The Medium slår rekord i antal systemkravsnivåer

Robot
The Medium slår rekord i antal systemkravsnivåer

Det gäller att vara bäst på något.

#the-medium


Medlem

1. Jäklar vad höga krav.

2. Kvalitet före kvantitet, samtliga krav är ju räknade på 30 FPS? Tack men nej tack!

Medlem

Tror detta blir en flopp dessvärre, men tiden får visa.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Jag som såg fram emot detta... tydligen använder utvecklarna den gamla ursäkten att det är mer "cinematiskt" med 30 fps. Trodde vi hade kommit ifrån de här dumheterna vid det här laget.

Medlem

Vem drar skämtet om "Medium"-inställningar?

Gen
Medlem

Kul med många inställningar men 30fps som target i rekommendationer hör inte hemma på PC plattformen. Tycker det är självklart att rekommendationerna reflekterar inställningar som ger 60fps.

dyb
Medlem

kommer spelet vara låst till 30fps på PC kanske?

NuZ
Testpilot
Skrivet av dyb:

kommer spelet vara låst till 30fps på PC kanske?

Varför skulle det vara det?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

dyb
Medlem
Skrivet av NuZ:

Varför skulle det vara det?

man får ju en sån känsla baserat på att dom bara visar vad som krävs för 30 fps, men jag hoppas jag har fel

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av r4v3nl0rd:

Vem drar skämtet om "Medium"-inställningar?

Sån missad chans!


signatur
NuZ
Testpilot
Skrivet av dyb:

man får ju en sån känsla baserat på att dom bara visar vad som krävs för 30 fps, men jag hoppas jag har fel

Lär ju vara det absolut lägsta vad folk tycker är ok?! Själv är ju 60fps det man vill ha men tycker det är bra dock att de listar kraven mot fps. Steget över lär ju då vara 60fps på det som är steget innan.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot
Skrivet av Fletchett:

Jag som såg fram emot detta... tydligen använder utvecklarna den gamla ursäkten att det är mer "cinematiskt" med 30 fps. Trodde vi hade kommit ifrån de här dumheterna vid det här laget.

Tror konsolversionen inte har med systemkraven att göra dock Den är väl 4K/30


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av miffot:

Tror detta blir en flopp dessvärre, men tiden får visa.

Skrivet av Fletchett:

Jag som såg fram emot detta... tydligen använder utvecklarna den gamla ursäkten att det är mer "cinematiskt" med 30 fps. Trodde vi hade kommit ifrån de här dumheterna vid det här laget.

Spelet ser bra ut.
Floppar det på PC så är det för att spelet är låst till äckliga 30 fps.

Medlem
Skrivet av dyb:

man får ju en sån känsla baserat på att dom bara visar vad som krävs för 30 fps, men jag hoppas jag har fel

Ett 2060?

Medlem

Det är väl inte låst till 30 fps?? Bara att som av någon outgrundlig anledning väljer det som mål.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Vem drar skämtet om "Medium"-inställningar?

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Sån missad chans!

Båda "Medium Presets" har ju en ljusare färg i typsnittet. Antingen så har jag missat något eller så tog dom chansen.

Medlem

Härligt att se att spel kräver allt mer hårdvara.

Spel som medium har mycket att vinna på nytänkande och möjligheter kraftfullare hårdvara ger.

Medlem

Gillar att se att fler och fler rekommenderar ssd

Hoppas att de snart helt överger hdd
Hdd stoppar utvecklingen något enormt i dagens spel.

Har man inte en ssd idag och ska spela nya spel så vet jag inte vad fan man håller på med

Medlem

Bilden påminner om 90-tals äventyrsspel med förrenderade bakgrunder.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Tror konsolversionen inte har med systemkraven att göra dock Den är väl 4K/30

Nej visst, dock tittar vi på systemkraven så siktar de ju uppenbarligen på 30 fps oavsett plattform.

Och det kan bli problem, även om det inte är låst till 30. Tänker tillbaka på The Evil Within 2 som nästan var omöjligt att köra i någonting högre än 30 fps. Visst gick det, men vartenda fps över 30 krävde löjlig hårdvara för att nå... Just då för att spelet var optimerat med 30 fps i tankarna.

De använde också ursäkten att det var "filmiskt" att ha det så. 🙄

Gnällkuk

Herregud, 2021 och man rekommenderar 30fps på pc. Jag känner mig typ kränkt!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

NuZ
Testpilot
Skrivet av Fletchett:

Nej visst, dock tittar vi på systemkraven så siktar de ju uppenbarligen på 30 fps oavsett plattform.

Och det kan bli problem, även om det inte är låst till 30. Tänker tillbaka på The Evil Within 2 som nästan var omöjligt att köra i någonting högre än 30 fps. Visst gick det, men vartenda fps över 30 krävde löjlig hårdvara för att nå... Just då för att spelet var optimerat med 30 fps i tankarna.

De använde också ursäkten att det var "filmiskt" att ha det så. 🙄

Jo sant men bilden på kommentaren var ju om hur är det på konsol?! De siktar på 4K/30. Sen är det ju bara att skala uppåt. Det som står för 1440 lär ju klara 60fps i 1080 etc?! Spelet renderar ju 2 världar samtidigt så kanske därför det kräver sin hårdvara

Skrivet av trickeh2k:

Herregud, 2021 och man rekommenderar 30fps på pc. Jag känner mig typ kränkt!

Aj då


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

"The specifications all target 30 fps gameplay, but Bloober Team confirmed that an option to unlock framerates will be available in the graphics menu."'

https://www.pcgamer.com/bloober-team-reveals-the-medium-syste...

Annat vore lite konstigt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Vilka inställningar kör de på XSX tro? En snabb googling ger bara att de kör Raytracing.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Hullken:

Vilka inställningar kör de på XSX tro? En snabb googling ger bara att de kör Raytracing.

Nått likvärdigt med Medium lär jag väl tro. Ska väl vara 4k dynamiskt iaf och ray tracing


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Alltså ett RTX 3080 och en 9700k för att få 4k 30fps låter lite väl i saftigaste laget. Optimeringen kan ju inte vara den bästa i sådant fall, eller tycker de själva att deras spel är vackrare än spel som Horizon Zero Dawn, Death Stranding, Cyberpunk 2077 osv???

Medlem
Skrivet av Potatisbullen:

Alltså ett RTX 3080 och en 9700k för att få 4k 30fps låter lite väl i saftigaste laget. Optimeringen kan ju inte vara den bästa i sådant fall, eller tycker de själva att deras spel är vackrare än spel som Horizon Zero Dawn, Death Stranding, Cyberpunk 2077 osv???

Spelet renderar 2 spel samtidigt, därför det är så krävande

Medlem

Skum bild och om som nån sa det kommer gå att köra fps unlocked varför har man inte med det i bilden, känns ju lite dumt på pc.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Om jag ska agera medium här så säger jag att spelet kommer bli ett "meh", ytterligare ett Blair Witch typ. Jag hoppas givetvis att jag har fel.

Avstängd

Den absoluta majoriteten kommer köra i 30fps. Man styr ju inte kameran själv. Det är fasta kameravinklar och ibland följer kameran efter i korridorer etc. Av vad man sett i videor.

12
Skriv svar