Cyberpunk 2077:s 1.1-patch nu ute till alla format

Medlem

Roadmappen säger att jag ska spela på PS5 2022, så då respekterar jag det. Det var ändå vad jag räknat med från början.

Förhoppningsvis har min PS5 kommit då.

Medlem

För mig krashar det fortfarande hos första ripperdoc, när man ska få implantatet i ögat. Känns inte som min konfig är direkt superunik (PC, Ryzen 5 1600, GTX1080, 32 GB) men något är det som sabbar skiten, för alla andra verkar ju få det att fungera någorlunda i alla fall. Jag har ju inte problem med några andra games så kan nog utesluta att det är något som är trasigt med hårdvaran.

Ger fan upp nu. Prövar igen om ett par år.

Medlem

Kör på PC. Rejäl prestandaförbättring för raytracing och överlag mycket mindre grafikproblem. Kör max på allt, och gjorde det innan patchen. Märker stor skillnad nu. Har dock inte sett något av gameplay förbättringar men antar att det kommer med framtida DLC.


signatur

"Kebab?"

Medlem
Skrivet av justabit:

För mig krashar det fortfarande hos första ripperdoc, när man ska få implantatet i ögat. Känns inte som min konfig är direkt superunik (PC, Ryzen 5 1600, GTX1080, 32 GB) men något är det som sabbar skiten, för alla andra verkar ju få det att fungera någorlunda i alla fall. Jag har ju inte problem med några andra games så kan nog utesluta att det är något som är trasigt med hårdvaran.

Ger fan upp nu. Prövar igen om ett par år.

Ditt problem är troligtvis AMD. Det, om jag minns rätt, har även CDPR gått ut med och AMD försöker t.om hjälpa dom att rätta till problemen.


signatur

"Kebab?"

Medlem
Skrivet av BadMF69:

Kör på PC. Rejäl prestandaförbättring för raytracing och överlag mycket mindre grafikproblem. Kör max på allt, och gjorde det innan patchen. Märker stor skillnad nu. Har dock inte sett något av gameplay förbättringar men antar att det kommer med framtida DLC.

Skrivet av BadMF69:

Ditt problem är troligtvis AMD. Det, om jag minns rätt, har även CDPR gått ut med och AMD försöker t.om hjälpa dom att rätta till problemen.

Kanske inte AMD per se, men kanske den änden av segmentet. Kan även vara beroende på Nvidia-drivrutin. Jag fick krascher med 461.33 (inte bara i cyberpunk), men inga problem med 461.09 (innan 1.1 vill säga). Nu har jag förvisso en fetare rigg, men det är fortfarande AMD och Nvidia.

Medlem

Man kan ju tycka att när ett spel går "guld" så är spelet klart inte halvdant o trasigt vid release. Nu ska man som konsolspelare vänta 1år extra på att spela?

Trevligt! Men jag väntar med min andra spel genomgång tills jag fått mitt 3080 kort 😤


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av korvmos:

Spännande, låter skumt att det varit så dålig prestanda med din hårdvara. Kör 3700X + 2080 och dippar nästan aldrig under 60 med samma inställningar som du.

Kör du preset RT medium eller har du också manuellt aktiverat RT reflections? Den inställningen gjorde rätt rejäl prestandaskillnad för mig.

Det var också väldigt inkonsekvent - var bara i vissa områden i innerstan (Japantown är ytterligare ett bra exempel) som prestandan verkligen störtdök. I alla andra områden låg jag stabilt på 60. Det gjorde att jag inte ville dra ner inställningarna för mycket heller, det fungerade ju bra förutom i just de områdena.

DLSS var också lite intressant att leka med, fick *väldigt* olika resultat med olika inställningar där. Nu fungerar det dock bra, så jag orkar inte göra fler ordentliga jämförelser.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av nils45:

Måste tacka alla ni som test-spelar spelet åt oss som inte köpt det än, ni gör ett jätte bra jobb. Ett mer komplett och billigare spel i slutändan, vad kan gå fel :).

Terve Nisse och varsågod. Det bjuder jag på. Nästa gång sänder jag dock en räkning.
/Poss o kraaem: C
________________________________________________________________

Har lirat CyberPunk 2077 idag efter att patch 1.1 installerats och tyvärr har spelet kraschat 2 gånger. Tidigare brukar det ske ca 1 gång i timmen så jag brukar använda quick save väldigt ofta var 5-10 minut och brukar starta om spelet efter 50 minuter för att undvika dessa krascher men ibland glömmer jag. Annars stör jag mig personligen inte så mycket på buggar i spel och CyberPunk 2077 är så pass roligt att jag kör på utan att vänta på kommande stora patchar. Det är just den otroligt välskrivna olika storys som suger tag i mig. Många coola uppdrag att utföra o lösa mysterier i. Sedan är Night City otroligt häftigt designad med tusentals detaljer att skåda. Även grafiken är riktigt vass även om jag bara kör i low & medium mestadels @ 1080p.

Sedan har körkänslan växt lite grann för mig. Tyckte den var kass i början men sedan finns det ju bilar som funkar helt ok att köra omkring i. Dock inte motorcyklarna som är absolut bedrövliga med noll tyngd o känsla. Den första bilen man äger suger ju donkey balls att ratta runt i men finns ju andra att köpa eller stjäla som är betydligt skönare.

Skulle ge spelet en 4.5 av 5. Eller 9.5 av 10 i betyg.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Sedan har körkänslan växt lite grann för mig. Tyckte den var kass i början men sedan finns det ju bilar som funkar helt ok att köra omkring i. Dock inte motorcyklarna som är absolut bedrövliga med noll tyngd o känsla. Den första bilen man äger suger ju donkey balls att ratta runt i men finns ju andra att köpa eller stjäla som är betydligt skönare.

This. Verkligen - det finns många bilar som personligen känns totalt värdelösa att köra, men också en del som faktiskt känns klart godkänt att ratta runt i.
Nomad-versionerna av bilarna är jag själv klart svag för. Minns när jag försökte köra offroad med en stadsbil, det gick... sådär.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av deezel:

Kanske inte AMD per se, men kanske den änden av segmentet. Kan även vara beroende på Nvidia-drivrutin. Jag fick krascher med 461.33 (inte bara i cyberpunk), men inga problem med 461.09 (innan 1.1 vill säga). Nu har jag förvisso en fetare rigg, men det är fortfarande AMD och Nvidia.

Japp, jag håller med.


signatur

"Kebab?"

Medlem

Nu vill jag inte vara den som är den Men jag har väldigt svårt att förstå dom som har en PC rigg och har problem med spelet. Det är ju i så fall hårdvaran det är fel på. Har spelat CP2077 sedan dag 1 och visst, jag har stött på en del glitchar men spelet har aldrig kraschat eller liknande. Har inte heller stött på buggar som vissa på YouTube visar upp. Detta är inget försvar mot ett alldeles för tidigt släpp av spel. Jag tror dock att CDPR kommer att fixa spelet och dom kommer att ge oss en uppföljare som heter duga Dom har garanterat lärt sig något av den här release sörjan.


signatur

"Kebab?"

Medlem

Tja, jag har en rätt ok rigg, men nog händer det spännande grejjer ibland. Som dessa två ^^ Men det finns så klart buggar och buggar. De CTD jag haft har varit kass nvidia driver (461.33 beta) och sedan nu då med 1.1. Är dock fundersam på om det var afterburner som var orsaken (hade dock ingen överklockning satt). Det har inte hänt efter att jag stängt ner det.

Blev påkörd av en Delamain här (i ett av uppdragen som rör dem). Flög några hundra meter upp i luften och var ganska övertygad om att jag skulle dö när jag väl kom ner igen, men icke

Detta är väl en klassiker vid detta laget. Verkar som många inte åkt på det innan 1.1, men det har jag gjort några ggr ^^

amd 5950x och nvidia 3090.

Det kommer ta CDPR flera år att patcha spelet i den här takten.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

På PS5 är inte cyberpunk så pjåkigt. Hade ca 7 crasher under de 100 timmarna jag spelade. Upptäckte inga störiga buggar. Något trashitem som inte gick att loota var den mest störiga buggen.

Jag hoppas på förbättringar i AI och mer content.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Jag älskar "jag ser inga/lite buggar, detta spel är världens bästa"(För att inte tala om FZ recension, hört talas om kritiskt sinnelag vid recensioner, basic stuff 101). Se Crowbcats smärtsamt sakliga kritik, utan ett enda talat ord från honom(han använder bara videojämförelser):

https://youtu.be/omyoJ7onNrg

Vänta något år på "enhanced edition" eller vad de väljer att kalla det. AI värdig 2000-talet och måhända lite mer möjligheter att påverka händelser i spelet(ja, jag har plöjt liret själv), nu är det en enkelriktad narrativ shooter, med typ "ja eller ja, du är dum men fortfarande ja"-på frågor i spelet. Titta på deras aktie, skratta(eller tyck synd om aktieägarna) och hoppas de lär sig något.

PS. Marknadsföring när den är som vidrigast är det vi kan lära oss och svagsinta recensenter som köper hypen fullt ut DS.


signatur

"All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det kommer ta CDPR flera år att patcha spelet i den här takten.

Visst inte jätte många patchar med mera, men sedan får man tänka på att utvecklarna även dom haft en längre jul/nyårs ledighet till runt 7-10 januari tyckte jag sett i några av deras videos.

Och tar man det i beaktning så är det inte många dagar jobb för denna patch.

Sedan är det väll det Corona som gör sitt med hemma kontor med mera.

Medlem
Skrivet av Autotragisk:

Jag älskar "jag ser inga/lite buggar, detta spel är världens bästa"(För att inte tala om FZ recension, hört talas om kritiskt sinnelag vid recensioner, basic stuff 101).

Man får väl väga det mot alla människor som blundar för spelets ofantliga styrkor och säger att det är sämsta spelet någonsin. 0/10
De finns. Och de är tusentals som röstat så på Metacritic.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det kommer ta CDPR flera år att patcha spelet i den här takten.

Äsch, låt de stackars arbetarna ha lite julledigt innan du börjar mäta deras arbetspass med tumstock! Var inte deras fel att CDPR ledningen valde att rollspela som corpos och släppa spelet i det skiktet. Hade de lyssnat mer på sina anställda så hade vi nog haft kvar lite förtroende för de som styr kosan nere i Polen.
Förstår klart att din kommentar inte var menad så men jag har väldigt stor sympati för de som gör själva spelet som gick från "mordhot pga att spelet blev försenat" till "mordhot pga att spelet släpptes för tidigt" typ + en XXL backlash tsunami :I

Ska bli spännande och se hur mkt patcherna kommer fixa spelet. Det kom ju en del patcher innan jul men detta var ju den första "stora" patchen men antar att den som ska komma om några veckor är inriktad på ännu grövre problem (om jag antar rätt då vill säga).

Förutom hotfixarna och de mindre patcher som adresserar enstaka större problem så tycker jag de ska ta ett rejält tag och lägga krut på de större patcharna, kanske t.o.m "fixa" spelet innan de ens adresserar saker som t.ex AI:n och de magiska konstaplarna.
Vill gärna spela detta spelet men känner som Jocke att hellre vänta en längre period och se om man känner för att hoppa in när de första DLC plåstren kommer!
Förbokade inte och precis som med i princip alla AAA spel så väntade jag några veckor innan jag ens tänkte tanken på att köpa så har klart inte samma aggressiva besvikelse som många andra, vilket hjälper lite när jag väl köper spelet år 2077

Medlem

Ett buggfritt Cyberpunk skulle vara trist, jag har vant mig, och skulle sakna det, om alla knasigheter försvann

Medlem

Nu har inte jag spelat så speciellt mycket, men jag har faktiskt inte sett några buggar i Stadia-versionen sen den släpptes. Iaf inte mer än vad man gör i vilket som helst spel.

//LD

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Kanske kör spelet lite igen när poliserna inte teleportar längre och lite ai för npc's bakom ratten.

Tror aldrig dom kommer fixa det tyvärr..

Medlem
Skrivet av Kris:

På PS5 är inte cyberpunk så pjåkigt. Hade ca 7 crasher under de 100 timmarna jag spelade. Upptäckte inga störiga buggar. Något trashitem som inte gick att loota var den mest störiga buggen.

Jag hoppas på förbättringar i AI och mer content.

Jag tänkte börja spela spelet på PS5 om några veckor. Din upplevelse låter rätt lovande. Jag gar dock hört andra som det kraschat för betydligt mer frekvent. Xbox series S/X verkar vara betydligt mer srabilt pä det sättet, men å andra inte ga lika stabil bilduppdatering.

Har du testat spelet på PS5 efter 1.10?

Medlem

Är det över huvud taget möjligt för dom att förbättra spelets ai?

Medlem
Skrivet av deezel:

Blev påkörd av en Delamain här (i ett av uppdragen som rör dem). Flög några hundra meter upp i luften och var ganska övertygad om att jag skulle dö när jag väl kom ner igen, men icke
https://i.ibb.co/TYQg9Zz/20210119213121-1.jpg

amd 5950x och nvidia 3090.

Man tar ingen fall damage när man sitter på hoj....
Det är säkert en ful fix för att man ska kunna köra runt på hoj överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av Popski:

Jag tänkte börja spela spelet på PS5 om några veckor. Din upplevelse låter rätt lovande. Jag gar dock hört andra som det kraschat för betydligt mer frekvent. Xbox series S/X verkar vara betydligt mer srabilt pä det sättet, men å andra inte ga lika stabil bilduppdatering.

Har du testat spelet på PS5 efter 1.10?

Jag har inte spelat det sedan 28/12. Klarade ut spelet och tog alla trophies på 100 timmar sen hoppade jag över på Valhalla.
Som sagt det enda som var lite störigt var de fåtal krascher som inträffade. Samtidigt hände det bara när jag körde bil så då sparade jag alltid ofta. Några störiga buggar hade jag inte. Erfarenheterna är som sagt olika.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Evilof:

Man får väl väga det mot alla människor som blundar för spelets ofantliga styrkor och säger att det är sämsta spelet någonsin. 0/10
De finns. Och de är tusentals som röstat så på Metacritic.

Jag hyser lika stor respekt för dem som ger spelet 0 som de som ger 10 (om man ska tänka metacritic), samma binära tänkande. Spelet är halvfärdigt, det är så smärtsamt tydligt och jag vet inte hur mycket folk ska behöva läsa artiklar med riktiga källor om hur utvecklingen gick till. Det kommer ta år för de rika polska barndomsvännerna att bygga upp sitt varumärke igen(för att inte säga aktievärdet).
Samtidigt kommer de ha nya unga(lågavlönade) naiva och idealistiska programmerare att bränna ut och anlita marknadsförare för att sälja lögner(med feta löner självklart). Kommer nog böcker om spektaklet inom något år eller två. Lider mest med dem som antagligen gav blod svett och tårar i sitt arbete och ändå tvingas se ledningen släppa det när det uppenbart inte var klart, fy fan.

Som jag skrev ovan, Crowbcat ger den klockrena titeln "overpromise, sell, underdeliver".


signatur

"All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain

Medlem
Skrivet av Autotragisk:

Jag hyser lika stor respekt för dem som ger spelet 0 som de som ger 10 (om man ska tänka metacritic), samma binära tänkande. Spelet är halvfärdigt, det är så smärtsamt tydligt och jag vet inte hur mycket folk ska behöva läsa artiklar med riktiga källor om hur utvecklingen gick till. Det kommer ta år för de rika polska barndomsvännerna att bygga upp sitt varumärke igen(för att inte säga aktievärdet).
Samtidigt kommer de ha nya unga(lågavlönade) naiva och idealistiska programmerare att bränna ut och anlita marknadsförare för att sälja lögner(med feta löner självklart). Kommer nog böcker om spektaklet inom något år eller två. Lider mest med dem som antagligen gav blod svett och tårar i sitt arbete och ändå tvingas se ledningen släppa det när det uppenbart inte var klart, fy fan.

Som jag skrev ovan, Crowbcat ger den klockrena titeln "overpromise, sell, underdeliver".

Håller med, när polska myndigheter går in för att säkerhetställa kvalitén och se till att CDPR gör sitt jobb rätt med "hot" om 10% av årlig inkomst i böter så förstår man att det finns problem med produkten vare sig folk tycker där finns styrkor i det eller ej.

När folk tar sig 40 minuter och verkligen kollar på crowbcats video, så är positiva argument omöjliga att skapa underlag för, det är enbart kognitiv bias bredvid objektiv fakta.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Skippar nog detta helt, är lite rädd att man kommer sitta och leta fel även när det är"färdig patchat".

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Här är roadmap:en

https://static.cdprojektred.com/cms.cdprojektred.com/crystal-...

I videon sa han att där kommer en patch inom 10 dagar (1.1) följd av en stor uppdatering ”in the following weeks”, så i princip soon™️

Den där roadmapen är ju dock väldigt vag, och inte helt fullständig (1.01, 1.02 och 1.03 saknas om inte annat) - så det känns inte omöjligt att ex. 1.11 kan komma att existera. Med tanke på hur utvecklings- och releaseprocessen sett ut för spelet är det inte direkt omöjligt med förseningar eller komplikationer heller.

EDIT: Precis som jag misstänkte.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

123
Skriv svar