PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av McRobert:

Någon som fått sin ps5 skickad ifrån Elgiganten?
Tänker att den lär knappast komma i tid om de skickar iväg alla imorgon

Underskatta aldrig PostNord. Med lite tur har du den till midsommar........ dvs om du fick den bra chauffören annars julen 2021. 😉

Medlem
Skrivet av McRobert:

Någon som fått sin ps5 skickad ifrån Elgiganten?
Tänker att den lär knappast komma i tid om de skickar iväg alla imorgon

Båda mina polare som köpt via Elgiganten fick spårningsnummer för ungefär en timma sedan.

Medlem
Skrivet av The Groke:

Båda mina polare som köpt via Elgiganten fick spårningsnummer för ungefär en timma sedan.

Lyxigt!

Medlem
Skrivet av McRobert:

Någon som fått sin ps5 skickad ifrån Elgiganten?
Tänker att den lär knappast komma i tid om de skickar iväg alla imorgon

Skrivet av EYEtriforce:

Min är inte skickad, dock så bokade jag express leverans så kanske att dom avvaktar tills imorgon pga detta ?

De skickade en dag innan när det gällde XSX, då kom Xboxet en dag efter release.

Gällande standard och expressleverans gör det ingen skillnad på releasegods. Så välj alltid standard..

Medlem
Skrivet av PS5mannen:

Ingen som fått sin ps5 skickad ifrån Cdon idag??

Fick svar från dom idag att dom får inte skicka ut konsolerna förrän dagen före, så dom kommer packas och skickas imorgon.

Medlem
Skrivet av McRobert:

Någon som fått sin ps5 skickad ifrån Elgiganten?
Tänker att den lär knappast komma i tid om de skickar iväg alla imorgon

Jag chattade med Elgiganten för 1 h sedan. Dom säger att min är skickad men att bing inte hunnit skicka något spår id än

Medlem

Lite nyfiken på hur det kommer att bli på torsdag när man ska hämta/köpa sin PS5 på Webhallen i stan. Jag är ledig och lämnar barnen i skolan cirka 8:00, sen kör jag nog in till stan och ställer mig i den förmodade kön tills butiken öppnar 10:00. Tycker Webhallen har varit lite vaga i sin information kring fysisk utlämning men då de hävdar att de är coronaanpassade så lär det ta längre tid per kund än vanligt tänker jag.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Robbin90:

Jag chattade med Elgiganten för 1 h sedan. Dom säger att min är skickad men att bing inte hunnit skicka något spår id än

Hoppas på samma för mig
Tack för informationen

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Tja!

Har svarat flera andra i tråden. För mig står det 3e maj och jag bokade 17/9. Inte hört om någon som beställt från Komplett som får på launch.

3e maj, har twittrat de och det är lika tyst som en Ring of death

Medlem
Skrivet av Bitrocker:

3e maj, har twittrat de och det är lika tyst som en Ring of death

Från Komplett alltså:
Bokade en med läsare 12/6 en digital 11/8. Båda står som leverans 3/5 2021. Tragiskt som fan.

Medlem
Skrivet av Anwest:

Lite nyfiken på hur det kommer att bli på torsdag när man ska hämta/köpa sin PS5 på Webhallen i stan. Jag är ledig och lämnar barnen i skolan cirka 8:00, sen kör jag nog in till stan och ställer mig i den förmodade kön tills butiken öppnar 10:00. Tycker Webhallen har varit lite vaga i sin information kring fysisk utlämning men då de hävdar att de är coronaanpassade så lär det ta längre tid per kund än vanligt tänker jag.

Jag ska också hämta fysiskt i butik. Jag gissar att dom kommer göra som Systembolaget gör vid högt tryck, låta folk köa utanför och släppa in så många som reglerna tillåter antar jag. Jag hämtar nog upp min på lunchenrasten, och slipper kanske den första rushen och "efter-jobbet"-rushen. Man kan ju drömma iaf!

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Jag ska också hämta fysiskt i butik. Jag gissar att dom kommer göra som Systembolaget gör vid högt tryck, låta folk köa utanför och släppa in så många som reglerna tillåter antar jag. Jag hämtar nog upp min på lunchenrasten, och slipper kanske den första rushen och "efter-jobbet"-rushen. Man kan ju drömma iaf!

Som jag blev påmind om här i tråden så brukar man få ett mail om när ens vara är redo för uthämtning. Antingen får alla det imorgon efter stängning, som de brukar göra, eller så får man det under dagen på torsdag. Om alla får mail imorgon undrar jag också hur det kommer gå till.

Medlem
Skrivet av Anwest:

Lite nyfiken på hur det kommer att bli på torsdag när man ska hämta/köpa sin PS5 på Webhallen i stan. Jag är ledig och lämnar barnen i skolan cirka 8:00, sen kör jag nog in till stan och ställer mig i den förmodade kön tills butiken öppnar 10:00. Tycker Webhallen har varit lite vaga i sin information kring fysisk utlämning men då de hävdar att de är coronaanpassade så lär det ta längre tid per kund än vanligt tänker jag.

Lite vaga? ganska ingenting har kommit från dem på den punkten

fue
Medlem

Kan man gå till elgiganten och skaffa xbox series x med all access redan nu oavsett de har konsolen hemma?

Medlem
Skrivet av Robbin90:

Jag chattade med Elgiganten för 1 h sedan. Dom säger att min är skickad men att bing inte hunnit skicka något spår id än

Undra hur pålitligt det där från kundtjänsten egentligen är, tyckte samma rapporter kom inför Series X releasen förra veckan. Kundtjänsten hävdade att konsollerna skulle levereras på release-dagen och att Bring hade så mycket att göra att spårinfo inte kunde skickas ut, i efterhand visade det sig att spårinformationen egentligen kom när den skulle och att Elgiganten inte alls hade skickat paketen innan. Jag fick spårinfo från Bring på release-dagens morgon då den paketerats, inte förrän på kvällen kom den till Brings terminal och dagen efter release kunde jag hämta paketet.

Inför denna release kommer jag ha låga förväntingar på att Elgiganten/Bring lyckas leverera i tid.

Medlem

Någon som har fått bekräftällse från Dustin gällande lanseringen?

Medlem

Nej, har en bokning där också men de skrev på sin facebook-sida nått i stil med "svårt att få exakt leveransinfo, vi återkommer så fort vi vet mer"

Medlem

Någon som fått någon information utskickad från CDON alls, utöver om man aktivt tagit kontakt med kundtjänst? Tänker på tilldelning inför release. Alla andra har i stort sett gett någon indikation, men CDON har varit knäpptysta hela vägen.

Medlem
Skrivet av ligu:

Undra hur pålitligt det där från kundtjänsten egentligen är, tyckte samma rapporter kom inför Series X releasen förra veckan. Kundtjänsten hävdade att konsollerna skulle levereras på release-dagen och att Bring hade så mycket att göra att spårinfo inte kunde skickas ut, i efterhand visade det sig att spårinformationen egentligen kom när den skulle och att Elgiganten inte alls hade skickat paketen innan. Jag fick spårinfo från Bring på release-dagens morgon då den paketerats, inte förrän på kvällen kom den till Brings terminal och dagen efter release kunde jag hämta paketet.

Inför denna release kommer jag ha låga förväntingar på att Elgiganten/Bring lyckas leverera i tid.

Kanske stämmer. Inte fått något Mail än iaf..

Medlem
Skrivet av Xasthure:

Någon som fått någon information utskickad från CDON alls, utöver om man aktivt tagit kontakt med kundtjänst? Tänker på tilldelning inför release. Alla andra har i stort sett gett någon indikation, men CDON har varit knäpptysta hela vägen.

CDON skickade min Series X ganska tidigt på morgonen dagen innan den släpptes (9 november). Kunde hämta konsolen dagen efter runt kl 12 på närmsta ICA, alltså på releasedagen. I övrigt knäpptyst från dem, mailade en gång och försäkrade mig om jag skulle få en. Sköter de sig även denna gång skickar de din PS5:a imorgon bitti.

Har alltid kunnat lita på CDON!

Medlem
Skrivet av fue:

Kan man gå till elgiganten och skaffa xbox series x med all access redan nu oavsett de har konsolen hemma?

Alltså... menar du att du ska ställa dig i kö...? För du kan ju inte skaffa en ”oavsett de har konsollen hemma”..?

fue
Medlem
Skrivet av majep:

Alltså... menar du att du ska ställa dig i kö...? För du kan ju inte skaffa en ”oavsett de har konsollen hemma”..?

Läste på reddit att det fungerar att göra så i USA. Undrade därför att man bara kunde skaffa all access bara om konsolen var hemma i lager

Medlem
Skrivet av fue:

Kan man gå till elgiganten och skaffa xbox series x med all access redan nu oavsett de har konsolen hemma?

Det går alldeles utmärkt det!

Jag gjorde det i förmiddags och får min leverans den 8 januari till butiken. Klappat och klart!


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av Kecka:

Vilken har man störst chans på tro med EGs nya batch? Standard eller Digital 🤔

Jag skulle personligen satsat på standard då det hittills funnits betydligt färre DE.

Medlem
Skrivet av mtnordh:

Det går alldeles utmärkt det!

Jag gjorde det i förmiddags och får min leverans den 8 januari till butiken. Klappat och klart!

Hur är uppsägningstiden? Kan man köra på det i t.ex. bara en månad?

Medlem

När beställde du? Beställde själv 20 september och ska få mitt första kvartalet 2021. Beställde från mediamarkt

Medlem

Är det någon som handlat från Mediamarkt som hört något?

Medlem
Skrivet av nicbex:

Är det någon som handlat från Mediamarkt som hört något?

Undrar också det här. Fick ett mail den 5 november från Mediamarkt som bekräftade att jag skulle få mitt PS5 på releasedagen. Har dock inte fått ett mail idag om att min order har skickats. Kommer den komma på torsdag om den skickas imorgon? Man får hoppas, antar jag.

fue
Medlem
Skrivet av Slayman:

Hur är uppsägningstiden? Kan man köra på det i t.ex. bara en månad?

Du signar upp dig på 24 månader. Se det som en delbetalning. Så du kan inte säga upp det direkt.

Medlem
Skriv svar