Bloodstained-designers tvingades dräpa sina egna bossar utan att träffas

Robot
Bloodstained-designers tvingades dräpa sina egna bossar utan att träffas
Medlem

Härligt krav, det borde fler utvecklare ha som mål också!

Medlem

Borde ju inte vara så svårt, har själv gjort några spel, och dem kan man ju utan och innan eftersom jag testat varenda liten del 1 miljarder gånger.


signatur

IDKFA

Medlem

Kul att läsa! Och glad att jag backade spelet.

Ser fram emot att se när någon fixar No Hits Dagger Only speedrun.

Medlem

Dom borde haft den regeln i europeiska versionen av Rygar till NES. Har lyckats dräpa slutbossen en gång och det var av ren tur.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Borde ju inte vara så svårt, har själv gjort några spel, och dem kan man ju utan och innan eftersom jag testat varenda liten del 1 miljarder gånger.

Ja, jag har gjort några små spel och tänker ofta att det är kanske blir för lätt. Sen ger man en polare chansen att prova och han får tokstryk av första banan

Medlem

Alltså, så funkar det även på ganska dåliga spel.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Ja, jag har gjort några små spel och tänker ofta att det är kanske blir för lätt. Sen ger man en polare chansen att prova och han får tokstryk av första banan

Ja exakt så är det, jag kan typ blunda mig igenom spelen, sen testar en kompis spelen och klarar knappt av 5 sekunder innan det blir game over 😂


signatur

IDKFA

Inaktiv

Petitess men titeln "Bloodstained-designers tvingades dräpa sina egna bossar utan att träffas" är lite mer förvirrande om vad artikeln handlar om än t ex "Bloodstained-designers tvingades dräpa sina egna bossar utan att ta skada" i min mening. Jag funderade på om det var så att designersarna inte fick träffa varandra.

OnT: Rolig krav av chefen

Medlem

Jag är skeptiskt till designidén. Att vara bra på speldesign innebär inte nödvändigtvis att du är bra på spel. Och som en person som börjar bli äldre vet jag att unga gamers klarar av sådant jag inte längre kan.

ELF
Medlem

@waeress: Då får du göra lättare bossar ;p


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
counterpoint:
Skrivet av ELF:

@waeress: Då får du göra lättare bossar ;p

Jag har ett annat förslag.
De får gitta gud

Medlem
Skrivet av androsynth:

Dom borde haft den regeln i europeiska versionen av Rygar till NES. Har lyckats dräpa slutbossen en gång och det var av ren tur.

Min personliga nemesis är sista bossen i Shadow Warrior (eller första Ninja Gaiden på NES som det ju egentligen heter, men ninjas orsakade moralpanik då).
Den som flyger omkring och skjuter eldbollar.
1) Man blir av med alla magiska förmmål (kaststjärnor etc), så svårt orsaka skada.
2) Den är rätt svår allmänt
3) Game over? BÖRJA OM FRÅN BÖRJAN! PÅ DEN SVÅRASTE BANAN I SPELET!!!1! Så man kan inte bara göra Dark Souls grejen med att kuta fram till bossen och dö och dö och dö och ....näääästan klara det, och sen klara det.

eld
Medlem
Skrivet av waeress:

Jag är skeptiskt till designidén. Att vara bra på speldesign innebär inte nödvändigtvis att du är bra på spel. Och som en person som börjar bli äldre vet jag att unga gamers klarar av sådant jag inte längre kan.

Det handlar om att du som skapat bossen och suttit med designen i lång tid kan mönstret helt utantill, och att kunna mönstret bör innebära att du ska kunna undvika all skada.

Om det finns för mycket slumpade element eller oklarhet i mönstret på en sån nivå att mönstret känns oklart även om du kan det utantill så är det en risk att bossen känns frustrerande även för någon som är en expert på spelet.

Skribent
Skrivet av anon_119148:

Petitess men titeln "Bloodstained-designers tvingades dräpa sina egna bossar utan att träffas" är lite mer förvirrande om vad artikeln handlar om än t ex "Bloodstained-designers tvingades dräpa sina egna bossar utan att ta skada" i min mening. Jag funderade på om det var så att designersarna inte fick träffa varandra.

OnT: Rolig krav av chefen

Vi går på personalfesten nu, men du sitter här tills du klarar bossen förstått?!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Evilof:

Min personliga nemesis är sista bossen i Shadow Warrior (eller första Ninja Gaiden på NES som det ju egentligen heter, men ninjas orsakade moralpanik då).
Den som flyger omkring och skjuter eldbollar.
1) Man blir av med alla magiska förmmål (kaststjärnor etc), så svårt orsaka skada.
2) Den är rätt svår allmänt
3) Game over? BÖRJA OM FRÅN BÖRJAN! PÅ DEN SVÅRASTE BANAN I SPELET!!!1! Så man kan inte bara göra Dark Souls grejen med att kuta fram till bossen och dö och dö och dö och ....näääästan klara det, och sen klara det.

Den bossen är svår som fan men man kan iaf klara den med skicklighet och reflexer. I Rygar var det bara ren tur. Blunda och hoppas på det bästa typ 😓

Skribent
Skrivet av androsynth:

Den bossen är svår som fan men man kan iaf klara den med skicklighet och reflexer. I Rygar var det bara ren tur. Blunda och hoppas på det bästa typ 😓

Grejen med Rygar var ju att vår version var buggad (PAL) som gjorde att du aldrig kunde levla över en viss nivå, vilket gjorde att du var orimligt svag när du mötte sista bossen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

@Johlor: Dessutom avfyrar sista bossen sjukt mycket fler projektiler i PAL-versionen 😓 Någon testade uppenbarligen inte spelet innan lansering

Skribent
Skrivet av androsynth:

@Johlor: Dessutom avfyrar sista bossen sjukt mycket fler projektiler i PAL-versionen 😓 Någon testade uppenbarligen inte spelet innan lansering

Tänk om ett spel släpptes i det skicket idag. Sista bossen i Mass Effect är omöjlig för att gubbarna inte går att levla, dessutom skjuter han 1000 projektiler mer än i amerikanska versionen. Haha


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar