Överraskningen - Nya Xboxen avtäcktes inatt!

Medlem
Skrivet av breahl:

Vem bryr sig om design? Jag köper konsolen för att spela på, skiter i om den ser ut som en kartong.

Och som vi vet utklassar Sony Xbox 7 dagar i veckan året runt när det gäller spel så skiter faktiskt i om PS5 är fulare, blir en PS5!

Det varier ju mycket från generation till generation skulle jag säga.

PS2 - XB: 1 - 0
PS3 - XB360: 0 - 1
PS4 - XB1: 1 - 0
PSP - XBSX: ?

Gillar annars att både Microsoft och Sony släpper spelen även för andra plattformar som PC.

Tycker egentligen att utlåsningar/exklusivitet bara är negativt för oss konsumenter (förstår dock att tillverkarna vill försöka låsa in oss i deras egna ekosystem, lite som Apple ibland gärna gör).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Dunder:

Ser riktigt snygg ut, men ser däremot ingen poäng med att köpa en Xbox längre när man redan har en PC.
Väntar på PS5 istället.

Tycker Xbox är smidig bla. som mediaspelare. Sedan utesluter inte det enda det andra.

Spelar mycket på PC, men konsol har ju fördelen att vara enkelt att ha över allt (kräver inte mycket tanke eller underhåll). Så trots att jag har flera datorer, så har vi ändå en rad kryssboxar runt huset (en till varje TV-skärm).

En annan fördel med Xbox tycker jag är GamePass som är suveränt!

Sedan tycker jag generellt att det är enbart trevlig om jag kan växla mellan PC och Xbox när jag lirar spel. På exakt samma sätt som jag gillar att jag kan hoppa med spelen mellan min mobil och mina iPad. Riktigt smidigt i bägge fallen!

Som tur är så verkar även Sony ha vaknat upp, och verkar även nu börja snegla på PC-marknaden, så tror det kommer hända mycket positivt även där med PC-spel!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

E det nån som vet storleken på den i siffror? För jag tycker inte den känns så stor, gemför man med kontrollen på bilden e den ju lika bred som en kontroll och lika hög som ca:2 kontroll breder! Och det känns inte särskilt stort för mej

Satt och funderade på det också. Satt o klippte o klistrade lite
Jag tippar på att den är, inkl. fötterna, ca 15x15x29,5cm (LxBxH)


signatur

no remorse

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ms gamestudios släpps också på PC ja. Fortfarande Microsoft bundna spel. Inte linux, inte playstation. De kallar det fortfarande xbox. Vad man kan tycka om de är olika. Billigare med en konsol dock och om man sitter på en vettig PC så säger de själva att man ska spela där.

Ser det bara som en fördel ju fler plattformar och alternativ som vi kan spela på.

Jo, PC kommer ju alltid att vara mer "high end" och ge den optimala grafiken och kraften. Inget snack om den saken.

Men konsol har ju sin givna plats med lågpris och enkelhet - och det skall man inte heller underskatta!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Cornelia:

MS skiter också helt i VR, vilket gör att Sony förtjänar sin framgång. När PSVR tar ett kliv framåt kommer Sony då ha en så stor del av VR-marknaden att MS inte har en suck att komma ikapp. Vill man fega ur och inte vågar innovera, så får man nöja sig med baksätet, inte mer än rätt!

Då räcker det inte med en "snygg" låda. Design får komma sist.

Personligen så skiter jag helt i VR, och är inte det minsta intresserad av det. Helt totalt menlöst och ointressant (både på konsol, PC och mobil)!

Däremot så tycker jag om formgivning och design, gällande alla min prylar och inköp. Extra viktigt i hemmet tycker jag.

När det gäller teknikutveckling inom spel så följer jag med mycket starkt intresse alla nya typer av ray tracing-tekniker (både på PC/konsol), ser mycket fram emot de innovationer som kommer att komma där under de närmaste åren!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av dex20:

Ja jag klagar verkligen inte. Det är bara toppen för gamers då i princip alla gamers som bryr sig har en hyfsad dator att spela på också.

Men tycker själv att det är lite konstigt att man inte kör några exklusiva spel till bara Xbox då man tycker dom borde ju sälja betydligt mycket mindre konsoller på detta viset. Men toppen för spelarna!!

Bra för oss konsumenter och spelare - sådant skall premieras tycker jag!

Hatar när företagen kör med oss konsumenter genom att konstgjort försöka låsa in oss i deras egna system.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av MarMan Hollow:

"lätt krängt"

Inte med det namnet.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

NuZ
Testpilot
Skrivet av martinot:

Ser det bara som en fördel ju fler plattformar och alternativ som vi kan spela på.

Jo, PC kommer ju alltid att vara mer "high end" och ge den optimala grafiken och kraften. Inget snack om den saken.

Men konsol har ju sin givna plats med lågpris och enkelhet - och det skall man inte heller underskatta!

Så sant!!! Jag skiter i platform så länge jag kan spela som jag vill


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Det var ett ryckte att devkits ej fanns.

Nej 360 ledde stort över PS3.

Jag tror mycket att MS kommer ta tillbaka tronen denna säsong.

Haha, va? Bristen på fungerande devkits var inte ett rykte, kom från trovärdiga källor. Sony skickade ut sina första devkits redan 2018. Det pratades tidigt om att PS5 redan hade kommit mycket längre med mjukvaran och redan då kunde utföra mera än Scarlett och att det skulle ta lång tid för MS att komma ikapp, vilket sen visade sig vara sant.

360 var en katastrof i Japan, sålde dåligt i Europa och hamnade sist globalt trots enormt försprång och billigare pris. Var får du allt ifrån? Aftonbladet?

MS sysslar mycket med drömmar nu, verkar passa dig. Men vågar du satsa pengar på det?
Sony har i nuläget över 50% av Konsolmarknaden. De tar man inte ikapp med hårdvara som är likvärdig som bäst, då behöver man de bästa utvecklarna i världen. Tyvärr jobbar de redan för Sony.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Cornelia:

Haha, va? Bristen på fungerande devkits var inte ett rykte, kom från trovärdiga källor. Sony skickade ut sina första devkits redan 2018. Det pratades tidigt om att PS5 redan hade kommit mycket längre med mjukvaran och redan då kunde utföra mera än Scarlett och att det skulle ta lång tid för MS att komma ikapp, vilket sen visade sig vara sant.

360 var en katastrof i Japan, sålde dåligt i Europa och hamnade sist globalt trots enormt försprång och billigare pris. Var får du allt ifrån? Aftonbladet?

MS sysslar mycket med drömmar nu, verkar passa dig. Men vågar du satsa pengar på det?
Sony har i nuläget över 50% av Konsolmarknaden. De tar man inte ikapp med hårdvara som är likvärdig som bäst, då behöver man de bästa utvecklarna i världen. Tyvärr jobbar de redan för Sony.

Vad får du ditt ifrån? Sonys hemsida? Nej 360 ledde stort fram till slutet då de blev likvärdiga. 360 var en bättre konsol också. Jo det var ett rykte. Var en person som sa det. Inte en enda av XGS som sagt det. Den personen som sa det utmanade även Phil på armbrytning så man kan de den twitterdiskussionen med en nypa salt. Ja jag förstår du gillar Sony och du får göra det. Kul för dig. Jag gillar båda och kommer köpa båda. Men som det ser ut just nu har MS betydligt mer att komma med än Sony. Gamepass t.ex är helt otroligt. VR är så nishat än så länge tyvärr. Jag gillar mitt psvr och är fränt men blir så lätt åksjuk. Många som blir de


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Dr904:

Snygg konsol. Men lär nog bli svår att placera med den formen.

Kontrollen ser ut som ett steg i fel riktning.
Rund D-pad är ett stort NEJ!
Lite tråkig nästan generisk design också.

Jag skulle/kommer inte ha några större problem. Kan byta bort google homens plats bredvid tv'n. Enklare att flytta runt den till en hylla på väggen eller något.
Jag gillar designen dock. Stilren och inte för spacead/futuristisk som inte matchar något annat i rummet.
PS5 om den får sin nuvarande devkit form skulle passa bredvid en samling rymdskepp från Star Trek typ.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Vad får du ditt ifrån? Sonys hemsida? Nej 360 ledde stort fram till slutet då de blev likvärdiga. 360 var en bättre konsol också. Jo det var ett rykte. Var en person som sa det. Inte en enda av XGS som sagt det. Den personen som sa det utmanade även Phil på armbrytning så man kan de den twitterdiskussionen med en nypa salt. Ja jag förstår du gillar Sony och du får göra det. Kul för dig. Jag gillar båda och kommer köpa båda. Men som det ser ut just nu har MS betydligt mer att komma med än Sony. Gamepass t.ex är helt otroligt. VR är så nishat än så länge tyvärr. Jag gillar mitt psvr och är fränt men blir så lätt åksjuk. Många som blir de

Inte här i Europa. 360 var en lättare konsol att utveckla för, men Cell var överlägsen för dom titlar som utnyttjade hårdvaran korrekt. Sony dominerar konsolmarknaden och siffrorna talar idag för Sony, som just nu säljer fyra gånger mera här. Inget dipp, eller något tyder på förändring där.

Åksjuka botas väldigt lätt med ingefära. Det blir bättre sen när utvecklarna lär sig vad de ska undvika och hårdvaran blir bättre.

Medlem

Tycker om att ni nämner vhs-position, som om ni missat att en stor del av era läsare varken haft eller sett en vhs i hela sitt liv.

Medlem

Riktig åksjuka löses inte med ingefära, samma som att ingefära och gurkmeja inte hjälper mot cancer eller andra fysiologiska besvär. Microsoft har för tillfället, så vitt jag mer studios under sitt paraply än sony. Denna kommande generation så satsar dom verkligen på spel. Är det verkligen så Håkan? Jag och mina vänner måste verkligen ha blivit gamla, vi är sena 80-talister😁


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Avstängd
Skrivet av Dunder:

Ser riktigt snygg ut, men ser däremot ingen poäng med att köpa en Xbox längre när man redan har en PC.
Väntar på PS5 istället.

Din dator stödjer 8K 120Hz Gaming?

Medlem
Skrivet av AplAy:

Din dator stödjer 8K 120Hz Gaming?

Vet inte vad du menar, finns varken PC eller konsol som ens klarar 4K. De kommer självklart inte klara 8K nästa år.

Utveckla gärna.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Vet inte vad du menar, finns varken PC eller konsol som ens klarar 4K. De kommer självklart inte klara 8K nästa år.

Utveckla gärna.

Gears 5 kör i 4K 60 fps.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av A1200G:

Mått på hifi utrustning?

42-43 cm.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av xverminator:

Jag tycker den ser ut som en soptunna, kommer inte smälta in snyggt i bokhyllan i vardagsrummet!

Ser inte alls den kopplingen. Tror du försökt kopiera den gamla beskrivningen av den förra Mac Pro (den stämmer det hyfsat väl på till skillnad från denna).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Johlor:

Känns som det klagas lite väl mycket på att den inte ska få rum i tvbänken, jag tror inte alls det kommer vara något problem. Sen kan man ha åsikter om den är ful eller inte, det är ju en smaksak. Själv så tycker jag ingen konsol har varit speciellt vacker. Möjligen PS3, den första varianten med sin krökta rygg och lack. Annars ser de mest ut som...ja..tvspelskonsoler.

Mina favoriter är gamla svarta PS2 och nuvarande vita XB1S. Supersnygga bägge!

Den formgivning jag personligen gillar allra minst är just PS3.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Cornelia:

Att välja PS5 redan nu är faktiskt väldigt lätt om man litar på historien.

Väldigt lätt om man är inbiten Sonynörd och fanboy. Då behöver man inte lite på något (eller heller skriva om historien).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Cornelia:

För långt, läste inte:
VR och Spel = PS5 2020

Du hänvisar väldigt mycket att man skall följa strömmen och välja det som de flesta på marknaden köper. Men det blir ju rätt komiskt då VR (som du uppenbarligen, av oförståelig anledning, vurmar starkt för) totalt floppat på marknaden, och ser ut att ha långt ifrån någon ljus framtid. De flesta konsumenter har valt bort det och verkar helt skita i det.

Bara så att det vet hur marknaden ser ut!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av eddie the eagle:

Själv hade jag aldrig vågat skapa en stor produkt och namnge det med ett X efter ett ord som slutar på S.

Finns vissa som vågar. Elon Musk ville ju först döpa nuvarande Model 3 till Model E (tyvärr så hade andra bilföretag som använt "E" innan invändningar) bara för att kunna lista de på webben i menyer som följde på varandra som Model S, Model E, Model X och Model Y.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Cornelia:

Haha, va? Bristen på fungerande devkits var inte ett rykte, kom från trovärdiga källor. Sony skickade ut sina första devkits redan 2018. Det pratades tidigt om att PS5 redan hade kommit mycket längre med mjukvaran och redan då kunde utföra mera än Scarlett och att det skulle ta lång tid för MS att komma ikapp, vilket sen visade sig vara sant.

360 var en katastrof i Japan, sålde dåligt i Europa och hamnade sist globalt trots enormt försprång och billigare pris. Var får du allt ifrån? Aftonbladet?

MS sysslar mycket med drömmar nu, verkar passa dig. Men vågar du satsa pengar på det?
Sony har i nuläget över 50% av Konsolmarknaden. De tar man inte ikapp med hårdvara som är likvärdig som bäst, då behöver man de bästa utvecklarna i världen. Tyvärr jobbar de redan för Sony.

Tyvärr jobbar du redan för Sony.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Dunder:

Vet inte vad du menar, finns varken PC eller konsol som ens klarar 4K.

Vilket årtionde lever du kvar i?


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av martinot:

Det varier ju mycket från generation till generation skulle jag säga.

PS2 - XB: 1 - 0
PS3 - XB360: 0 - 1
PS4 - XB1: 1 - 0
PSP - XBSX: ?

Gillar annars att både Microsoft och Sony släpper spelen även för andra plattformar som PC.

Tycker egentligen att utlåsningar/exklusivitet bara är negativt för oss konsumenter (förstår dock att tillverkarna vill försöka låsa in oss i deras egna ekosystem, lite som Apple ibland gärna gör).

Förslag till Rättelse:
PS3 - XB360: 1 - 1

Anledning:
Xbox sålde bäst och hade bäst spel inledningsvis i konsolcykeln, de hade också achievements redan ifrån start, men fram emot slutet satsade Xbox mer på extragrejer i form av Kinect och dylikt medan PS4:an levererade flera exklusiva storspel som exempelvis The Last of Us, Infamous och Uncharted. Till slut kom alltså PS3:an ifatt Xbox360 rent försäljningsmässigt och striden slutade i 1 - 1. Båda konsoller blev dock utklassade av Nintendo Wii som sålde över 100 miljoner.

Källa:
https://www.escapistmagazine.com/v2/who-finally-won-ps3-or-xb...

Citat:

[...]

Of the two consoles, Microsoft’s second Xbox is culturally considered the overall winner by a mile, at least in the United States. Within a year of release, the Xbox 360 was modestly priced compared to its massively expensive rival — $400 as opposed to a jaw dropping $600 — had plenty of exclusives like Gears of War, and was easier to develop for thanks to its PowerPC architecture. The PS3, in contrast, wasn’t just overpriced. Sony’s machine had few captivating exclusives because most developers considered it a royal pinprick in the ass to develop for. For years after its infamously bad E3 reveal involving historically accurate giant enemy crabs, Sony struggled to recover its public reputation despite the Xbox 360’s trouble with “Red Ring of Death” hardware failures.

Over time Sony’s underperforming console surged in sales globally. In fact, the war between the PS3 behemoth and self-destructing Xbox 360 may have been closer than it first appeared. First pointed out by Resetera users ArmGunar and Kolx, Sony’s corporate page updated the official number of PS3 units sold through to actual human beings rather than retailers. As of March 2017, the PS3 had moved 87.4 million units, surpassing the final recorded Xbox 360 tally of 84 million in 2014. Who knows what those machines racked up in terms of late sales over the past five years, but it’s remarkable to discover how close they were to each other all by the final accounting.

The PS3’s momentum years after “losing” that generation is unsurprising to me. Sony was gaining confidence in the back half of that gen’s lifecycle. Where Microsoft was complacent and coasting on their Halo and Gears of War series while aggressively pursuing the family market with Kinect, Sony continued to pump out ambitious exclusives like The Last of Us, Infamous, and Uncharted. Looking back, many of that era’s defining games were only playable on PS3, and in this regard, the system’s posthumous popularity is understandable.

So what does this all mean? Why does Xbox 360 vs PS3 still matter? The actual decisive numbers of which console sold more and when is irrelevant when considering that the pop cultural narrative is false. The Xbox 360 actually didn’t blow the PS3 out of the water. In fact, the Wii decimated them both with 101 million sold. The PS3 actually had value even despite its flaws. The system is way better than Western gamers gave it credit for and the numbers prove it.

[...]

Antalet sålda konsoller (21 december, 2018)

PS3 – 86.90 million
XB360 – 85.50 million

Källa:
https://guinnessworldrecords.com/news/2018/12/top-10-best-sel...

Jämnt skägg med andra ord!

Medlem
Skrivet av martinot:

Tyvärr jobbar du redan för Sony.

Enastående starkt argument när du själv sitter och gör massa inlägg och "försvarar" xbox med töntiga svar.

VR kommer dö också, därför Index sålde slut efter Alyx-videon?

Här är anledningen till varför Xbox one failade:

MS kommer inte komma ikapp på minst en generation till om någonsin. Sonys ledning är för stor och kunderna har lärt sig var de bra spelen släpps. Det här är MS fjärde konsolgeneration och de har fortfarande inte fattat att det är bra spel som säljer, inte hårdvara. Fool me once...

Avstängd
Skrivet av Cornelia:

Enastående starkt argument när du själv sitter och gör massa inlägg och "försvarar" xbox med töntiga svar.

VR kommer dö också, därför Index sålde slut efter Alyx-videon?

Här är anledningen till varför Xbox one failade:
https://youtu.be/KbWgUO-Rqcw

MS kommer inte komma ikapp på minst en generation till om någonsin. Sonys ledning är för stor och kunderna har lärt sig var de bra spelen släpps. Det här är MS fjärde konsolgeneration och de har fortfarande inte fattat att det är bra spel som säljer, inte hårdvara. Fool me once...

Japp som jag skrev tidigare i tråden så är PS 5 ett solklart val. Jag köper konsolen för spelen, inte för hårdvaran.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Åh vad jag är trött på fanboys.. Ni är verkligen energislukarnas energislukare. Spelföretag ÄR inte religion, det ÄR inte din familjs heder som står på spel här. Det enda det handlar om är företag som levererar nöje i utbyte mot våra pengar.

Avstängd
Skrivet av Leffe76:

Åh vad jag är trött på fanboys.. Ni är verkligen energislukarnas energislukare. Spelföretag ÄR inte religion, det ÄR inte din familjs heder som står på spel här. Det enda det handlar om är företag som levererar nöje i utbyte mot våra pengar.

Jag har alltid varit ett fan av Sony. Tills nu. Men nu är man 30+.
Så känner att jag vill testa på Xbox. Så kanske ger man den nya xboxen en chans.

Skriv svar