PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Obetrix:

Man blir ju lite nyfiken på vad dessa uppdateringar innebär. Har något avbokat? Är leverans på gång? Är det någon slags rutinmässig "refresh"-grej som egentligen inte betyder någonting?

Tror det handlar om avbokningar. Eller jag hoppas det iaf 😄säkerligen många som fått sina ordrar från andra handlare och sedan avbokat från komplett. Vore intressant å se om någon annan komplettare verkligen fått en uppdatering på sin order.

Beställde min PS5 17/09/2020

Medlem

Chattade med EG precis.
Mitt kommer packas på måndag som det ser ut nu.
Knep min PS5-disc på e.m. den 19:e, runt 14:00

Medlem
Skrivet av Obetrix:

Alla vi som bokat från Komplett...

https://i.redd.it/ssmmkswy5xn01.jpg

Förlåt😂 men skratta högt!

Medlem
Skrivet av MartaaN:

Beställde PS5 på MediaMarkt dem 17 Oktober 2020, står även avbrutet hos Klarna för mig 😐

Beställde Xbox Series X 10 November, den står fortfarande som reserverad.

Återkom gärna med vad MediaMarkt svarar, känner mig lite orolig här med, även om ja vet att jag är låååångt ner i förbokningslistorna.

Så har det stått för mig ett bra tag så mailade dom för ett tag sen och fick svar för typ en vecka sen och det stod så här:

Hej Peter,

Vi ber om ursäkt för det sena svaret, detta beror på hög arbetsbelastning och vi arbetar hårt för att komma ikapp.

Det är inget att oroa sig över då det stod så ett tag pga av att vi håller på att justera alla fakturor som var fel.

Har du några frågor eller funderingar? Återkom gärna till oss så hjälper vi dig så gott vi kan.

Ha en fortsatt trevlig dag och välkommen åter!

Med vänlig hälsning,

Linda
MediaMarkt Kundservice

Medlem

Kan hända att de som bor i lite större städer får sin leverans tidigare från EG, vilket kan förklara varför vissa redan fått mejl, medan andra inte. Bor själv i en mindre håla (i Småland) och har inte fått någon info än så länge. Det digitala kvittot säger dock:

"1 POSTALEXPRESS Leveranssätt: Express Postal Services : 20.12.07
19. nov, kl. 12:34 - Postal Services : 20.12.07"

Så antar att det skickas på måndag.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Inte nog med att man går och väntar på meddelande från Bring/EG, väntar också på uppdatering av min order på Series X som skickades från Webhallen igår. Paketet ser ut som att det har fastnat på terminalen i Örebro


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem
Skrivet av Obetrix:

Alla vi som bokat från Komplett...

https://i.redd.it/ssmmkswy5xn01.jpg

Bokade också från Komplett. Har de totalt tappat bollen på PS5?

Medlem
Skrivet av matt76:

Kan hända att de som bor i lite större städer får sin leverans tidigare från EG, vilket kan förklara varför vissa redan fått mejl, medan andra inte. Bor själv i en mindre håla (i Småland) och har inte fått någon info än så länge. Det digitala kvittot säger dock:

"1 POSTALEXPRESS Leveranssätt: Express Postal Services : 20.12.07
19. nov, kl. 12:34 - Postal Services : 20.12.07"

Så antar att det skickas på måndag.

Bor i Malmö, knep en disc version med expressfrakt den 19: vid 13 tiden.
Still nothing...

Medlem

Är det bara jag som knappt vågar kolla mina orderstatusar av rädsla att man ska råka trycka på AVBOKA knappen av misstag?
Både webhallen och Inet har ju en sådan knapp direkt på ordern och man får hoppas att man åtminstone får upp en konfirmeringsruta.

Nu hoppas jag att den tråden snart börjar handla om att det rör sig i Webhallen/Inet köerna istället för folk som försöker övertolka orderstatus från EG Hoppas ni får era på Måndag.

Medlem

Jag chattade precis med supporten och när jag spårar min leverans på deras hemsida med unika ID:et så står det postal services 20-12-08 och jag trodde att min ps5 skulle komma då, men supporten menar att den kommer att packas då och komma samma vecka eller veckan därefter. Jag beställde en digital och fick min bekräftelse vid 12.05 men på elgiganten står det 12:20. Jag har inte fått någon meddelande från Bring än så jag antar att han på supporten har rätt eller inte haha.

Medlem

@matt76

Tror faktiskt mer på när. Bor i Sthlm och hade iofs en sen beställning den 19:e. Inget mail. Mitt packas på mån.

Medlem

Pratade precis med El-giganten då min orderbekräftelse på en disc-version från 13.39 den 19/11 fortfarande står helt still som "Reserverad" och jag inte hade hört något. Han sa att jag kunde vänta mig en hemleverans från Bring (då jag tog express hemleverans) nu på måndag. Så även vi som köpte efter kl 13 den 19e på Elgiganten verkar få våra inom kort.

Jag har nog aldrig önskat att en helg ska vara över så mycket som jag gör just nu!

Medlem
Skrivet av Deekar:

Så har det stått för mig ett bra tag så mailade dom för ett tag sen och fick svar för typ en vecka sen och det stod så här:

Hej Peter,

Vi ber om ursäkt för det sena svaret, detta beror på hög arbetsbelastning och vi arbetar hårt för att komma ikapp.

Det är inget att oroa sig över då det stod så ett tag pga av att vi håller på att justera alla fakturor som var fel.

Har du några frågor eller funderingar? Återkom gärna till oss så hjälper vi dig så gott vi kan.

Ha en fortsatt trevlig dag och välkommen åter!

Med vänlig hälsning,

Linda
MediaMarkt Kundservice

Då kan man sitta lugnt i båten då. Tack för infon! 🙂

Medlem

Nu fick jag också 12:något standard edition

Medlem

Blir trött på Webhallen. Stod 2h i telefon kö och har fortfarande inget klart svar på varför jag inte fått min PS5 trots att jag vet att andra som bokat efter mig har fått sitt, tydligen har ingen tilldelats till mig?

Frågade om det var Klarna som kunde vara problemet men fick bara svaret att när min finns redo får jag en länk till betalningen, självfallet frågar jag då om de har konsoler hemma, men det kunde han inte svara på.

Medlem

Skrev vid release att det inte skulle bli någon PS5 i år men lyckades beställa en SE vid 12:19 på EG ändå. Med tanke på hur hårt de gått åt känns det ändå jävligt bra och nu börjar det närma sig. Inte fått någon info från Bring ännu men jag lever med tro!

Medlem

Några Dustin Homies här? Har ni fått/hört något senaste veckan?

Medlem

Beställde 12.03 19e på EG. Står som reserverad fortfarande. For your info

Medlem
Skrivet av matt76:

Kan hända att de som bor i lite större städer får sin leverans tidigare från EG, vilket kan förklara varför vissa redan fått mejl, medan andra inte. Bor själv i en mindre håla (i Småland) och har inte fått någon info än så länge.

Jag fick mail inatt och jag bor i en stad med 50k invånare så tror inte det spelar någon roll 🙂

Medlem

50K invånare är väl ändå rätt så stort i Svenska mått mätt (minst topp 50 i Sverige utifrån befolkningsantal). Det är Jämförelsevis fem gånger fler invånare än lilla byn jag bor i . Beror väl troligtvis på en kombination av när ordern beställdes (som Gregerory påpekade) och vilken EG som sköter leveransen i regionen (vilket hänger ihop med vart man bor).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Bo0oga:

Beställde 12.03 19e på EG. Står som reserverad fortfarande. For your info

Beställde ett par hörlorar från dem under blackfriday helgen och har fortfarande inte fått någon info om att de blivit skickade och de står fortfarande som "reserverade" tog gratisfrakten även på dem (men fick ett mail igår att de snart skulle skickas via bring).

Min ps5 från 201119 har de inte skickat nån info alls än. Beställde 12.17 standard edition. Råkade bli ekonomifrakt där också i all hets tyvärr.

Medlem

Satan! Blev ingen Series X till helgen som det verkar. Den står kvar på terminalen. Hade hoppats få den idag men de är nog översvämmade på Postnord.


signatur

Gen X Casual Gamer

Det kanske är så att personalen på Elgigantens centrallager sitter och fredagsfikar nu och läser i denna tråd. Sen sätter de igång och packar igen och väljer ordning helt på måfå för att hålla uppe spänningen här.

Medlem

Hämtade ut min idag, den är ruskigt stor asså!

Bokade 8 oktober 2019, ringde webbis förra fredagen och frågade hur det låg till. Vi kollade upp klarna hpp grejen och jag fick en länk under samtalet, slutförde den och de sa att den kommer lagom till mitten nästa vecka.

Veckan kom, men ordern låg kvar som "mottagen" så jag ringde i onsdags morse igen. Då försäkrade de mig att den var påväg bara att den inte skickats än. Samtalet läggs på och kort efter ser jag att ordern behandlades och skickades senare iväg.

Så idag ca 10.30 fick jag ett sms om att jag hade paket att hämta ut! Har nog aldrig ätit klart maten så fort som ja höll på med just då..

Medlem
Skrivet av e3henri:

Är det bara jag som knappt vågar kolla mina orderstatusar av rädsla att man ska råka trycka på AVBOKA knappen av misstag?
Både webhallen och Inet har ju en sådan knapp direkt på ordern och man får hoppas att man åtminstone får upp en konfirmeringsruta.

Nu hoppas jag att den tråden snart börjar handla om att det rör sig i Webhallen/Inet köerna istället för folk som försöker övertolka orderstatus från EG Hoppas ni får era på Måndag.

Beställt: 20/6
Butik: Inet
Leverans: Okänd

Är det bara jag upplever att hos Inet händer ingenting, just nu?! Ingen info utskickad sedan lanseringen.

Medlem
Skrivet av MagnaWolf:

Satan! Blev ingen Series X till helgen som det verkar. Den står kvar på terminalen. Hade hoppats få den idag men de är nog översvämmade på Postnord.

Mirakel kan ske! Plingade till i Postnordappen och den finns att hämta nu. Helgen är räddad!


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem
Skrivet av MagnaWolf:

Mirakel kan ske! Plingade till i Postnordappen och den finns att hämta nu. Helgen är räddad!

Man ska aldrig ge upp hoppet 😄 Ha så kul i helgen då! 🙂

Medlem

Är det någon som upplever problem med HDR på ps5?
Jag upplever väldigt dassigt när jag spelat ghost of thushima nu.

Någon som har bra inställnings tips för LG OLED?
Sitter på en 55C7.

Medlem
Skrivet av TOOB:

Beställt: 20/6
Butik: Inet
Leverans: Okänd

Är det bara jag upplever att hos Inet händer ingenting, just nu?! Ingen info utskickad sedan lanseringen.

Helt tyst för tillfället tyvärr. Fått 2st mail totalt efter lanseringem båda med lite information. Beställde med disk 2020-06-11.

Skrivet av ma4num:

Är det någon som upplever problem med HDR på ps5?
Jag upplever väldigt dassigt när jag spelat ghost of thushima nu.

Någon som har bra inställnings tips för LG OLED?
Sitter på en 55C7.

Det här är ju tråden för oss som inte fått någon konsol ännu. Testa den andra tråden istället!

Skriv svar