Uppföljaren till Zelda: Breath of the Wild föddes ur dlc-idéer

Robot
Uppföljaren till Zelda: Breath of the Wild föddes ur dlc-idéer
Medlem

Dumt tycker jag. betyder antagligen att spelet kommer att likna första BotW.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Dumt tycker jag. betyder antagligen att spelet kommer att likna första BotW.

Många prisade botw så det är väll en bra grej att dom utvecklar den formulan och justerar efter den kritik dom fick


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Håller tummarna för att de inte kommer använda sig av samma urusla vapensystem som i förra spelet där alla vapen gick sönder efter bara några slag. Den idén kan jag inte förstå hur de ens ville ha med.


signatur
Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Kleptoman:

Dumt tycker jag. betyder antagligen att spelet kommer att likna första BotW.

Tycker det är briljant, skulle gärna se att samma gjordes med God of War. De hade många idéer men det blev inga DLCer alls...


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Håller tummarna för att de inte kommer använda sig av samma urusla vapensystem som i förra spelet där alla vapen gick sönder efter bara några slag. Den idén kan jag inte förstå hur de ens ville ha med.

Håller med, om de nu ville ha vapen som går att ta sönder kunde de väl i alla fall gjort så man kunde laga dem, så man slipper spara på bra vapen och aldrig använda dem för man är rädd att ta sönder dem.

Spelet i övrigt är jävligt bra och mer av det kan definitivt inte skada.

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Håller tummarna för att de inte kommer använda sig av samma urusla vapensystem som i förra spelet där alla vapen gick sönder efter bara några slag. Den idén kan jag inte förstå hur de ens ville ha med.

Antagligen för att du inte ska använda samma vapen hela tiden och för att uppmuntra dig att döda fiender på olika sätt, tex genom att kombinera statis och omgivningen. Finns många sätt.

Medlem
Skrivet av Grukk:

Tycker det är briljant, skulle gärna se att samma gjordes med God of War. De hade många idéer men det blev inga DLCer alls...

Vad jag förstått så är det exakt samma sak de gör, de tänkte göra DLC men insåg sen att det var lika bra att lägga all fokus på 2:an istället, som kommer inehålla DLC-idéerna.

Medlem

@jk78ki: Det låter mycket bättre. Nintendo bör anställa dig som presstalesman.

Avstängd

Jag gillade vapensystemet oväntat mycket efter att man vant sig vid det. För övrigt så haglar det ju vapen på en då varenda fiende droppar dem. Tyckte man hade mer problem med att man satt på tolv stycken svinbra vapen och inte visste vilket man skulle slänga när man fick ännu ett.

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Antagligen för att du inte ska använda samma vapen hela tiden och för att uppmuntra dig att döda fiender på olika sätt, tex genom att kombinera statis och omgivningen. Finns många sätt.

Finns många spel som balanserar det där ganska bra. Dvs, att byter du mellan en-hands, två-hands, och projektilvapen så går din XP upp snabbare och låser upp skills än om du bara kör ett vapen hela tiden.

Avstängd

Tacka Nintendo för detta. De skulle ha kunna släppt 10 DLCs för 99 kr styck som ändå troligen hade varit mindre än vad denna uppföljare blir som du då bara betalar 699 kr för. Hade det varit något annat spelbolag hade det troligen blivit,:

"Nämen, 10 bra DLCs?! Sjukt nice! Jag skall skratta mig hela vägen till banken med 10 korta speldemon som vi kmr lansera de närmaste 10 månaderna!" Tummen upp för Nintendo att de valde att göra så här istället.

Medlem

Hade som många andra svårt för vapensystemet i början, men när du inser att vapensystemet är en del av hela spelmekaniken och att du snarare ska se varje enskilt vapen som ammunition började jag gilla det.

Efter att ha spelat en stund lär du dig dessutom var dina favoritvapen finns och efter varje blood-/red moon är det bara att hämta favoriterna eftersom världen ”resettar” då.

Medlem
Medlem

Hoppas dom gör så att man kan välja svårighetsgrad i det nya spelet ibland var det så irriterande

Medlem

Det är ju okej att ha durability men kanske justera det så saker håller längre beroende på kvalitét på vapnet och även höja nivån rent generellt. Jag har inte spelat spelet än men det borde räcka iallafall på den fronten för att göra spelet mer underhållande.

1
Skriv svar