PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av jocke90s:

Det måste finnas någon som beställt via ginza som hade typ köplats 50-100. Undrar om någon fått sin ps5 som hade köplats 50-150 däromkring?
Mvh

Jag har köplats 20 på ginza, ännu inte fått nått.

Medlem

Hur ser ni er köplats på Ginza? Jag bokade en ”PS5 1:a leverans 2021” i december och jag kan inte se någon köplats. Räknade iskallt med att jag skulle få en PS5 från deras första leverans 2021 men enligt supporten är det ett kösystem och jag kan få min PS5 som tidigast första kvartalet 2021 men inte garanterat.

Ärligt talat börjar jag bli less på att köa och delta i lotterier för att få tag på ett PS5. Fick tag i Xbox Series X på releasedagen. Det sägs att det inte finns några spel till Xbox men med Game Pass har jag mer att spela än jag någonsin haft tidigare. Har inte haft ett Xbox sedan 360. Tror faktiskt inte att jag hade spela PS5 så mycket som jag spelat Xbox Series X om jag hade fått tag i ett PS5 istället. Bryr mig inte det minsta om Spider Man men ser fram emot den förmodligen tidsbegränsade exklusiviteten Final Fantasy VII Remake 2. Kommer det ett Last of us 3 behöver jag också PS5 och det ska bli trevligt att spela mitt ps4-bibliotek på en ny konsol. Önskar nästan att jag kunde säga nej till en PS5. Men det går ju inte haha.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Jag har köplats 20 på ginza, ännu inte fått nått.

Nä fy faan!!!! Tack. Får väl hem och lipa då

Medlem
Skrivet av Mathmage:

Hur ser ni er köplats på Ginza? Jag bokade en ”PS5 1:a leverans 2021” i december och jag kan inte se någon köplats. Räknade iskallt med att jag skulle få en PS5 från deras första leverans 2021 men enligt supporten är det ett kösystem och jag kan få min PS5 som tidigast första kvartalet 2021 men inte garanterat.

Ärligt talat börjar jag bli less på att köa och delta i lotterier för att få tag på ett PS5. Fick tag i Xbox Series X på releasedagen. Det sägs att det inte finns några spel till Xbox men med Game Pass har jag mer att spela än jag någonsin haft tidigare. Har inte haft ett Xbox sedan 360. Tror faktiskt inte att jag hade spela PS5 så mycket som jag spelat Xbox Series X om jag hade fått tag i ett PS5 istället. Bryr mig inte det minsta om Spider Man men ser fram emot den förmodligen tidsbegränsade exklusiviteten Final Fantasy VII Remake 2. Kommer det ett Last of us 3 behöver jag också PS5 och det ska bli trevligt att spela mitt ps4-bibliotek på en ny konsol. Önskar nästan att jag kunde säga nej till en PS5. Men det går ju inte haha.

Du måste fråga deras support om köplats.

Medlem

Komplett.se verkar ha vaknat till liv och justerat mitt leveransdatum ifrån 2mars till 4e feb. Beställde i april -20. Standard Edition.

Medlem
Skrivet av Zalcore:

Komplett.se verkar ha vaknat till liv och justerat mitt leveransdatum ifrån 2mars till 4e feb. Beställde i april -20. Standard Edition.

Se där ja! Förväntas i lager 4e februari för mig med

Medlem
Skrivet av kberg:

Se där ja! Förväntas i lager 4e februari för mig med

När bokade du?

Hejsan! Är det någon som fått info från Dustin? Har egentligen inte bråttom men de skulle va kul med ett datum.

Medlem
Skrivet av Bitrocker:

När bokade du?

23/04/2020 12:18

Så det är på tiden att det börjar hända något

Medlem
Skrivet av kberg:

23/04/2020 12:18

Så det är på tiden att det börjar hända något

Heh, jag bokade två timmar efter dig.

Medlem
Skrivet av Zalcore:

Komplett.se verkar ha vaknat till liv och justerat mitt leveransdatum ifrån 2mars till 4e feb. Beställde i april -20. Standard Edition.

Kul!

Jag bokade 1a Juni, står fortfarande 3e maj för min del, får väl hoppas att det ändras snart med.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Jag bokade PS5 Standard 9/10 och enl. MM kommer jag få tilldelning så fort de får in en leverans som han gissade skulle komma i första veckan av februari.

Medlem
Skrivet av Zalcore:

Komplett.se verkar ha vaknat till liv och justerat mitt leveransdatum ifrån 2mars till 4e feb. Beställde i april -20. Standard Edition.

Bokade DE 16/6, står 3:e mars fortfarande för mig. Mailade supporten om det fanns nått nytt att säga om leveranser, fick ett kortfattat standardsvar typ "det enda vi vet är att vi ska få i Maj".

Medlem
Skrivet av Joajac14:

Jag bokade PS5 Standard 9/10 och enl. MM kommer jag få tilldelning så fort de får in en leverans som han gissade skulle komma i första veckan av februari.

Får hoppas jag också får då kanske, bokade 11/10 SE på MM.

Medlem

Jag har fått en PS5a men lät ändå mina förbokningar vara kvar så att vänner kan utnyttja
Sjukt jag förbokade i april hos Webhallen och har fortfarande inte fått därifrån...

Medlem
Skrivet av Joajac14:

Jag bokade PS5 Standard 9/10 och enl. MM kommer jag få tilldelning så fort de får in en leverans som han gissade skulle komma i första veckan av februari.

Jag mailade med MM idag och de stod fast vid leverans tidigast mars, jag bokade 27/9. Bokade dock en DE. Men förhoppningsvis så är hon felinformerad.

Medlem
Skrivet av Cstaf:

Jag mailade med MM idag och de stod fast vid leverans tidigast mars, jag bokade 27/9. Bokade dock en DE. Men förhoppningsvis så är hon felinformerad.

Amen vaa?? Senast jag pratade med MM i början på januari så sa de att min preliminära tid för leverans var i mitten på februari men att det kunde bli tidigare beroende på leveranser från Sony. Jag bokade DE 4/10. Samt har jag en polare som beställt DE från MM i slutet på september som fått sitt förra veckan...

Känns som det är något jävla lotteri och ingen turordning...

Medlem
Skrivet av Joajac14:

Jag bokade PS5 Standard 9/10 och enl. MM kommer jag få tilldelning så fort de får in en leverans som han gissade skulle komma i första veckan av februari.

Hoppas min SE dyker upp då också, beställde 8/10 från MM.


signatur

" Nothing is true everything is permitted"

Skrivet av duskigamasken:

Amen vaa?? Senast jag pratade med MM i början på januari så sa de att min preliminära tid för leverans var i mitten på februari men att det kunde bli tidigare beroende på leveranser från Sony. Jag bokade DE 4/10. Samt har jag en polare som beställt DE från MM i slutet på september som fått sitt förra veckan...

Känns som det är något jävla lotteri och ingen turordning...

Din kompis som beställde i slutet av september, har du ett datum på det? Beställde själv den 27 september men har inte hört ett ljud änsålänge

Medlem
Skrivet av Joajac14:

Jag bokade PS5 Standard 9/10 och enl. MM kommer jag få tilldelning så fort de får in en leverans som han gissade skulle komma i första veckan av februari.

Skrivet av Cstaf:

Jag mailade med MM idag och de stod fast vid leverans tidigast mars, jag bokade 27/9. Bokade dock en DE. Men förhoppningsvis så är hon felinformerad.

Kan det vara att SE kommer ut snabbare än DE? Hade fått för mig att trenden var tvärtom, att trycket var större på SE och skulle ta längre tid att få.

Medlem

Jag bokade den 25 sept av MM digitala edition. De två gånger jag har pratat med MM så har de igen information och enbart säger att jag kan få det första kvartal inget mer. Ni som har fått datum av MM, hur fick den informationen?

Medlem
Skrivet av Zeraqour:

För info om elgiganten utlottning så är det ett skämt. Beställde 14e och en handkontroll och prata med dem igår som säger att det lämnat deras lager på morgonen och ligger hos bring. Fick på kvällen bekräftelse både ifrån elgiganten och bring att min beställning var påväg. Överlycklig när mailet kommer om att beställningen går att hämta. Står där ivrig och får i handen en liten låda och frågar vad resten är, jag fick min handkontroll men inte mitt ps5. Kundtjänst har nu ingen info mer än det är beräknat o komma imorgon 21e men de kan inte hitta något kollinr eller kan spåra min order. De kan inte säga vart själva ps5 är eller om det har skickats alls. Har säkert fått mitt stulet av personalen som det verkar på elgiganten eller hos bring.

Hur gick det?

Medlem
Skrivet av Joajac14:

Jag bokade PS5 Standard 9/10 och enl. MM kommer jag få tilldelning så fort de får in en leverans som han gissade skulle komma i första veckan av februari.

Min familj bokade Standard edition från MediaMarkt samma dag som du, åt mig dvs.

Jag fyller 30 år på lördag och får det nämligen som kombinerad julklapp och 30-årspresent.

Hade verkligen velat ha den innan min födelsedag, men hoppas på att jag får den första veckan av februari som du skriver <3

Har fått hem en extra handkontroll enbart och är väldigt sugen på att spela på PS5, särskilt eftersom mitt lanserings-PS4 sjunger på sista versen nu.

Medlem
Skrivet av Zalcore:

Komplett.se verkar ha vaknat till liv och justerat mitt leveransdatum ifrån 2mars till 4e feb. Beställde i april -20. Standard Edition.

Härligt att höra!:)
Hoppas mitt ändras med snart, fortfarande 3maj för mig

Medlem

Bokade PS5 på Ginza 4/12 -20. Fick svar idag att jag är på köplats 391 av 515. Hur många brukar de få in vid varje leveranstillfälle tror ni?

Medlem
Skrivet av Joajac14:

Jag bokade PS5 Standard 9/10 och enl. MM kommer jag få tilldelning så fort de får in en leverans som han gissade skulle komma i första veckan av februari.

Sjukt bra nyheter! Jag bokade 8/10! 😁

När och var kan man köpa ett xbox series x?


signatur

Go home and be a family man!

Medlem
Skrivet av Mathmage:

Bokade PS5 på Ginza 4/12 -20. Fick svar idag att jag är på köplats 391 av 515. Hur många brukar de få in vid varje leveranstillfälle tror ni?

Tror inte de har fått nån leverans alls. Jag har köplats 20 och inte fått nått

Medlem
Skrivet av Digital_Lifestyle:

När och var kan man köpa ett xbox series x?

Precis nu, på Netonnet. Fick mail för 2 minuter sedan om att det finns på lager.

Medlem
Skrivet av k1ssk1ss:

Precis nu, på Netonnet. Fick mail för 2 minuter sedan om att det finns på lager.

Slut.

Tänkte boka en till.

Skriv svar