PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Whatamada:

Det var mitt stora nöje, alltid kul att hjälpa till
Fast kaffe och bulle säger jag inte nej till

Haha! Det är bara att PM:a mig. Jag håller mitt löfte!

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Jag valde också Swish direkt. Mitt köp gick igenom 08.07

Samma för mig, 8:07. Plingade till att NetOnNet tog UC-upplysning på mig massa gånger när jag försökte med faktura tills jag testade swish..

Fy fan, det här räknade man inte med. Happy hunting till er andra.

Medlem
netonnet

Ahhh.. funkade inte för mig inatt men gjorde det för en polare konstigt nog. Gick det så snabbt? !
Missade nu på morgonen också tydligen.

Någon som bor i gbg och köpte 2 om man får? Inboxa så bjuder jag på lunch och betalar det ena!

MVH,
Sebastian

Medlem
Skrivet av Rikky:

Fulaste konsolen någonsin!!!

Vad gör du i denna tråden ens? Bara för att skapa tjafs? Trams!

Medlem
Skrivet av b0ne:

Ett fel har uppstått! Vi ber om ursäkt för det inträffade och ber dig försöka igen. Om felet kvarstår ber vi dig kontakta vår kundservice på telefonnummer: 033-488488.

Missade ännu en ps5a......... snart ger jag upp

Kl 09 på Elgiganten. Du hinner med både kaffe och frulle innan dess. Vi på FZ supportar dig!

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Haha! Det är bara att PM:a mig. Jag håller mitt löfte!

Omnomnom!
Bara en varning, jag är en sån som tar både två koppar och två bullar

Medlem

Norpade en på netonnet nyss, men bekräftelsemailet säger "playstation 5. Förväntat datum: ej bestämt."

Någon som själv lyckades med netonnet och kan intyga?

Medlem

Kammade hem en extra DualSense kontroll nyss också via Amazon. 749kr! Inte sett billigare än. Man vill inte gå miste om en extra kontroll inför julhandeln. När alla familjer köper upp 4st var till sina barn.

Medlem
Skrivet av Whatamada:

Omnomnom!
Bara en varning, jag är en sån som tar både två koppar och två bullar

Two cups one bun

Medlem

Snubblade också in på NetOnNet och satte morgonkaffet i halsen när det stod att PS5:an gick att boka.
Hur ser det ut för er andra som lyckades haffa en där nu på morgonkvisten? Jag fick ett mejl där det tråkigt nog står "Förväntat datum: Ej bestämt" och "Idag har vi inget exakt leveransdatum på produkterna du beställt".

Pengar har dragits från mitt konto dock..

Medlem

Jag fick från netonnet:
Ordern kommer att levereras under perioden 2020-12-08 – 2020-12-15

Medlem
Skrivet av Whatamada:

Omnomnom!
Bara en varning, jag är en sån som tar både två koppar och två bullar

Bli inte greedy nu. Jag sa EN kaffe och EN kanelbulle!

...eller det kanske jag inte sa?

Medlem
Skrivet av Marandea:

Norpade en på netonnet nyss, men bekräftelsemailet säger "playstation 5. Förväntat datum: ej bestämt."

Någon som själv lyckades med netonnet och kan intyga?

Yes. Står "Förväntat datum: 2020-12-08" i mitt mejl.

Inaktiv
Skrivet av Fatmajk:

Yes. Står "Förväntat datum: 2020-12-08" i mitt mejl.

samma här!

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Bli inte greedy nu. Jag sa EN kaffe och EN kanelbulle!

Jag ska försöka skärpa till mig och vara mitt bästa jag....inga garantier xD

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Yes. Står "Förväntat datum: 2020-12-08" i mitt mejl.

Skrivet av anon_327736:

samma här!

Och samma här!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Sitter och väntar på att min ska komma till mitt postombud 😁

Medlem

druckit otaligt många koppar kaffe nu på en halvtimma, i väntan på att elgiganten öppnar sin bokning. får hoppas att jag inte skakar för mycket och missar att trycka på köp-knappen.

Medlem
Skrivet av Anwest:

Satt och F5:ade Netonnet på måfå och såg att det gick att boka med preliminärt datum 8 december, och rodde hem en bokning till polaren (brevbärare, han har inte möjlighet att vara redo de få minutrar det fungerar). Jäklar vilken puls man fick, och så sjukt skönt att han verkar få en maskin också innan jul! Åh, lättnaden!

Jag respekterar dig!
/F.d. brevbärare

Medlem

Lyckades också knipa en på netonnet med förväntad leverans 2020-12-08. Håller tummarna för att alla här får tag på en snart!


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

Gick in 08:25 på Elgiganten och sedan denna tråden. Borde valt NN istället

Medlem
Skrivet av EaglesADEPT:

Sitter och väntar på att min ska komma till mitt postombud 😁

Samma här, både en digital och en med skivläsare... De är nära nu!

Medlem

Men vafalls, har fått felmeddelande från netonnet sedan man kunde boka och testade igen bara för sakens skull 08:39 (ps5an har legat i korgen sedan 08:05) , och nu gick köpet igenom! Men har inte fått något mail än, så vågar inte hoppas för mycket.

Edit: Fick mail nu från kundtjänst att de inte vet när de kan leverera min order, så misstänker att den kom för sent. Skall testa elgiganten nu kl 09


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Skrivet av mkfscrambler:

https://www.power.se/gaming/konsol/playstation-5/p-1077687/
Släpper den för köp kl 10:00 kanske en sida många "missar".... Själv fick jag en på netonnet nu! Lycka till allihopa!

Tack för tipset! Någon som vet om den här butiken är legit? Aldrig hört om den förut.

Medlem
Skrivet av benkebengt1337:

Tack för tipset! Någon som vet om den här butiken är legit? Aldrig hört om den förut.

Det är före detta Expert har jag för mig så det är en legitim butik

Medlem
Skrivet av benkebengt1337:

Tack för tipset! Någon som vet om den här butiken är legit? Aldrig hört om den förut.

Den är absolut legit. Tror det är gamla Expert eller något om jag inte minns helt fel?

edit: kan också förtydliga att jag handlat därifrån själv

Medlem

Tio minuter. Är ni redo?

Medlem

7


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av benkebengt1337:

Tack för tipset! Någon som vet om den här butiken är legit? Aldrig hört om den förut.

Köpt mycket spel och annat därifrån. Inga problems.

Medlem

Väldigt märkliga frame drops på Series X. Men som jag har uppfattat det så har Microsoft haft problem med att få ut devkits för Series X|S i tid (förmodligen för att de valde full RDNA 2-arkitektur medan Sony hittade på en egen lösning för vissa funktioner), så vi lär se en hel del spel som är dåligt optimerade på X|S under den närmaste tiden. Samma märkliga prestanda såg man i DMC, där Series X presterade bättre i allt, förutom 120 FPS där PS5 hade ett övertag. Så antingen är det en fråga om optimering, eller så valde Mark Cerny helt enkelt en bättre väg.

Skriv svar