Bloodstained-designers tvingades dräpa sina egna bossar utan att träffas
Borde ju inte vara så svårt, har själv gjort några spel, och dem kan man ju utan och innan eftersom jag testat varenda liten del 1 miljarder gånger.
Ja, jag har gjort några små spel och tänker ofta att det är kanske blir för lätt. Sen ger man en polare chansen att prova och han får tokstryk av första banan
Ja, jag har gjort några små spel och tänker ofta att det är kanske blir för lätt. Sen ger man en polare chansen att prova och han får tokstryk av första banan
Ja exakt så är det, jag kan typ blunda mig igenom spelen, sen testar en kompis spelen och klarar knappt av 5 sekunder innan det blir game over 😂
IDKFA
Petitess men titeln "Bloodstained-designers tvingades dräpa sina egna bossar utan att träffas" är lite mer förvirrande om vad artikeln handlar om än t ex "Bloodstained-designers tvingades dräpa sina egna bossar utan att ta skada" i min mening. Jag funderade på om det var så att designersarna inte fick träffa varandra.
OnT: Rolig krav av chefen
Dom borde haft den regeln i europeiska versionen av Rygar till NES. Har lyckats dräpa slutbossen en gång och det var av ren tur.
Min personliga nemesis är sista bossen i Shadow Warrior (eller första Ninja Gaiden på NES som det ju egentligen heter, men ninjas orsakade moralpanik då).
Den som flyger omkring och skjuter eldbollar.
1) Man blir av med alla magiska förmmål (kaststjärnor etc), så svårt orsaka skada.
2) Den är rätt svår allmänt
3) Game over? BÖRJA OM FRÅN BÖRJAN! PÅ DEN SVÅRASTE BANAN I SPELET!!!1! Så man kan inte bara göra Dark Souls grejen med att kuta fram till bossen och dö och dö och dö och ....näääästan klara det, och sen klara det.
Jag är skeptiskt till designidén. Att vara bra på speldesign innebär inte nödvändigtvis att du är bra på spel. Och som en person som börjar bli äldre vet jag att unga gamers klarar av sådant jag inte längre kan.
Det handlar om att du som skapat bossen och suttit med designen i lång tid kan mönstret helt utantill, och att kunna mönstret bör innebära att du ska kunna undvika all skada.
Om det finns för mycket slumpade element eller oklarhet i mönstret på en sån nivå att mönstret känns oklart även om du kan det utantill så är det en risk att bossen känns frustrerande även för någon som är en expert på spelet.
Petitess men titeln "Bloodstained-designers tvingades dräpa sina egna bossar utan att träffas" är lite mer förvirrande om vad artikeln handlar om än t ex "Bloodstained-designers tvingades dräpa sina egna bossar utan att ta skada" i min mening. Jag funderade på om det var så att designersarna inte fick träffa varandra.
OnT: Rolig krav av chefen
Vi går på personalfesten nu, men du sitter här tills du klarar bossen förstått?!
"Writer and Fighter"
Min personliga nemesis är sista bossen i Shadow Warrior (eller första Ninja Gaiden på NES som det ju egentligen heter, men ninjas orsakade moralpanik då).
Den som flyger omkring och skjuter eldbollar.
1) Man blir av med alla magiska förmmål (kaststjärnor etc), så svårt orsaka skada.
2) Den är rätt svår allmänt
3) Game over? BÖRJA OM FRÅN BÖRJAN! PÅ DEN SVÅRASTE BANAN I SPELET!!!1! Så man kan inte bara göra Dark Souls grejen med att kuta fram till bossen och dö och dö och dö och ....näääästan klara det, och sen klara det.
Den bossen är svår som fan men man kan iaf klara den med skicklighet och reflexer. I Rygar var det bara ren tur. Blunda och hoppas på det bästa typ 😓
Den bossen är svår som fan men man kan iaf klara den med skicklighet och reflexer. I Rygar var det bara ren tur. Blunda och hoppas på det bästa typ 😓
Grejen med Rygar var ju att vår version var buggad (PAL) som gjorde att du aldrig kunde levla över en viss nivå, vilket gjorde att du var orimligt svag när du mötte sista bossen.
"Writer and Fighter"
@Johlor: Dessutom avfyrar sista bossen sjukt mycket fler projektiler i PAL-versionen 😓 Någon testade uppenbarligen inte spelet innan lansering
Tänk om ett spel släpptes i det skicket idag. Sista bossen i Mass Effect är omöjlig för att gubbarna inte går att levla, dessutom skjuter han 1000 projektiler mer än i amerikanska versionen. Haha
"Writer and Fighter"