Uppföljaren till Zelda: Breath of the Wild föddes ur dlc-idéer
Dumt tycker jag. betyder antagligen att spelet kommer att likna första BotW.
Många prisade botw så det är väll en bra grej att dom utvecklar den formulan och justerar efter den kritik dom fick
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Håller tummarna för att de inte kommer använda sig av samma urusla vapensystem som i förra spelet där alla vapen gick sönder efter bara några slag. Den idén kan jag inte förstå hur de ens ville ha med.
Dumt tycker jag. betyder antagligen att spelet kommer att likna första BotW.
Tycker det är briljant, skulle gärna se att samma gjordes med God of War. De hade många idéer men det blev inga DLCer alls...
Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S
Håller tummarna för att de inte kommer använda sig av samma urusla vapensystem som i förra spelet där alla vapen gick sönder efter bara några slag. Den idén kan jag inte förstå hur de ens ville ha med.
Håller med, om de nu ville ha vapen som går att ta sönder kunde de väl i alla fall gjort så man kunde laga dem, så man slipper spara på bra vapen och aldrig använda dem för man är rädd att ta sönder dem.
Spelet i övrigt är jävligt bra och mer av det kan definitivt inte skada.
Håller tummarna för att de inte kommer använda sig av samma urusla vapensystem som i förra spelet där alla vapen gick sönder efter bara några slag. Den idén kan jag inte förstå hur de ens ville ha med.
Antagligen för att du inte ska använda samma vapen hela tiden och för att uppmuntra dig att döda fiender på olika sätt, tex genom att kombinera statis och omgivningen. Finns många sätt.
Tycker det är briljant, skulle gärna se att samma gjordes med God of War. De hade många idéer men det blev inga DLCer alls...
Vad jag förstått så är det exakt samma sak de gör, de tänkte göra DLC men insåg sen att det var lika bra att lägga all fokus på 2:an istället, som kommer inehålla DLC-idéerna.
Jag gillade vapensystemet oväntat mycket efter att man vant sig vid det. För övrigt så haglar det ju vapen på en då varenda fiende droppar dem. Tyckte man hade mer problem med att man satt på tolv stycken svinbra vapen och inte visste vilket man skulle slänga när man fick ännu ett.
Antagligen för att du inte ska använda samma vapen hela tiden och för att uppmuntra dig att döda fiender på olika sätt, tex genom att kombinera statis och omgivningen. Finns många sätt.
Finns många spel som balanserar det där ganska bra. Dvs, att byter du mellan en-hands, två-hands, och projektilvapen så går din XP upp snabbare och låser upp skills än om du bara kör ett vapen hela tiden.
Tacka Nintendo för detta. De skulle ha kunna släppt 10 DLCs för 99 kr styck som ändå troligen hade varit mindre än vad denna uppföljare blir som du då bara betalar 699 kr för. Hade det varit något annat spelbolag hade det troligen blivit,:
"Nämen, 10 bra DLCs?! Sjukt nice! Jag skall skratta mig hela vägen till banken med 10 korta speldemon som vi kmr lansera de närmaste 10 månaderna!" Tummen upp för Nintendo att de valde att göra så här istället.
Hade som många andra svårt för vapensystemet i början, men när du inser att vapensystemet är en del av hela spelmekaniken och att du snarare ska se varje enskilt vapen som ammunition började jag gilla det.
Efter att ha spelat en stund lär du dig dessutom var dina favoritvapen finns och efter varje blood-/red moon är det bara att hämta favoriterna eftersom världen ”resettar” då.