Nya hörlurar (BeyerDynamic DT-770 Pro?) + mic Audio Technica 2020 AT USB+ / Røde NT USB

Medlem
Nya hörlurar (BeyerDynamic DT-770 Pro?) + mic Audio Technica 2020 AT USB+ / Røde NT USB

Hej!

Jag har bestämt mig för att göra mig av med mina Corsair Void Pro som är alldeles för stora för mig även på minsta inställningen (och ingen har någonsin anklagat mig för att ha ett litet huvud) och efter lite stötande och blötande (googlande och jämförelser) har jag nu kommit fram till BeyerDynamic DT-770 Pro 80 ohm

Jag var först inne på att skaffa ett bra gamingheadset och eventuellt ett trådlöst sådant men mickvaliteten verkar bli lidande med sådana om man inte betalar guld och gröna skogar.

Finns det någon anledning att jag inte borde gå med dessa hörlurar utan med någon annan lösning?

Då jag streamar på Twitch tänkte jag att det kunde vara värt att investera i en bättre mic för förbättra helhetsupplevelsen

Micen jag är inne på i nuläget är Audio Technica 2020 AT USB+ eftersom jag kommer låta mitt moderkort, Asus Prime Z370-A II, driva micen så struntar jag i en goXLR-lösning som verkar bli betydligt dyrare.

Funderar även på en Røde NT USB, av det jag googlat med jämförelser och så är jag fullständigt övertygad om att oavsett vad jag bestämmer mig för så kommer det bli betydligt bättre än min nuvarande kvalitet på streamen.

Jag tycker att micen har inte varit hundra med mitt nuvarande headset så är förhoppningsfull att en separat miclösning kommer höja kvaliteten på mina streams en del

Enligt Google verkar AT2020 vara det bättre alternativet men jag är nyfiken på att se om någon här har inputs på det som kan få mig att gå mot det danska alternativet istället

Min totala budget för hörlurar + mic ligger runt 2500-3000kr

Gott nytt!
Mordo

1
Skriv svar