Red Dead Redemption 2, Officiella speltråden – Allmän diskussion / Guide / Spelare / Frågor

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Jokobib_Bob:

Desto längre jag spelar desto mer hatar jag hästarna i spelet, fy vad dåliga kontroller! Har nu lirat 25+ timmar, det blir bara värre. Resten av spelet är dock fantastiskt.

Hm jag tycker nog att hästarna har bra kontroller, nu när man lärt sig. De har ju lyckats bra med hur man bondar med sin häst, inte bara spelmekaniskt ty jag är glad i min digitala häst haha. Det är inlevelse det!

Däremot försöker jag fortfarande komma överens med jagandet... Har efter många om och men bestämt mig för att testa på att mest jaga med båge i mina försök att få perfect skins. De olika pilarna man kan crafta verkar intressanta.
Det är jäkligt stämningsfyllt att smyga runt i undervegetationen och jaga småvilt, känns som om världen lever runtomkring.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av breahl:

Man vill ju ändå utforska allt av spelet så för min del är det ganska högintressant om man kan det eller ej.

Jodå har också utforskat den biten när jag spelat GTA men ja, det kunde man inte i RDR1 heller.

Skrivet av Zimpan:

@Zontos: Man kan bli erbjuden service utav prostituerade på salooner och annat. Men eftersom Arthur inte är intresserad utav kvinnorna på det sättet så kan man bara neka deras service på ett trevligt eller otrevligr sätt.

I see, ja han är ju redan kär i en kvinna egentligen, kan man ju säga.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ja, det var ett tag sedan ett spel verkligen drog in en. Sen är ju RDR2 tacksamt men så mycket innehåll.

Kör i vind, säger jag!

Oj, personligen har jag svårt att peka på ett spel med bättre hästkontroller.

Korrekt . Hästar är benägna att fly vid minsta störning, inte bara i detta spel. Det bör påpekas att detta även gäller damer (kaffeflickor). Nu vänder vi blad.

Medlem

En drygt 8 kg fisk landad, mina stackars tummar...


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Avstängd
Skrivet av N_micke:

En drygt 8 kg fisk landad, mina stackars tummar...

Jag får bara små pluttar, vart fiskade du den?


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Förresten, är det samma skådis till Arthur här som i första spelet?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag får bara små pluttar, vart fiskade du den?

I träskmarkerna


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Avstängd
Skrivet av N_micke:

I träskmarkerna

Vi kanske skulle göra en tråd och tävla om vem som får störst fisk.

Man måste lägga upp screen på vad den väger.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Vi kanske skulle göra en tråd och tävla om vem som får störst fisk.

Man måste lägga upp screen på vad den väger.

Så kan vi lägga upp bilder på sjukhuskostnaderna sen efter reparation av tummarna


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av N_micke:

Så kan vi lägga upp bilder på sjukhuskostnaderna sen efter reparation av tummarna

Hehe eller hur, jobbigare för tummarna än när man smattra kontrollerna på NES tiden.

Avstängd
Skrivet av N_micke:

Så kan vi lägga upp bilder på sjukhuskostnaderna sen efter reparation av tummarna

Ja eller hur många dosor/handkontroller man gör sig av med. Jag har bara en just nu och känner mig rädd att spela för mycket då jag inte har tillgång till en andra!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Förresten, är det samma skådis till Arthur här som i första spelet?

Han är inte med i första

Avstängd
Skrivet av Nioreh:

Han är inte med i första

Jag vet inte vem som spelar honom men kan nog inte ha hört en sämre skådis. Folk klagar på röstskådespeleriet i Assassins creed odyssey men detta är ju 10000000 nivåer under det. Jag vet inte hur folk bedömer sådant här på FZ men vederbörande kan inte veta vad en skådis är.


signatur

PS5 och inget annat.

Tråddemonen
Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius: Kul att se gamerglöden tutta eld i dig! Har du några planer på att fortsätta med spelet när Red Dead Online släpps i November?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Zimpan:

@Carl Johansson-Sundelius: Kul att se gamerglöden tutta eld i dig! Har du några planer på att fortsätta med spelet när Red Dead Online släpps i November?

Haha. Får se hur det blir med online. 88 % på story och när det är klart ska jag nog ladda en tidigare save och bara nöta allt.


signatur
Tråddemonen
Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius: Haha det var inte dåligt! Är själv på ca 43%, btw fann info om Read Dead Online som några dataminers lyckades gräva fram. Ska posta allt här på tråden imorgon för ytterligare innehåll! Trevlig helg på dig!

Medlem
Varför klagar folk på kontrollen

Har även läst om det här på andra spel forum men jag har inga problem med den. Är ju exakt samma som i ettan och spel som Last of us, Uncharted serien, Evil Within o den här typ av spel. Samma spel mekanik och enligt mig finns inga bättre. Ni som klagar ändå kommer ni från spel från Rollvärlden som Witcher 3, Elder scroll, Destiny, mm är det därför ni inte fixar den enkela spel kontrollen eller ni spelar annars på PC tangent bord och mus. Så jävla svårt är det inte med kontroll till Ps 4 el xbox

Releasehästryttare

@Zimpan:

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Zimpan:

@Carl Johansson-Sundelius: Haha det var inte dåligt! Är själv på ca 43%, btw fann info om Read Dead Online som några dataminers lyckades gräva fram. Ska posta allt här på tråden imorgon för ytterligare innehåll! Trevlig helg på dig!

Cool! Glöm inte att spoilertaggar om det är känsliga grejer och trevlig helg du också!


signatur
Tråddemonen
Testpilot

@Carl Johansson-Sundelius: Självklart, way ahead of you!

Tråddemonen
Testpilot
Medlem

Någon mer än jag som blir sparkad till döds av hästar och ner sparkad i gyttjan mm?

Medlem
Skrivet av Zimpan:

@Carl Johansson-Sundelius: Kul att se gamerglöden tutta eld i dig! Har du några planer på att fortsätta med spelet när Red Dead Online släpps i November?

Kan online vara värt? Har aldrig kört online på något spel på playstation, har velat testa GTA5 men folk säger att det mest är massa kids som skjuter basokas på varandra. Men det vore roligare att bygga upp en eget camp och jaga osv.

Skrivet av submariner:

Har även läst om det här på andra spel forum men jag har inga problem med den. Är ju exakt samma som i ettan och spel som Last of us, Uncharted serien, Evil Within o den här typ av spel. Samma spel mekanik och enligt mig finns inga bättre. Ni som klagar ändå kommer ni från spel från Rollvärlden som Witcher 3, Elder scroll, Destiny, mm är det därför ni inte fixar den enkela spel kontrollen eller ni spelar annars på PC tangent bord och mus. Så jävla svårt är det inte med kontroll till Ps 4 el xbox

Håller med delvis men kontrollerna är faktiskt knepiga eftersom du behöver hålla i flera samtidigt ibland, en kompis som precis börjat spela RDR2 pratade först om kontrollerna, för mig var det nästan helt galet när jag råkat skjuta folk istället för att klicka fram en meny osv. Sedan verkar Arthur svårstyrd i vissa uppdrag men vet inte om det är någon idiotiskt bugg eller så.

Skägg.
10 Chambers

Puh! 100 % story. Sicken resa!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Puh! 100 % story. Sicken resa!

Grattis! Går och lägger mig nu får bara tillfälle ifred i mörka natten att spela. Jag har lååååångt kvar men det är ju kvalitetstid. ☺

Avstängd
Skrivet av Zontos:

Kan online vara värt? Har aldrig kört online på något spel på playstation, har velat testa GTA5 men folk säger att det mest är massa kids som skjuter basokas på varandra. Men det vore roligare att bygga upp en eget camp och jaga osv.

Håller helt med om onlineläget. Vore kul om man kunde vara några stycken och bara bygga upp ett camp, sen jaga, fiska göra nått rån ibland osv. Vet inte om det skulle vara så kul att slåss mot andra spelare hela dagarna vilket jag tror det blir.


signatur

PS5 och inget annat.

Tråddemonen
Testpilot

@Zontos: Du har ett eget camp som kan uppgraderas online. GTA 5 var väldigt kaotiskt med många minderåriga som svor och gapade ständigt. RDR spelen brukar oftast vara lite mer balanserade.

Medlem
Skrivet av breahl:

Håller helt med om onlineläget. Vore kul om man kunde vara några stycken och bara bygga upp ett camp, sen jaga, fiska göra nått rån ibland osv. Vet inte om det skulle vara så kul att slåss mot andra spelare hela dagarna vilket jag tror det blir.

Ja det blir det säkert.

Skrivet av Zimpan:

@Zontos: Du har ett eget camp som kan uppgraderas online. GTA 5 var väldigt kaotiskt med många minderåriga som svor och gapade ständigt. RDR spelen brukar oftast vara lite mer balanserade.

Många som vill vara wannebie Easy-E kan jag tänka mig i GTA Online.

Tråddemonen
Testpilot

Enligt dataminers så har vi lyckats få lite mer info om Red Dead Online, sätter en spoiler flik för de som inte vill veta spelets innehåll försen release utav BETA som kommer ut någon gång i november.

Enligt alla Dataminers så har de lyckats gräva fram att Red Dead Online kommer att innehålla fordon som vagnar som spelare kan köpa, det finns vissa vagnar som har maskingevär på vagnen.

Spelare kommer att kunna köpa land och hus inom spelet

Rockstar har själva sagt att de kommer att plocka in de bästa bitarna som spelare gillade med GTA Online och implementera det i Red Dead Online.

Men bortsett från det som har lyckats komma fram så kommer spelet såklart ha samma innehåll som Storyn i spelet, det kommer finnas jakt och allting precis som single player. Det skall även finnas events, missions, rån och sist men inte minst camps som kan uppgraderas. Med all denna information så kan man tänka sig på ett ungefär om hur onlinevärlden kommer att se ut.

Men tänk på förhand att alla servers kommer nog ha en del krångel vid BETA, då alla som har köpt spelet kommer få tillgång till Red Dead Online. Vilket är en hel del!

Hoppas ni gillade infon!

Tråddemonen
Testpilot

@Zontos: Haha många gillar det kriminella "Hårda" livet, men de upplever hellre att vara en gangster ifrån sin soffa med fula ord än att faktiskt leva i ett Ghetto på riktigt. Klart att barnen lurar päronen att köpa in spelet så de kan vara lika "Häftiga".

Skriv svar