Kingdom Hearts-serien kommer till pc - Exklusivt för Epic Game Store

Medlem
Skrivet av Tassel:

Det var ju otippat att en nyhet rörande egs skulle bemötas av ett politiskt inlägg.

Det är inte ett politiskt inlägg, jag gillar bara inte att ge pengar till ett land som bygger upp för att invadera väst världen med militärmakt. Det är inte politisk, det är omtanke och för världens bästa, vilket som sagt inte är politiskt.

Medlem
Skrivet av Gandir:

Det är inte ett politiskt inlägg, jag gillar bara inte att ge pengar till ett land som bygger upp för att invadera väst världen med militärmakt. Det är inte politisk, det är omtanke och för världens bästa, vilket som sagt inte är politiskt.

Jag förmodar att du inte äger mycket teknisk utrustning alltså?
För i nådens år 2020 så är det svårt att inte "krypa för fötterna av kinesiska pengar".
Och vi i väst har aldrig invanderat och förtryckt några länder enkom för egen vinning?


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Jag förmodar att du inte äger mycket teknisk utrustning alltså?
För i nådens år 2020 så är det svårt att inte "krypa för fötterna av kinesiska pengar".
Och vi i väst har aldrig invanderat och förtryckt några länder enkom för egen vinning?

Jag äger en hel del tekniskutrustning ja, men om jag har ett val att inte köpa från Kina så gör jag det heller inte. Jag köper inte något från helt ägda kineiska företag, eller företag med stort ägaände av Kina. Det går inte komma undan att det görs tillverkning i Kina även om det nu äntligen går åt rätt håll och många företag nu flyttar ut sin tillverkning från Kina.

Men jag kommer aldrig köpa något från Epic, som bygger hela sin existens på Kinesiska pengar.

Västvärlden har genom historien inte varit bättre än något annat land på den biten nej, men vi har nått någon form av civiliserat tänkande även om vi har en lång väg till att gå. Men vi dödar inte längre människor för deras åsikt, vi tillåter inte att man tar organ och säljer på den svarta markanden i från politiska fångar. Kan fortsätta länge men slutar där.

eld
Medlem
Skrivet av Gandir:

Men jag kommer aldrig köpa något från Epic, som bygger hela sin existens på Kinesiska pengar.

De bygger sin existens på fortnite och licensiering av sin motor, vilket hela resten av spelindustrin använder.

Elektronik kommer fortfarande vara fylld med komponenter från kina även om de sätts ihop i ett annat land, går inte att undankomma.

Medlem

Nu har det gått över ett år, fortfarande inget nytt om steam-släpp?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

12
Skriv svar