Utvecklare oroar sig över ersättningsmodellen för Google Play Pass
Om det är grinding folk vill ha så kommer det väl gå åt det hållet ändå, oberoende av hur utvecklarna får betalt av Google?
|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Låter som kvalité
Usch för denna utveckling
Känns som det fungerar mycket bättre för att mäta ersättning i Spotify än i mobilspel där många redan nu är alldeles för grindiga. Hur ofta man startar spelet kan också leda till mer grinding men med energi som snabbt tar slut och fylls på vilket inte heller känns toppen. Jag skulle hellre se att man använder betyg för att bestämma ersättning. Om en app har startats minst x gånger på en vecka och använts i minst x minuter räknas den som aktiv och utvecklaren får ersättning. Hur mycket ersättning man får beror på betygssnittet av de som aktivt använt appen under veckan.
Eller ännu enklare, ju fler som använder appen aktivt desto mer ersättning.
Jag har begett mig in på att prova lite mobil spel på senare tid igen eftersom jag hållt mig undan dem senaste åren, de få spel som jag installerat har åkt ut pga. det är ca 15sekunder till 2min gameplay för slösa 30sec mellan varje "death" på en AD.
Speciellt med att du dubblar poängen för kolla HELA reklamen osv osv så det är skit som redan finns för ge maximal tid in-game...
Blir seriöst trött på att ens försöka hitta ett roligt mobilspel pga allt ska kosta för att inte slösa halv timme av sitt spelande på att titta reklam...
Är det någon som vet hur Apples modell ser ut mot utvecklare?
Av den lilla research jag gjorde så verkar det fortfarande lite unkown.
Niet.