PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Inaktiv
Skrivet av caretaker:

bokade båda den digitala och den med cd läsare då jag inte bestämt vilken modell jag skulle köpa beställde även game and watch super mario men den ligger kvar. ska ringa dem nu och kolla vad som hänt men de sa till min vän som råkat ut för samma sak att de kan inget göra och att det är han själv som har avbokat.

Berätta gärna hur det gått, får du rätt på de ringer jag med dem.

Medlem
Skrivet av anon_327736:

Nu kan jag bara prata för mig själv men jag hade 1 ps5 bokad som blev avbeställd.

Råder alla som har fått sin Playstation 5 avbokad att ringa Webhallens kundtjänst 08 - 673 60 00
uppge erat ordernummer och förklara vad som hänt och att ni vet att flera har råkat ut för samma sak.

om det visar sig att det är ett systemfel så kommer det att åtgärdas och beställningarna aktiveras igen.

Lycka till

Medlem

Bokade med läsare den 10/6 hos webhallen och den har inte avbokats.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Bokade med läsare den 10/6 hos webhallen och den har inte avbokats.

Jag bokade i maj och min är inte avbokad ännu, också disc

Medlem

Är det så att Webhallen kanske har beslutat att de som lagt in orders på flera ps5 basenheter som avsikt att sälja vidare har blivit makulerade ? Bara en tanke... Är det så att ni som fått avbokade har haft fler än en konsol på order?

Inaktiv
Skrivet av kalleman77:

Är det så att Webhallen kanske har beslutat att de som lagt in orders på flera ps5 basenheter som avsikt att sälja vidare har blivit makulerade ? Bara en tanke... Är det så att ni som fått avbokade har haft fler än en konsol på order?

Nope, hade enbart 1 bokad

Medlem
Skrivet av kalleman77:

Är det så att Webhallen kanske har beslutat att de som lagt in orders på flera ps5 basenheter som avsikt att sälja vidare har blivit makulerade ? Bara en tanke... Är det så att ni som fått avbokade har haft fler än en konsol på order?

jag hade en på varje modell men det ska inte vara orsaken, flera som bara beställt en modell som blivit avbokade.

Medlem

Är det någon som beställt på komplett som fått bekräftelse att dom får konsolen på release alls eller har dom skickat alla konsoler till Webhallen?


signatur

Crack the liars smile.

Medlem
Skrivet av durra:

Är det någon som beställt på komplett som fått bekräftelse att dom får konsolen på release alls eller har dom skickat alla konsoler till Webhallen?

Det där är ju en intressant tanke faktiskt. Jag har inte hört nån som bokat via komplett som fått ett positivt besked, och med tanke på uppgifterna om att rekordmånga bokat via Webhallen är det väl inte helt otänkbart ändå...

Medlem
Skrivet av Foppa82:

Det där är ju en intressant tanke faktiskt. Jag har inte hört nån som bokat via komplett som fått ett positivt besked, och med tanke på uppgifterna om att rekordmånga bokat via Webhallen är det väl inte helt otänkbart ändå...

Fast å andra sidan har väl ingen av oss som bokat på webhallen heller fått något positivt besked?


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av anon_327736:

Berätta gärna hur det gått, får du rätt på de ringer jag med dem.

Tycker du ska ringa eller maila dem då de kanske gör en större utredning om det är fler som kontaktat dem.

Medlem
Skrivet av N_micke:

Fast å andra sidan har väl ingen av oss som bokat på webhallen heller fått något positivt besked?

Fast det är väl ändå folk i den här tråden som har fått positiva besked från Webhallen är det någon från komplett som har fått det för jag bokade min 23/04/2020 11:36.


signatur

Crack the liars smile.

Medlem
Skrivet av Liquidedust:

Gör ni mig orolig med, min ligger visserligen kvar som Mottagen men man vill inte att ens beställning ska försvinna . . . . . .

Blev riktigt orolig när jag läste inlägget, min ligger fortfarande som aktiv, får man fråga vad WH säger att anledningen är
att ordern är makulerad.

Medlem

Kanske är folk som redan har skrivit detta, men på CDON så finns det nu en artikel upplagd som heter "PS5 - Release in february" som man kan då boka. Den "normala" PS5 artikeln så kan man endast välja bevaka. Riktigt surt att behöva vänta så länge

Medlem
Skrivet av durra:

Fast det är väl ändå folk i den här tråden som har fått positiva besked från Webhallen är det någon från komplett som har fått det för jag bokade min 23/04/2020 11:36.

Det va en i playstation sverige facebook grupp som hade beställt 22 april ps5 disc och han la ut bild där komplett hade skickat mail att han med störst sanolikhet får november/december. Har du fått mail där ifrån för jag fick också därifrån att jag inte får digital edition och jag bokade då nån dag efter det hade i juni

Medlem
Skrivet av stesva:

Blev riktigt orolig när jag läste inlägget, min ligger fortfarande som aktiv, får man fråga vad WH säger att anledningen är
att ordern är makulerad.

WH säger bara att det är jag själv som har avbokat och att de inte kan aktivera bokningen då det är en stor efterfråga och beställning stopp. jag svara desto större anledning till att jag inte skulle avbeställa då det är en stor efterfråga.
när jag nämnde att fler har blivit drabbade för samma sak sa de att de ska undersöka vad som kan ha hänt.

Inaktiv
Skrivet av caretaker:

WH säger bara att det är jag själv som har avbokat och att de inte kan aktivera bokningen då det är en stor efterfråga och beställning stopp. jag svara desto större anledning till att jag inte skulle avbeställa då det är en stor efterfråga.
när jag nämnde att fler har blivit drabbade för samma sak sa de att de ska undersöka vad som kan ha hänt.

Yepp, tar och ringer dem strax!

Medlem

Pratade med Webhallen återigen nyligen. Undrade när det där mailet ska komma ut till alla som förbokat. Dom har lovat att det ska vara på gång när som helst i över en veckas tid. Nu fick jag till svar att det kommer idag eller imorgon. Vet inte om jag ska tro på det........

Medlem
Skrivet av Moonglow:

Pratade med Webhallen återigen nyligen. Undrade när det där mailet ska komma ut till alla som förbokat. Dom har lovat att det ska vara på gång när som helst i över en veckas tid. Nu fick jag till svar att det kommer idag eller imorgon. Vet inte om jag ska tro på det........

Tack för info, mejlet ifråga var det gällande PS5 eller XSX? Eller bägge?

Medlem
Skrivet av AlfaBlommaN:

Tack för info, mejlet ifråga var det gällande PS5 eller XSX? Eller bägge?

Det ska gälla både PS5 och XSX.

Inaktiv
Skrivet av Moonglow:

Pratade med Webhallen återigen nyligen. Undrade när det där mailet ska komma ut till alla som förbokat. Dom har lovat att det ska vara på gång när som helst i över en veckas tid. Nu fick jag till svar att det kommer idag eller imorgon. Vet inte om jag ska tro på det........

Tack för info

Medlem
Skrivet av Moonglow:

Pratade med Webhallen återigen nyligen. Undrade när det där mailet ska komma ut till alla som förbokat. Dom har lovat att det ska vara på gång när som helst i över en veckas tid. Nu fick jag till svar att det kommer idag eller imorgon. Vet inte om jag ska tro på det........

Tack för info, har försökt jaga Webhallen ordentligt det senaste. Då får vi se om det trillar något mail i inboxen under veckan.
Skriver här om jag får något

Medlem

Men alltså, vad hjälper ett forcerat Mail från Webhallen? Har dom inga säkra siffror att tillgå, så kommer ju inte informationen göra nån gladare?

Någon typ av osäkerhet finns det, annars hade dom ju redan gått ut med info, så svårt är det ju inte att skicka ett Mail.

Det har ju cirkulerat uppgifter att Sony ska flygfrakts runt konsoler i sista stund....

Så även om ÅF i Sverige får en siffra på tillgång idag, så är det ju ändå en viss osäkerhet i om det kommer funka..

Hade jag själv varit ÅF hade jag inte vågat lova någonting innan prylarna stod på pall i mitt lager...

Medlem
Skrivet av whoo:

Men alltså, vad hjälper ett forcerat Mail från Webhallen? Har dom inga säkra siffror att tillgå, så kommer ju inte informationen göra nån gladare?

Någon typ av osäkerhet finns det, annars hade dom ju redan gått ut med info, så svårt är det ju inte att skicka ett Mail.

Det har ju cirkulerat uppgifter att Sony ska flygfrakts runt konsoler i sista stund....

Så även om ÅF i Sverige får en siffra på tillgång idag, så är det ju ändå en viss osäkerhet i om det kommer funka..

Hade jag själv varit ÅF hade jag inte vågat lova någonting innan prylarna stod på pall i mitt lager...

All information är bra även om det inte finns något att informera. Bättre att gå ut i ett mail och säga det dom vet för tillfället än att alla ska ringa och maila till supportern med samma frågor dagligen.

Medlem
Skrivet av Moonglow:

All information är bra även om det inte finns något att informera. Bättre att gå ut i ett mail och säga det dom vet för tillfället än att alla ska ringa och maila till supportern med samma frågor dagligen.

Håller inte med, inget blir bättre av att ringa/maila och tjata, varför ställa frågor som de ändå inte kan svara på, när mer info finns så får vi den.

Medlem
Skrivet av laban005:

Håller inte med, inget blir bättre av att ringa/maila och tjata, varför ställa frågor som de ändå inte kan svara på, när mer info finns så får vi den.

Jag säger ju det, istället för att alla ska höra av sig till dom hela tiden så kan dom väl gå ut med till alla som förbokat att "vi vet inget mer för tillfället och återkommer när vi har mer att berätta"

Medlem
Skrivet av Moonglow:

All information är bra även om det inte finns något att informera. Bättre att gå ut i ett mail och säga det dom vet för tillfället än att alla ska ringa och maila till supportern med samma frågor dagligen.

Håller med till 100%. "Hej kära kund, i dagsläget har vi inte fått veta exakt antal som gör att vi inte kan garantera att du kommer få din beställning på utlovat datum eller inte, när vi vet vilket antal vi får i första leveransen så hör vi av oss på direkten angående om antalet räckte till din förbokning eller inte, tack på förhud"

Hur svårt är det att berätta vad som händer?

Med ett sånt meddelande så skickar det budskapet till mig som kund att jag ska vänta, dom hör av sig när dom vet, och dessutom en logiskt förklarning som får mig att hamna i ett avvaktande/inväntande läge istället för "jag är på jakt på informations läget" och nej jag tar inte förgivet att företag tänker så automatiskt "om vi inte hört av oss så betyder det att vi inte vet" ne det argumentet håller INTE.

Det är kundservice ABC. Bättre att säga "jag vet inte, jag hör av mig så fort jag vet" än att inte säga något, då föder man beteendet som att folk spam mailar och ringer varje dag för att dom vill veta.

Jag har personligen 100% respekt för att detta i-lands problem skapar känslor hos folk. Är man en passionerad gamer så är en ny konsoll en MAFFIG händelse som händer max var 5e år. Låt oss nördar få vara nördar och ha våra nördiga känslor okey ?
Jag kommer fnittra som en liten pojk på 5år när jag öppnar min PS5a var så säkra på det!

Medlem
Skrivet av Moonglow:

Jag säger ju det, istället för att alla ska höra av sig till dom hela tiden så kan dom väl gå ut med till alla som förbokat att "vi vet inget mer för tillfället och återkommer när vi har mer att berätta"

Skrivet av EYEtriforce:

Håller med till 100%. "Hej kära kund, i dagsläget har vi inte fått veta exakt antal som gör att vi inte kan garantera att du kommer få din beställning på utlovat datum eller inte, när vi vet vilket antal vi får i första leveransen så hör vi av oss på direkten angående om antalet räckte till din förbokning eller inte, tack på förhud"

Hur svårt är det att berätta vad som händer?

Med ett sånt meddelande så skickar det budskapet till mig som kund att jag ska vänta, dom hör av sig när dom vet, och dessutom en logiskt förklarning som får mig att hamna i ett avvaktande/inväntande läge istället för "jag är på jakt på informations läget" och nej jag tar inte förgivet att företag tänker så automatiskt "om vi inte hört av oss så betyder det att vi inte vet" ne det argumentet håller INTE.

Det är kundservice ABC. Bättre att säga "jag vet inte, jag hör av mig så fort jag vet" än att inte säga något, då föder man beteendet som att folk spam mailar och ringer varje dag för att dom vill veta.

Jag har personligen 100% respekt för att detta i-lands problem skapar känslor hos folk. Är man en passionerad gamer så är en ny konsoll en MAFFIG händelse som händer max var 5e år. Låt oss nördar få vara nördar och ha våra nördiga känslor okey ?
Jag kommer fnittra som en liten pojk på 5år när jag öppnar min PS5a var så säkra på det!

Det står klart och tydligt på deras hemsida "När vi får reda på hur stor tilldelning vi får till release så går vi ut med mer information till alla som beställt"

Webhallen är en stor återförsäljare av alla konsoler, och de krigar nog enda in i det sista för att komma över så många konsoler de bara kan. De får inte informationen snabbare av Sony bara för att 200 pers om dagen ringer in och härjar, tror ni det själva eller vad är det frågan om?

"Hur svårt är det att berätta vad som händer?"

Det kan jag svara på åt dig.
De väntar på svar från Sony hur stor tilldelning av konsoler de får.
Nöjd?

Sitt ner i båten, herregud.

Medlem

"När vi får reda på hur stor tilldelning vi får till release så går vi ut med mer information till alla som beställt" Den meningen har dom lagt till i den ordinarie produkttexten kring produkten, inte så att vi som förbokar går in och läser spec och annat om PS5an EFTER vi förbokat ? Den meningen hade nog varit LITE smartare att maila ut till de som förbokat alternativt skrivit direkt på orden under "mina sidor" eller vad tycker du ?

Skönt att se texten dock, då lugnar jag ner mig tills de hör av sig.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

"När vi får reda på hur stor tilldelning vi får till release så går vi ut med mer information till alla som beställt" Den meningen har dom lagt till i den ordinarie produkttexten kring produkten, inte så att vi som förbokar går in och läser spec och annat om PS5an EFTER vi förbokat ? Den meningen hade nog varit LITE smartare att maila ut till de som förbokat alternativt skrivit direkt på orden under "mina sidor" eller vad tycker du ?

Skönt att se texten dock, då lugnar jag ner mig tills de hör av sig.

De har ju denna sida som någon tidigare länkade till, dock vet jag inte hur man hittar till den sidan utan direktlänk 😀.
Men denna innehåller ganska bra info kring PS5 i alla fall.
https://www.webhallen.com/se/campaign/8587-Vanliga-fragor-och...

Skriv svar