres-why-its-such-a-nightmare

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Läs detta så har du förklaringen till varför det inte finns tillräckligt med konsoller och grafikkort:

https://www.tomsguide.com/news/ps5-stock-shortage-explained-heres-why-its-such-a-nightmare

Det är exakt det där jag menar med att skylla på underleverantörer.

Medlem
Skrivet av Mathmage:

Det är exakt det där jag menar med att skylla på underleverantörer.

Hur tycker du nvidia, sony, ms mfl borde göra då? Starta egna komponent-fabriker?

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Hur tycker du nvidia, sony, ms mfl borde göra då? Starta egna komponent-fabriker?

Det är klart att de inte kan starta egna fabriker bara sådär. Däremot så skulle de kunna ta ansvar för situationen, visa på förståelse för alla som engagerar sig aktivt på något sätt för att få tag på en konsol. Varför inte ha ett eget kösystem? Varför inte be om ursäkt? Varför inte skänka bort något litet spel som ursäkt till alla som köat sedan de annonserat PS5? Finns förmodligen många bättre förslag än vad jag kan hitta på men en liten handling skulle kunna lyfta moralen bland väntande.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Ginza:

Beställd SE 1/10 2020
Levererad idag

Har nu fått 3 PS5:or denna veckan. Behöver inte fler, så kommer avboka på webhallen SE, och Dustin SE.

Om du precis som någon ovan fråga är villig och sälja till inköpspris (eller överlåta köplats) så hojta till!

Medlem

Plötsligt händer det😉 och på en fredag också.
I inkorgen fanns ett oväntat mail

Mitt PS5 SE finns att hämta på Webhallen🤪🎁
Helt galet tog bara nästan 8 månader(1/6 2020)

Sablar vad skönt att slippa trycka ”F5” var o var och varannan dag.

Medlem

SE beställd 4/6 finns nu att hämta hos Webhallen lkpg. Fick mejl nyss det förväntade jag mig verkligen inte!

Medlem
Skrivet av Kemista:

SE beställd 4/6 finns nu att hämta hos Webhallen lkpg. Fick mejl nyss det förväntade jag mig verkligen inte!

Snyggt. De jobbar sig närmre...

Skriv svar