Vilken nedläggning av ett spel har svidit mest?
Duke Nukem Forever.
https://youtu.be/4KzjeS7iEDY
Utan tvekan detta spel för min del. Jag sitter fortfarande och hoppas att det ska släppas någon gång. Det lät som om de hade kommit väldigt långt med det.
Ett pek och klick spel av Pendulo Studios som har gjort några grymma sådana spel. Detta spel skulle vara mer för vuxen publik (18+) och skulle innehålla allt ifrån sex, pengar, hemliga organisationer och såna där roliga saker tyvärr blev spelet aldrig crowdfundat. Måste vara min största besvikelse av ett nerlagt spel.
Hoppsan, det där såg ju riktigt spännande ut, har aldrig hört talas om det men sörjer det redan
ja 1313. jävla apor.
Tveksamt att de lades ned utan en god anledning.
Och av demot att dömma så var det snygg grafik med skräp till gameplay.
Det var ett stort spel som jag inte minns. Grejen med det var att det var ett livs simulator online. Man hjälpte till att bygga upp en stad typ. Tredje person. Man kunde skaffa jobb som polis, militär, läkare, hamnarbetare och med mera. Man kunde skapa en organiserad grupp som gjorde inbrott och rån. Det var hur stort som helst så man förstod att det skulle läggas ner. Tyvärr. Skulle ha kommit ut om något år tror jag. Det skulle aldrig blivit som gta online för utvecklarna skulle fixa något som straffade rejält om folk började flyga runt med flygplan och bombade allt. Dom hade en bra idé. Men det låter ju såklart som väldigt överambitiöst. Det var inte identity Eller real life
Alltså det ursprungliga Baldur's Gate 3 hade varit kul att få ta del av. Nu kom det ju en trea ändå nyligen och den blev ju hyfsat bra hörde jag, men hade ändå varit kul att få se BG3 i isometriskt perspektiv som föregångarna. (för jag antar att det utvecklades i Infinity Engine, eller?)
Flera.
En av de första nedläggningarna som dyker upp i röran av tankar är Super Meat Boy till Wii Ware. Hela cirkusen kring förfrågan om att utveckla det till Wii Ware, börja utveckla det och längs vägen ignorera de kända begränsningarna för tjänsten och till sist klaga på begränsningarna som man ignorerat istället för att lägga skulden på misslyckandet på den egna oförmågan att planera sitt projekt och färdigställa det utifrån de givna förutsättningarna.
Med risk för att minnas detaljer fel, såklart, men minns att jag skrev en del om det i samband med att processen var aktuell.
Sedan må det väl vara att den Xbox Live Arcade-version jag lirade trillade in i kategorin ett av de bästa spel jag någonsin spelat, men det gör inte cirkusen kring Wii Ware-versionen mindre intressant.
Starcraft: Ghost
Jag tror faktiskt det finns en chans att detta spel tinas upp igen. Microsoft har ju hintat om att de gärna gör mer med Blizzards IP:n. De har ju en rad duktiga folk i stallet som kan shooters, så Ghost skulle kunna vara en av spelen de tar upp igen.
"Writer and Fighter"